Wat is een goede Downhill/freeride bike
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Als je dat wil moet je gewoon GEEN P2 kopen maar een NS bitch of een SC Jackall en gooi je er gewoon een 150mm vork onder als je toch wil freeriden.Reversed schreef:Wat is een aan te raden veerweg voor freeride op een hard tail? Zit nu erg te kijken naar een specialized p2 long. Wat is bij deze fiets een goede veerweg zodat ik zowel kan freeriden en ook dirten/streeten? Maar voornamelijk freeride!
-
- Contacteer:
Motiveren ?Reversed schreef:kan je dit motiveren? brengt me eigenlijk weer een beetje in de warmaar alle tips zijn welkom. En hoe kom je aan een santa cruz in nederland? Die fietsen trekken mij wel opzich
Wel een P2 is nu eenmaal geen freeride of all around fiets.
De geometrie laat je niet toe grotere veerweg te steken , en geloof me , je wil meer veerweg om te freeriden en wat te downhillen.
Zelf zeg je dat je hem vooral wil gebruiken voor freeride dusja ...
Koop een bitch of een jackal en gooi er een Rock shox domain 318 U-turn onder dan kan je hem op 110mm zetten voor wat te streeten en op 160 voor freeride.
En ik spreek uit ervaring , heb zelf ook een bitch gehad als freerider met 100mm ; en dat wil je echt niet als je een beetje plush wil freeriden.
Maar het is natuurlijk jou keuze.
Maar dan de andere kant :
Wat versta jij onder freeriden en freeriden in Nederland enz.
Voor het kleine werk is een p2 meer dan voldoende.
En als je echt deftig wil freeride koop je een fully ipv een hardtail , tenzij je graag je kniën kapot maakt en de rest van je lichaam.
It's up to you

hardtail-freeride
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=38358
Deze fiets kan tot 180mm veerweg hebben vooraan en staat momenteel op 26 inch 2.6 nokian gazzalodi's. Deze fiets kan alles aan, afhankelijk van de vork die erin steekt. Op het forum heeft er iemand 1 met een fox 40 erin, dat zegt genoeg. Ik heb er op dit moment een magura big ego inzitten of een marzocchi 66vf2 op 150mm.
Voor en achter 203mm saint remmen en korte kooi derailleur.
Fiets kan singlespeed opgebouwd worden en rijdt zelfs perfect met een starre vork.
Momenteel met mrp chainguide en saint traparmen, maar kan goedkoper afgemonteerd worden met dat set fsa smackdaddy's.
Wat is je budget, dan kan ik wel een voorstel doen. Kijk maar even rond op pinkbike met de zoekfunctie en je zal versteld staan wat er allemaal mee rond rijdt.
Laat maar iets weten, het seizoen is begonnen. Moest je zin krijgen in een fully, kan je later alles gewoon overzetten, no problem.
Cheers, Ben
Deze fiets kan tot 180mm veerweg hebben vooraan en staat momenteel op 26 inch 2.6 nokian gazzalodi's. Deze fiets kan alles aan, afhankelijk van de vork die erin steekt. Op het forum heeft er iemand 1 met een fox 40 erin, dat zegt genoeg. Ik heb er op dit moment een magura big ego inzitten of een marzocchi 66vf2 op 150mm.
Fiets kan singlespeed opgebouwd worden en rijdt zelfs perfect met een starre vork.
Momenteel met mrp chainguide en saint traparmen, maar kan goedkoper afgemonteerd worden met dat set fsa smackdaddy's.
Wat is je budget, dan kan ik wel een voorstel doen. Kijk maar even rond op pinkbike met de zoekfunctie en je zal versteld staan wat er allemaal mee rond rijdt.
Laat maar iets weten, het seizoen is begonnen. Moest je zin krijgen in een fully, kan je later alles gewoon overzetten, no problem.
Cheers, Ben
Norco shore hardtails kunnen elke vork aan,steek er een DC vork met 203mm veerweg in geen probleem.Shore hardtails kunnen elke abuse aan en zijn qua prijs ook niet duur
.Alutech heeft zelfs hardtails waar een super monster in kan.Dus er is genoeg keuze in hardtails voor het zware gebruik.

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Re: hardtail-freeride
Heyfucalot schreef:http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=38358
Cheers, Ben
Een vriend van me heeft een le toy 3 op 26 inch. Ik heb hier wat op rond gereden maar vind hem eigenlijk toch wat klein aanvoelen. Ik weet niet hoe ik dit moet onderbouwen. Wat je daar aanbiedt is zeker een vette bike zonder meer. In ieder geval bedankt voor het aanbod

Weet iemand hoe je aan een NS of een santa cruz kan komen in nederland?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Re: hardtail-freeride
je hebt de letoy III in 2 maten, small en XXL. ik heb de XXL (ben 1.87), en die is voor mij ruimschoots groot genoeg. Ik gebruik 'm puur voor freeride en DH, en af en toe wat 4X (heb voor de rest een BMXje), en gaat prima. Bij mij steekt er een shiver in, maar 'n vriend van me had er een starre vork in staan. Hij is trouwes 1.95, en was qua grootte zeker goed.Reversed schreef:Heyfucalot schreef:http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=38358
Cheers, Ben
Een vriend van me heeft een le toy 3 op 26 inch. Ik heb hier wat op rond gereden maar vind hem eigenlijk toch wat klein aanvoelen. Ik weet niet hoe ik dit moet onderbouwen. Wat je daar aanbiedt is zeker een vette bike zonder meer. In ieder geval bedankt voor het aanbod![]()
Weet iemand hoe je aan een NS of een santa cruz kan komen in nederland?
Ok goed om te weten. dacht eigenlijk dat 24 maar in 1 maat was
stom stom stom. Maar dan nog ben ik niet van plan dezelfde fiets te kopen als me maat. Zou sowieso ook eigenlijk liever voor de NS core 2 gaan. Wat denken jullie hiervan? Zag bij deze dat http://sdgbikesports.nl/shop/product_in ... cts_id=944 de vork 160 mm travel heeft. Wat betekent dit eigenlijk dat hij altijd 190 mm veerweg heeft of kan je deze ook nog stellen? Kon hem ook niet vinden op de site van marzocchie.

-
- Contacteer:
Is een 160mm punt.Reversed schreef:Ok goed om te weten. dacht eigenlijk dat 24 maar in 1 maat wasstom stom stom. Maar dan nog ben ik niet van plan dezelfde fiets te kopen als me maat. Zou sowieso ook eigenlijk liever voor de NS core 2 gaan. Wat denken jullie hiervan? Zag bij deze dat http://sdgbikesports.nl/shop/product_in ... cts_id=944 de vork 160 mm travel heeft. Wat betekent dit eigenlijk dat hij altijd 190 mm veerweg heeft of kan je deze ook nog stellen? Kon hem ook niet vinden op de site van marzocchie.
Geen slechte fiets voor dat geld maar gooi er vlug een ander setje wielen , HYDRAULISCHE schijfremmen en een andere crank op

Stom van me, link voor die jackall vergeten te plaatsen:
http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... .do?id=864
http://www.mtbikers.com/StoreFront/prod ... .do?id=864
-