Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Moderator:Beheerders
Stel je mag zelf een dual/dirt fiets frame maken.
Waarop zou jij letten, maw wat zou jij dan kiezen...
Bvb
- kort of lange bovenbuis ?
- alu of ijzer
- ff kleur of paintjob
- sloping ?
Of belangrijk : horizontale pad of gewone deraileur oog ?
Let me know !
Waarop zou jij letten, maw wat zou jij dan kiezen...
Bvb
- kort of lange bovenbuis ?
- alu of ijzer
- ff kleur of paintjob
- sloping ?
Of belangrijk : horizontale pad of gewone deraileur oog ?
Let me know !
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
- brede Bottem Bracket alla B1 woodbumble. = stabiliteit
- brede en vooral stijve chainstays
- headangle van 70*
- eerder een korte bovenbuis
- korte achtertrein
- Aluminium
- veel sloping, voor meer standover
- vervangbare derailleur hanger (zeker geen horizontale drop outs)
- zeker geen paintjob.
- brede en vooral stijve chainstays
- headangle van 70*
- eerder een korte bovenbuis
- korte achtertrein
- Aluminium
- veel sloping, voor meer standover
- vervangbare derailleur hanger (zeker geen horizontale drop outs)
- zeker geen paintjob.
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
23" TT center to center
4130 cromo
kleur: ni verven gewoon in raw finish laten zijn, of anders zwart
en horizontale dropouts zoda ge uw wiel kunt verstellen voor verschillende dinges
BMX BB shell
en zo rond de 69° headangle bij een 130 mm vork
4130 cromo
kleur: ni verven gewoon in raw finish laten zijn, of anders zwart
en horizontale dropouts zoda ge uw wiel kunt verstellen voor verschillende dinges
BMX BB shell
en zo rond de 69° headangle bij een 130 mm vork
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
een dual dirt fiets, bestaat dat?
volgens mijn moet je bij beide disciplines letten op verschillende dingen.
een dirt fiets mag bijvoorbeeld zwaar zijn, als ie maar stevig is. een dual fiets mag wat stevigheid compromitteren voor lichtgewicht.
waarom, wil je er eentje bouwen?
volgens mijn moet je bij beide disciplines letten op verschillende dingen.
een dirt fiets mag bijvoorbeeld zwaar zijn, als ie maar stevig is. een dual fiets mag wat stevigheid compromitteren voor lichtgewicht.
waarom, wil je er eentje bouwen?
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
horizontale drop outs, dan kan ja de wielbasis regelen
, en korte top tube, en sloping zou mooi zijn, want dual of dirt op een 23" fiets is uit den boze...

Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
ma ik denk da mensen gelijk ik of egon of andere grotere mensen liever me nen iets langere kader rijden, mijn viperke heeft gelukkig zo een 70 mm stuurpen, me zen 22.3" toptube, kheb met nen letoy XXL gereden da vind ik ewa idealer toch, me een korte stuurpen dan.Dirty-harry schreef: horizontale drop outs, dan kan ja de wielbasis regelen, en korte top tube, en sloping zou mooi zijn, want dual of dirt op een 23" fiets is uit den boze...
ik weet ni hoe groot da plons is
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
ik zou in uw geval goed kijken naar de kleur, misschien hebben ze een leuke roze ergens.Plons schreef:
Stel je mag zelf een dual/dirt fiets frame maken.
Waarop zou jij letten, maw wat zou jij dan kiezen...
Bvb
- kort of lange bovenbuis ?
- alu of ijzer
- ff kleur of paintjob
- sloping ?
Of belangrijk : horizontale pad of gewone deraileur oog ?
Let me know !
sloping? slopen kan altijd nog maar kzou hm eerst heel houden, maar als je dr dan toch wilt slopen gaat alu makkelijker.
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
plons is 8" :-[
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Zou iemand bij deze gebruikte uitspraken even kunnen uitleggen wat er mee bedoelt wordt?
Of belangrijk : horizontale pad of gewone deraileur oog ?
en sloping
ben n00b
Of belangrijk : horizontale pad of gewone deraileur oog ?
en sloping
ben n00b

- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Dirty-harry schreef:
plons is 8" :-[
bedoel je daarmee 8inch, en dit zijnde zijn grootte?
lijkt me eerder onwaarschijnlijk.
8" of 8feet dan ook weer.
net zoals 8m of 8meter, dan wel 8cm of 8centimeter ook niet waarachtig zijn.
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
ok dan, :
plons heeft een 8",
beter? of snap je hem nog niet?
plons heeft een 8",
beter? of snap je hem nog niet?

Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
- lange bovenbuis, 15" frame
- alu
- kleur: roze in grof metallic (zoals Schwinn dat ooit deed)
- sloping? seattube? yes
- gewone deraileur oog?
- ISCG aansluiting
- geen V-brake nokken
- 8" disc setup (haaies of course)
- kabels onderlangs
- alle kabelnokken met tie-rips
- optie voor Rohloff speedhub zou ook niet verkeerd zijn
- alu
- kleur: roze in grof metallic (zoals Schwinn dat ooit deed)
- sloping? seattube? yes
- gewone deraileur oog?
- ISCG aansluiting
- geen V-brake nokken
- 8" disc setup (haaies of course)
- kabels onderlangs
- alle kabelnokken met tie-rips
- optie voor Rohloff speedhub zou ook niet verkeerd zijn
-
- Berichten:1287
- Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:47 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Dirty-harry schreef:
ok dan, :
plons heeft een 8",
beter? of snap je hem nog niet?![]()
wat interresant dat plons 20.5 cm in ze broek heb hangen

wil je eigenlijk ss of geared?
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
het was een reactie op wat GT dude zei: " ik weet ni hoe groot da plons is "
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
-staal
-horizontale pads(dirt) vertikale(ds)
-army green
-beetje sloping
-bovenbuis iets der tussen
-horizontale pads(dirt) vertikale(ds)
-army green
-beetje sloping
-bovenbuis iets der tussen
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Der is dus wel een redelijk verschil tussen een dirt en een dual fiets, terwijl dit een goede dual fiets is
[
zou ik voor dirt wel iets eerder DMR achtig nemen
[
Ruben schreef:
- lange bovenbuis, 15" frame
- alu
- kleur: roze in grof metallic (zoals Schwinn dat ooit deed)
- sloping? seattube? yes
- gewone deraileur oog?
- ISCG aansluiting
- geen V-brake nokken
- 8" disc setup (haaies of course)
- kabels onderlangs
- alle kabelnokken met tie-rips
- optie voor Rohloff speedhub zou ook niet verkeerd zijn
zou ik voor dirt wel iets eerder DMR achtig nemen
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Bovenbuis: Kort
Kleur: een opvallende
Sloping: Ja
Alu / ijzer: Alu
horizontale pad of gewone deraileur oog: Der. oog
jojo
Kleur: een opvallende

Sloping: Ja
Alu / ijzer: Alu
horizontale pad of gewone deraileur oog: Der. oog
jojo
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Volgens mij eerst en vooral niet overdrijven met de voorvork. 13 cm heb je volgens mij niet echt nodig, zou ik houden voor dubbelgeveerde fietsjes.
Verder kadertje dat lekker aanvoelt, niet te kort, maar zeker niet te lang. Verder niet overdrijven met "hardcore" onderdelen die 60 % te zwaar zijn. Alles met mate dus. En ook niet te duur, want dan heb je meestal schrik om zotte toeren te doen. Ik zou bijvoorbeeld redelijk veel schrik hebben om te dirten met een cannondale CAAD 5 lefty of zo...
En altijd kijken naar de dikke borsten die nodig zijn.
Verder kadertje dat lekker aanvoelt, niet te kort, maar zeker niet te lang. Verder niet overdrijven met "hardcore" onderdelen die 60 % te zwaar zijn. Alles met mate dus. En ook niet te duur, want dan heb je meestal schrik om zotte toeren te doen. Ik zou bijvoorbeeld redelijk veel schrik hebben om te dirten met een cannondale CAAD 5 lefty of zo...
En altijd kijken naar de dikke borsten die nodig zijn.
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
het verschil " gt dude" is dat je met een dual bike perfect kunt dirten, maar met een dirt bike (steel, ss, vaste vork, geen voorrem) niet goed kunt dualen..

Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Wortel schreef:
Volgens mij eerst en vooral niet overdrijven met de voorvork. 13 cm heb je volgens mij niet echt nodig, zou ik houden voor dubbelgeveerde fietsjes.
Verder kadertje dat lekker aanvoelt, niet te kort, maar zeker niet te lang. Verder niet overdrijven met "hardcore" onderdelen die 60 % te zwaar zijn. Alles met mate dus. En ook niet te duur, want dan heb je meestal schrik om zotte toeren te doen. Ik zou bijvoorbeeld redelijk veel schrik hebben om te dirten met een cannondale CAAD 5 lefty of zo...
En altijd kijken naar de dikke borsten die nodig zijn.
ja maar aaron chase doet het toch met een caad 5 en lefty ;D
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Dirty-harry schreef:
het verschil " gt dude" is dat je met een dual bike perfect kunt dirten, maar met een dirt bike (steel, ss, vaste vork, geen voorrem) niet goed kunt dualen..![]()
yep daar heb ik ook al aangedacht ;D ik zou met mijn viper (enkel V-brake achter) de citadel van namen ni afwillen al is da geen dual maar DH
natuurlijk kost nen dirtbak wel e stuk goedkoper dan zo nen intense tazer en van die toestanden
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Ik wil op m"n ss le toy anders wel eens een dual rijden :P
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Staal (gelijk Curtis T 85 of hoeveel ist)
MTB BB, tamelijk breed
Steekas achter (1 gat op 16" en 1 op 17)
sloping
fork corrected tot 10 cm max
Disk and V brake compatible
2.6" tire compatible
24/26" compatible
square seat stays.
iscg
gaten om gelijk op planet x een bb protector te monteren
Gaten om extra alu plaat te monteren om te grinden
OnePointFive met adapters
Lange head tube met dikke lange verdikkingen tegen flare
gussets all over the head tube area
en verder zoveel mogelijk compatible met standaard materiaal (27.2 mm seat tube..., 135mm as)
replaceable mech hanger of geen en go saint
gaten voor een peg links
geleverd door een vreed schoon negerinneke
kleur: geen. een deel stickers
Maar de vraag is welke HT ge wilt bouwen
Street, Dirt, Trial, Dualslalom race, BSX race, Playbike,
Maw: ne Ruckus, ne Pornking, ne 24mhz, ne Tazer want ge ga nooit alle vliegen in ne klap slaan. Da zie je al aan de posts
MTB BB, tamelijk breed
Steekas achter (1 gat op 16" en 1 op 17)
sloping
fork corrected tot 10 cm max
Disk and V brake compatible
2.6" tire compatible
24/26" compatible
square seat stays.
iscg
gaten om gelijk op planet x een bb protector te monteren
Gaten om extra alu plaat te monteren om te grinden
OnePointFive met adapters
Lange head tube met dikke lange verdikkingen tegen flare
gussets all over the head tube area
en verder zoveel mogelijk compatible met standaard materiaal (27.2 mm seat tube..., 135mm as)
replaceable mech hanger of geen en go saint
gaten voor een peg links
geleverd door een vreed schoon negerinneke
kleur: geen. een deel stickers
Maar de vraag is welke HT ge wilt bouwen
Street, Dirt, Trial, Dualslalom race, BSX race, Playbike,
Maw: ne Ruckus, ne Pornking, ne 24mhz, ne Tazer want ge ga nooit alle vliegen in ne klap slaan. Da zie je al aan de posts
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
Ik dacht dat die ideale dual/dirt fiets al gemaakt werd? Een Intense Tazer HT???
-
- Berichten:3652
- Lid geworden op:wo jul 04, 2001 9:25 pm
Re:Ideale dual/dirt fiets ? help plons !
BF, one point five en max 100mm? zal nie werken peisk,
en plons, vergeet die 24mhz, ik hbe er al zo een
en plons, vergeet die 24mhz, ik hbe er al zo een
