Re:hayes / grimeca
Moderator:Beheerders
ik twijfel nog tussen 2 setjes schijfremmen
de eerste zijn de hayes hfx 9 hd (met schijven van 203 mm)
http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... d4d3f3e6bd
de 2e is een setje grimeca 12.1 (voor 180 mm achter 160 mm schijf)
wat ik "mooi" vin aan de hayes zijn de grote schijven (past dit op elk standaard frame?)
dus welke moet ik nemen?
de eerste zijn de hayes hfx 9 hd (met schijven van 203 mm)
de 2e is een setje grimeca 12.1 (voor 180 mm achter 160 mm schijf)
wat ik "mooi" vin aan de hayes zijn de grote schijven (past dit op elk standaard frame?)
dus welke moet ik nemen?
-
Ik rijd met de Grimeca"s, ben er heel erg tevreden over! Meer dan zat remkracht en de prijs is ook aantrekkelijk.
Hayes past niet op ieder frame zonder adaptors dus die moet je er wel bij hebben. Bij mij zaten die er gewoon bij, ff checken dus.
]HAYES
]HAYES

-
bij mijne velo gaat geen 8" schijf achteraan. en op een sc vering ist nie aangeraden.
sorry maar wat is een sc vering \?
Single Crown 
VB:

SC

DC

VB:

SC

DC
hoezo is dat niet aan te raden dan? teveel kracht op de vork? en wat is dan het gevolg?
ik zie wel meer fietsen met 8inch schijven met een sc ;Dvork
ik wil een marzocchi mx comp eta halen, en dan daar die remmen op zetten. of is dat niet verstandig?
ik zie wel meer fietsen met 8inch schijven met een sc ;Dvork
ik wil een marzocchi mx comp eta halen, en dan daar die remmen op zetten. of is dat niet verstandig?
- Hydraulic_Pimp
;D Nee dat denk ik niet, en voor wat ga je die schijven gebruiken.
Alleen maar voor dh heb je een 8" schijf nodig, vind ik toch.
Alleen maar voor dh heb je een 8" schijf nodig, vind ik toch.
Ik denk dat je op een MX Comp best een 8" schijf kunt zetten. Ben het ook van plan. Het zal misschien wat meer flexen bij het remmen, but who cares?
- Hydraulic_Pimp
Mx comp is toch een xc vork? Ik denk nie da die dingen echt gemaakt worden om een 8" op te zetten.
Maareuh... wat doen jullie van woeste dingen dat jullie een 8" schijf nodig hebben of rijden jullie DH met een mx comp?
Maareuh... wat doen jullie van woeste dingen dat jullie een 8" schijf nodig hebben of rijden jullie DH met een mx comp?
mx comp is een trailriding vork en best stijf. Ok, ik ben dan wat zwaarder, maar extra remkracht is toch altijd fijn?
Hij zal er wel tegen kunnen...
Hij zal er wel tegen kunnen...
en wat als ie er niet tegen kan?
ik bedoel, wat is het probleem, wou je zeggen dat de vork breekt ofzo?
ik bedoel, wat is het probleem, wou je zeggen dat de vork breekt ofzo?
trouwens, je ziet ook veel xcers met een 180schijf rijden voor en 160 achter
maar 180 is al bijna 8 inch, kan 180 wel dan?
emielow schreef:
trouwens, je ziet ook veel xcers met een 180schijf rijden voor en 160 achter
dat is niet bijna 8 inch
180 en 200 dat scheelt nog geen inch
20mm dus 2 cm dat vind ik een redelijk verschil
er zijn echt wel genoeg single kroonse vorken waar je een 8"schijf op kunt zetten en helmaal die vork waar van je die foto hier op het forum poot... dorado!!!!
Ik heb een DJ)) en ik wil ook een 8"Hayes erop gaan zetten!!!!!
en niet alleen voor de extra remkracht
Frapant schreef:
Voor de looks ;D
8" staat ook mooier (behalve op een xc fiets)
Er rijden idd XC"ers met een 185mm schijf (Hope).
8" = 203mm dus dat scheelt 1,8cm.
Je ziet zoveel SC vorken met een 8" schijf, denk maar aan Psylo"s, Z1, DJ"s, etc., dus waarom kan het niet met een MX Comp?
Ik denk niet dat een vork zal breken i.c.m. die 8" schijf, eerder gewoon meer flex bij het remmen.
8" = 203mm dus dat scheelt 1,8cm.
Je ziet zoveel SC vorken met een 8" schijf, denk maar aan Psylo"s, Z1, DJ"s, etc., dus waarom kan het niet met een MX Comp?
Ik denk niet dat een vork zal breken i.c.m. die 8" schijf, eerder gewoon meer flex bij het remmen.
-
de mannen van barraccuda zeiden dit tegen mij. onder andere fox en rock shox raden het ook niet aan en zijj zeker niet. mn maat zn fiets is binnen en wou er een 8" opzettenmaar zij raadden het sterk af. kdenk da ze weten wa ze doen en 6" is al genoeg vind ik(nu toch nog). ik denk dat je geen garantie e.d. gaat krijgen enzo als ze weten dat je 8" gebruikt
sinds een weekie rijd ik met grimeca"s en ze doen het perfect, remkracht is super van de 180mm schijf

het gaat toch om de remkracht die de remmen produceren? als de grimeca"s met een 180 mm schijf net zo hard remmen als een hayes met een 203 schijf, dan is dat toch net zo "slecht" voor de vork? dan maakt het toch niet uit hoe groot je schijf is?
Het maakt wel degelijk uit hoe groot je schijf is. Hoe groter je schijf, hoe verder je rem van de vork af zit. En je kent "kracht x arm", dus hoe verder de rem van de vork, hoe meer kracht er op je vork komt.
P.S.: Specialized monteert op haar 2004 modellen Enduro, 8" schijven op Fox vorken, Manitou Black"s en Marzocchi EXR"s (is ongeveer MX Comp of is zelfs nog minder dan MX Comp)... en neem maar van mij aan: Specialized weet wel wat ie doet. Als er iets aan zo"n vork kapot zou gaan vanwege die 8" schijf, zouden zij er immers voor opdraaien...
Ook in 2003 monteerden ze al 8" schijven op EXR"s (basismodel Marzocchi): Specialized P2.
P.S.: Specialized monteert op haar 2004 modellen Enduro, 8" schijven op Fox vorken, Manitou Black"s en Marzocchi EXR"s (is ongeveer MX Comp of is zelfs nog minder dan MX Comp)... en neem maar van mij aan: Specialized weet wel wat ie doet. Als er iets aan zo"n vork kapot zou gaan vanwege die 8" schijf, zouden zij er immers voor opdraaien...
Ook in 2003 monteerden ze al 8" schijven op EXR"s (basismodel Marzocchi): Specialized P2.
-
ik rijd zelf met 203mm xt en mijn vriendin met 160mm magura"s ...... ik dh, zij ds/dh. geloof me op een ds heb je geen 203 cm nodig...staat leuk . ......... maar kunnen gaan piepen en doen als de pest
keuze hayes / grimeca? hayes...........
keuze hayes / grimeca? hayes...........
niet dat ik helemaal wil afdwalen maar volgens mij zijn die hope"s ook zeer goed (heb ze niet zelf maar heb heel veel reviews gelezen omdat ik ze ook wel zou willen). Ook zien die remmetjes er heel! goed uit, altijd mooi meegenomen.