Welke Downhill bike

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » do apr 20, 2006 12:20 pm

Als newbie in de downhill en ouwe l** op de fiets heb ik nog een vraag aan je: hoe zit het met je protectorshit en zo? Je wilt wel een bike aanschaffen voor ong. 4000 euro maar dan ben je er nog niet.
Je bent ook sowieso een aantal honderden euro's kwijt aan helm, kleding en protectie, vergeet niet om dit er bij in te calculeren.
alle protectie heb ik al en kleding,en de fiets die 4000 euro gaat kosten die komt niet,ik denk dat ik klein moet beginnen bij aanschaf en later als ik meer ervaring heb,dan koop ik een duurdere fiets,zo gaat dat.Ik ga dus gewoon voor een Kona stinky maar dan het 2006 model ;)

tribal198

Bericht door tribal198 » do apr 20, 2006 12:31 pm

downhillbiker schreef:
Als newbie in de downhill en ouwe l** op de fiets heb ik nog een vraag aan je: hoe zit het met je protectorshit en zo? Je wilt wel een bike aanschaffen voor ong. 4000 euro maar dan ben je er nog niet.
Je bent ook sowieso een aantal honderden euro's kwijt aan helm, kleding en protectie, vergeet niet om dit er bij in te calculeren.
alle protectie heb ik al en kleding,en de fiets die 4000 euro gaat kosten die komt niet,ik denk dat ik klein moet beginnen bij aanschaf en later als ik meer ervaring heb,dan koop ik een duurdere fiets,zo gaat dat.Ik ga dus gewoon voor een Kona stinky maar dan het 2006 model ;)
:clap:

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » do apr 20, 2006 4:27 pm

slecht nieuw voor je dan, de 2006 model zijn al een tijdje uit productie, ter vergelijking:2006 Stab is geen enkele meer verkrijgbaar in heel europa, stab supreme nog maar ene :shock:
Laatst op de happy bike days hoorde in Tom ook zeggen dat de gewone stinky al een heel tijdje op is.
Dit wil zeggen dat je kona dealers moet zoeken die nog iets op voorraad hebben,en dat moet dan ook nog eens de juiste maat zijn. Ik weet wel nog dat ze bij Akkermans een stinky delux(06)in de etalage hebben staan,15inch as k mij niet vergis(waar hij mss een mooie prijs voor kan maken) 8)
Ik heb het hele tpic niet echt gevolgd,maar hier komen bij het te koop gedeelte toch vaak mooie dingen langs voor leuke prijzen,maar ik weet niet of je een 2dehands fiets wilt ;)

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » do apr 20, 2006 6:34 pm

Dus er zijn helemaal geen Kona stinky's 06' meer :cry:
weet je dat echt zeker,ik zal dan eventjes kijken of Bike2build er nog heeft staan.Ik vindt het zeker raar dat Kona de Stinky een tijdje uit productie is :?

schnitzer

Bericht door schnitzer » do apr 20, 2006 6:53 pm

zie maar eens bij www.hibike.de die hebben er nog staan

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » vr apr 21, 2006 5:21 am

downhillbiker schreef:Dus er zijn helemaal geen Kona stinky's 06' meer :cry:
weet je dat echt zeker,ik zal dan eventjes kijken of Bike2build er nog heeft staan.Ik vindt het zeker raar dat Kona de Stinky een tijdje uit productie is :?
Vorige maand was de L al niet meer verkrijgbaar bij de fabriek, uitverkocht... van de XL waren er nog 3..

Tis nu een maand later, dus de kans dat ze er nog zijn is minder dan minimaal

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » vr apr 21, 2006 4:26 pm

downhillbiker schreef:Dus er zijn helemaal geen Kona stinky's 06' meer :cry:
productie is :?
dat weet ik niet, wat ik zeg is dat ze niet meer geproduceerd worden en kona er zelf ook gene meer heeft,dus moet je dealers afzoeken die dan eentje in de showroom hebben of ze nog in voorraad hebben staan ;)

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » vr apr 21, 2006 4:29 pm

mail anders eens naar tom@konaworld.com
hij zal je wel wat meer kunnen vertellen 8)

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr apr 21, 2006 10:53 pm

Ik zie geen reden waarom dit topic nog open staat. Er zijn tig van forumbezoekers geweest als deze die allemaal exact dezelfde vraag stellen en exact dezelfde eisen hebben. Het forumniveau daalt echt dramatisch hierdoor. Waarom?
De eerste pagina's zullen ook niet leerzaam zijn voor anderen als we altijd maar nieuwe topics aan laten maken. Je vragen gaan ook nergens over. Je kan toch wel surfen en zelf zien waar je Kona haalt of welke modellen er zijn? Als je dat eens aandachtig leest kom je er achter dat de ene bike de ander niet is en niet alleen maar door de remmen of banden maar door hele andere belangrijke kenmerken van een bepaald merk.

Sla een boek open als de Dirt of Bike Workshop of lees gewoon de andere topics voor je vragen stelt die al talloze malen beantwoord zijn. En zeg nou niet dat ik mijn best niet gedaan heb want ik heb echt wel advies gegeven in dit topic alleen ik zie er gewoon op een gegeven moment het nut niet meer van in. Er zijn gelukkig ook 'gasten' die enkel lezen en aan de hand daarvan orienteren dan gewoon maar 15 man aan het denken te zetten, tijd te laten verspillen aan een onvoorbereid misschien zelfs lui persoon. Dit is niet op jouw persoonlijk gericht maar meer op de trend.
En met alle goeie bedoelingen natuurlijk.

Als er meer van dit soort topics komen quote ik dit van mezelf er gewoon in.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » vr apr 21, 2006 11:18 pm

En wie ben jij (NIELS) dan om dat zo te stellen.
Relax.
Het niveau is lager dan jou -3.5NAP.
Al jaren.
Dit kan er ook wel bij.
Laat die 13-jarige drooggeilers/posers nu maar, het stikt er hiervan.
En dat geeft helemaal niks.

E (rent proestend tranen op wangen van lachen keihard weg)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » za apr 22, 2006 9:01 am

Ik sluit me aan bij zowel Niels als Erik...

Maar helaas betekent het wel dat er veel forumgebruikers met veel ervaring en een schat aan informatie niet meer bereid zijn dat te delen ... omdat er teveel dezelfde vragen gesteld worden, en te lui en onvoorbereid topics geopend worden

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za apr 22, 2006 1:58 pm

ik wil wel 1 zinnige post maken dan
we moeten de newbys wel een beetje ok opvangen natuurlijk
als je eens wist hoeveel mail ik dagelijks krijg van gasten die zogenaamd een sunday worldcupframe willen maar dan voor $300 je lacht je echt de ziekte. elke dag weer. ik sta ze maar vriendelijk te woord (en spam ze helemaal kaopt de komende tien jaar)

LOL

E

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 2:53 pm

Als de stinky echt niet meer verkrijgbaar is bij de locale kona dealer,dan wordt het de Bighit Fsr III :)

Lynx

Bericht door Lynx » ma apr 24, 2006 3:17 pm

downhillbiker schreef:dan wordt het de Bighit Fsr III :)
Goede keuze.
Qua prijs<->kwaliteit zijn er weinig die de Bighit overtreffen.
Laat je niet wijsmaken dat het een beginner DH fiets is, je zal deze fiets niet snel "ontgroeien".
gooi je imago weg

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 4:48 pm

bighits zijn altijd mooi en goed waard voor je geld en daar wordt ik altijd blij van :)

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » ma apr 24, 2006 6:49 pm

En wanneer komt `ie?
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 7:31 pm

ben er al voor aan het sparen,als het goed mee zit komt ie in het najaar :)
en anders wat later

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » ma apr 24, 2006 7:47 pm

mmm dan maar goed dat het geen intense M3 is geworden, want anders had je nog wat langer kunnen wachten :lol:
Maar de Big Hit is echt een goede keus,heb zelf ook ene en ben er super tevreden mee. :arms:

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 8:06 pm

mm,als ik hem in najaar heb,dan komt dat mooi uit,want dan ga ik naar winterberg toe en misschien eventjes willingen erbij pakken ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma apr 24, 2006 8:13 pm

Het wordt echt tijd voor een DP chatbox...
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

-Noize-

Bericht door -Noize- » ma apr 24, 2006 8:21 pm

whaha, die is er toch al??
maar bij mij doetie het niet :(

oja, maar laten we niet afdwalen..
de bighit is wel een cool frame vind ik :)
en ga zelf opbouwen of koop je hem kompleet?

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma apr 24, 2006 8:34 pm

of koop je hem kompleet?
ik koop hem nieuw bij de lokale Specialized dealer ;)

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » zo mei 21, 2006 9:08 am

Ik mijn oog laten vallen op een Giant Faith,maar er zijn 3 modellen,faith 1 wordt het niet want die is me te duur.Is een Faith 2 een goede keus
Afbeelding

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 21, 2006 11:36 am

Ik denk niet dat het een goede keus is, je zou hem dan waarschijnlijk kunnen kopen in november of december en dan ligt er sneeuw
de standaardbanden zijn daar echter niet geschikt voor!

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo mei 21, 2006 1:00 pm

msxx schreef:Ik denk niet dat het een goede keus is, je zou hem dan waarschijnlijk kunnen kopen in november of december en dan ligt er sneeuw
de standaardbanden zijn daar echter niet geschikt voor!
wow, er ligt wel 2 dagen lang sneeuw in NL :o

Gesloten