Santa Cruz Bullit
Moderator:Beheerders
Zag net op deze site een frame te koop voor £1,099.90
http://www.leisure-lakes.co.uk/product_ ... roduct=224
Dat is als ik het goed omreken 1572 euro wat komt daar dan verder nog aan vervoers kosten en btw bij
En zijn er al mensen die ervaring hebben met het bestellen bij deze winkel
http://www.leisure-lakes.co.uk/product_ ... roduct=224
Dat is als ik het goed omreken 1572 euro wat komt daar dan verder nog aan vervoers kosten en btw bij
En zijn er al mensen die ervaring hebben met het bestellen bij deze winkel
- cHoc
Re:Santa Cruz Bullit
stuff vanuit de UK komt geen BTW meer bij.
"we" zijn nu een groot happy europa....
"we" zijn nu een groot happy europa....
Dus als het vervoeren zeg maar 125 euro kost komt het frame op zo"n 1700 euro uit
Dat scheeld toch weer zo"n 300 euro met de meeste
Dat scheeld toch weer zo"n 300 euro met de meeste
-
bij te koop staat er eentje voor 1100, is zelfs nog bespreekbaar
En wat is BTW een goede vork voor in dit frame bedoeld voor freeride en beetje downhill
Wil denk ik een zo licht mogelijken double crown vork waar een 20 mm as in gaat aan welke modellen moet ik dan denken
Of een single crown vork met veel veerweg waar ook een 20 mm as in gaat en welke modellen zijn dat
Heb er nog niet zo heel veel verstand van en kijk op
daarom vraag ik nogal veel
Wil denk ik een zo licht mogelijken double crown vork waar een 20 mm as in gaat aan welke modellen moet ik dan denken
Of een single crown vork met veel veerweg waar ook een 20 mm as in gaat en welke modellen zijn dat
Heb er nog niet zo heel veel verstand van en kijk op

Voor freeride en wat verder geklooi zou ik een Manitou Sherman nemen, wil je er ook downhill me doen neem dan een Boxxer of Dorado.
Reken voor verzendkosten vanuit de UK op een 60 euro.
Reken voor verzendkosten vanuit de UK op een 60 euro.
En een Marzocchi Junior T of Super T Pro is dat iets heeft iemand er ervaring mee
Wat wegen deze vorken kan het nergens vinden
Wat wegen deze vorken kan het nergens vinden
-
- Forumbeheerder
of de nieuwe 888
Het heeft ff geduurd maar hij is nu eindelijk af
tadaaa
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=132467
tadaaa

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=132467
Super!!! blijft mijn droombike alhoewel de V8 toch ook wel vet is

Mooi zadel!!!!
Mooie bike ook trouwens, ik zie een zekere pinobabe al zeer jalours worden

Mooie bike ook trouwens, ik zie een zekere pinobabe al zeer jalours worden
Rrrrrrrrrrrrrrr netjes!
Stoer ding! Het is een 2003.5 model trouwens. Lang op het frame gewacht?
Ik rij nu een krappe maand een (bruine) Bullit - een machtig ding. Enjoy!
Zadel heb ik toevallig ook, beste en mooiste dat ik ken.
Ik rij nu een krappe maand een (bruine) Bullit - een machtig ding. Enjoy!
Zadel heb ik toevallig ook, beste en mooiste dat ik ken.

Damned... alleen die kleur al... en die vering ziet er ook gelikt uit...
En hoe rijdt ie?
En hoe rijdt ie?
Ik denk dat ie antwoordt: KLOTE!
Wat denk jij?
Wat denk jij?
Rodger schreef:
Ik denk dat ie antwoordt: KLOTE!
Wat denk jij?
Hehe, inderdaad, die van mij rijdt ook klote... had ik maar zo"n Dude :-*
Dn Helle schreef:
En hoe rijdt ie?
Voor een bullit best aardig ;D
Keeykeey... ik bedoelde: overtroffen verwachtingen? ::)
Maar laat maar hangen, ik snap al dat ie super is.
Maar laat maar hangen, ik snap al dat ie super is.
Ben nog een beetje bezig met het afstellen van de demper
Als je de sag wilt meten moet je dan de spring preload adjuster ring helemaal in of uit draaien of maakt dit niets uit
Snap het verhaal over die sag en preload nog niet helemaal
kan iemand dit ff uitleggen in het nederland"s
Als je de sag wilt meten moet je dan de spring preload adjuster ring helemaal in of uit draaien of maakt dit niets uit
Snap het verhaal over die sag en preload nog niet helemaal

-
- Forumbeheerder
Prachtige bak makker, echt.
Onderkoelde klasse
Sag dus. meet bij rust de lengte van de SLAG van je demper.
ga erop zitten en dan moet je 25 a 30% van de veerweg ingezakt zijn. laat je vriendin dus de slag meten als je erop zit.
Aanpassen doe je door met de spiraalveer. Let op: de veer voorspannen is beperkt: nadat je de ring tegenaan gedraaid hebt, maximaal 2 volle toeren erbij. Anders veer ruilen voor een zwaardere (als je bvb een 550 hebt en je zakt 40% in met je een 600 of een 650 hebben) die voorspanning noemen ze preload.
op n fifth heb je dan ook nog je luchtdruk en je "ramp up" in te stellen. Check daarvoor bij Santa Cruz zelf of bij Tim Flooks. Want hoe is simpel, maar hoevéél is wat anders. Zij gaan je ook tips kunnen geven ivm aangeraden beginning stroke en ending stroke setup.
Voor je vork: eerst meten zonder je, dan met je erop en terug tussen 25 en 30% zitten. hier kan je iets meer voorspanning aandraaien, maar toch beter zwaardere/lichtere veren nemen.
cheers
Onderkoelde klasse
Sag dus. meet bij rust de lengte van de SLAG van je demper.
ga erop zitten en dan moet je 25 a 30% van de veerweg ingezakt zijn. laat je vriendin dus de slag meten als je erop zit.
Aanpassen doe je door met de spiraalveer. Let op: de veer voorspannen is beperkt: nadat je de ring tegenaan gedraaid hebt, maximaal 2 volle toeren erbij. Anders veer ruilen voor een zwaardere (als je bvb een 550 hebt en je zakt 40% in met je een 600 of een 650 hebben) die voorspanning noemen ze preload.
op n fifth heb je dan ook nog je luchtdruk en je "ramp up" in te stellen. Check daarvoor bij Santa Cruz zelf of bij Tim Flooks. Want hoe is simpel, maar hoevéél is wat anders. Zij gaan je ook tips kunnen geven ivm aangeraden beginning stroke en ending stroke setup.
Voor je vork: eerst meten zonder je, dan met je erop en terug tussen 25 en 30% zitten. hier kan je iets meer voorspanning aandraaien, maar toch beter zwaardere/lichtere veren nemen.
cheers
Neem je het nu niet wat krap BF? Aldus Tim Flooks:
Never exceed 8mm/0.325" preload of the spring (6 turns from when the collar contacts the spring).
Sag is expressed as a percentage of maximum stroke and is best set at 20-30% for XC (firm), 30-40% for Enduro (plush) and 30-50% Downhill. 5th Element shocks usually run more sag than conventional shocks because the compression damping on the 5th is position sensitive (light initial damping with heavier end damping)
Kijk ook:
http://www.tftunedshox.com/progressive/sag.html
(No offense, misschien heb je ervaring met die beperkingen die ik nog niet ken? Share the knowledge pleeze)
Never exceed 8mm/0.325" preload of the spring (6 turns from when the collar contacts the spring).
Sag is expressed as a percentage of maximum stroke and is best set at 20-30% for XC (firm), 30-40% for Enduro (plush) and 30-50% Downhill. 5th Element shocks usually run more sag than conventional shocks because the compression damping on the 5th is position sensitive (light initial damping with heavier end damping)
Kijk ook:
http://www.tftunedshox.com/progressive/sag.html
(No offense, misschien heb je ervaring met die beperkingen die ik nog niet ken? Share the knowledge pleeze)
-
- Forumbeheerder
bizar, want wat ik schreef is gebaseerd op wat veel suspension gasten zeggen, onder andere ... Flooks.
50% sag voor DH is er over. das gewoon te veel. Bovendien zie ik onze vriend hier eerder als Freerider dan DH racer.
Ikzelf rij met een derde van de veerweg als sag
Het verhaal dat je dieper in je veren mag zitten met een 5th klopt wel, maar je moet da ook nie overdrijven. Zeker als je graag wat drops doet en veel spring moet je wat travel overhouden als landing gear.
van die 2 toeren: heb ik van descent world gehaald. daar zitten een paar echte kenners en tuners op. Onder andere van stendec dacht ik.
Maar check eventueel met Flooks wat hij als springrate aanraadt. Dan zal je allicht met 2 draaien genoeg hebben om de sag te fintunen.
50% sag voor DH is er over. das gewoon te veel. Bovendien zie ik onze vriend hier eerder als Freerider dan DH racer.
Ikzelf rij met een derde van de veerweg als sag
Het verhaal dat je dieper in je veren mag zitten met een 5th klopt wel, maar je moet da ook nie overdrijven. Zeker als je graag wat drops doet en veel spring moet je wat travel overhouden als landing gear.
van die 2 toeren: heb ik van descent world gehaald. daar zitten een paar echte kenners en tuners op. Onder andere van stendec dacht ik.
Maar check eventueel met Flooks wat hij als springrate aanraadt. Dan zal je allicht met 2 draaien genoeg hebben om de sag te fintunen.
hoeveel weeg je en welke spiraal heb je op dit moment ?