Re:springen
Moderator:Beheerders
Ik ga regelmatig crossen met mijn vader zijne fiets, een intense uzzi dh.
Ik ga in maasmechelen rijden en het probleem is dat ik totaal niet kan springen, ik val constant op mijn bakkes omdat ik ofwel schuin ga of mijn voorste wiel eerst land ofwel mijn achterste wiel en daarna evenwicht verlies en met als gevolg ergens in de struiken belandt en in het slechste geval in de bomen.
Kan iemand mij eens haarfijn uitleggen hoe je moet springen.
Weet er ook iemand iets van een soort school waar je voor 2 weken downhill technieken aanleert in het buitenland lijkt me toch een schoone vakantie
groeten mich
Ik ga in maasmechelen rijden en het probleem is dat ik totaal niet kan springen, ik val constant op mijn bakkes omdat ik ofwel schuin ga of mijn voorste wiel eerst land ofwel mijn achterste wiel en daarna evenwicht verlies en met als gevolg ergens in de struiken belandt en in het slechste geval in de bomen.
Kan iemand mij eens haarfijn uitleggen hoe je moet springen.
Weet er ook iemand iets van een soort school waar je voor 2 weken downhill technieken aanleert in het buitenland lijkt me toch een schoone vakantie
groeten mich
als je pa op zo""n dikke fiets rijd...
Dan moet die je vast ook wel wat kunnen vertellen over een beetje springtechniek?!?!?!?!?!?!
Is is je pa soms zo"n mega-poser ;D Die boodschappen gaat doen op z"n dh bak?!
mzzls Gemini
Dan moet die je vast ook wel wat kunnen vertellen over een beetje springtechniek?!?!?!?!?!?!
Is is je pa soms zo"n mega-poser ;D Die boodschappen gaat doen op z"n dh bak?!
mzzls Gemini
bunny hopen

ik heb geen comentaar gevraagd over mijn pa. juist over hoe da je moet springen. en ik heb het ook aan mijn vader gevraagd en die heeft het mij ook uitgelegd maar ik kan het even goed hier eens komen vragen EIKEL
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=11711
Heb daar wat aangegeven wat het plan is voor volgend jaar.
Kun je zolang wachten?
Heb daar wat aangegeven wat het plan is voor volgend jaar.
Kun je zolang wachten?
michaelrich schreef:
ik heb geen comentaar gevraagd over mijn pa. juist over hoe da je moet springen. en ik heb het ook aan mijn vader gevraagd en die heeft het mij ook uitgelegd maar ik kan het even goed hier eens komen vragen EIKEL
Whahahaha nu zullen de goede tips wel binnen stromen
-
DudeHimself schreef:
[Whahahaha nu zullen de goede tips wel binnen stromen
Je gaat vast veel te langzaam, je moet veel meer gang zetten ;D .
Snap die jongen wel hoor.
Een ieder van ons heeft het ooit moeten leren.
Verder is en blijft het ontzettend lastig om uit te leggen hoe je een bunnyhop doet.
Zeker op een Downhillbak.... hard fietsje is makkelijker springen leren volgens mij...
Van tekst leer je het volgens mij niet, ga eens fietsen met iemand die het al kan en kijk hoe hij het doet vooral veel kijken en zelf oefenen.
Suc6,
Jeroen
Een ieder van ons heeft het ooit moeten leren.
Verder is en blijft het ontzettend lastig om uit te leggen hoe je een bunnyhop doet.
Zeker op een Downhillbak.... hard fietsje is makkelijker springen leren volgens mij...
Van tekst leer je het volgens mij niet, ga eens fietsen met iemand die het al kan en kijk hoe hij het doet vooral veel kijken en zelf oefenen.
Suc6,
Jeroen
-
Volgens mij kan hij met zo"n houding net zo goed stoppen met fietsen. Wat denkt hij nu, dat als wij vertellen hoe springen moet dat hij het meteen kan?!
een bunny hup lukt mij wel dat ish et probleem niet maar ik bedoel over een tafelberg.
en ik vraag juist enkel tips meer niet
ik heb het al veel geprobeerd maar ik ga volgend weekend een ganse dag blijven proberen en hopelijk dan maar niet in het ziekenhuis belandt.
en ik vraag juist enkel tips meer niet
ik heb het al veel geprobeerd maar ik ga volgend weekend een ganse dag blijven proberen en hopelijk dan maar niet in het ziekenhuis belandt.
michaelrich schreef:
Ik ga in maasmechelen rijden en het probleem is dat ik totaal niet kan springen, ik val constant op mijn bakkes
Hmmmmm Plons undercover....?
Denk dat je in MM wel goed zit om te leren springen. Zoals je waarschijnlijk al hebt ondervonden zijn dr in t weekend genoeg gasten die fatsoenlijk kunnen jumpen. Kijk! Vraag! En combineer die twee door te vragen of n ander naar jou wil kijken....!
-
- Forumbeheerder
jongens jullie kunnen kankeren zeg.
Béétje positieve bikers sfeer is hier niet verboden he.
begin met een andere fiets als die Uzzi.
Daar leer je nix op en je maakt t alleen maar kapot.
kijk s naar een dirt fietsje.
Zet je dan een uurtje aan de kant als er gasten zijn die t wel kunnen en kijk enorm goed wanneer ze door hun armen en benen zakken en wanneer ze terug strekken. Da is de key.
Kijk ook enorm goed naar hun snelheid
Kijk dan nog een uurtje hoe ze precies bewegen in de lucht, en wanneer ze de fiets naar beneden duwen.
Begin dan op geen te grote jumps of je breekt je lijf en je gaat t opgeven.
en dan .....oefenen, terug opstaan, zand van je broek vegen en weer oefenen.
En morgen nog
na een dag of 2 komt t wel
succes makker.
Béétje positieve bikers sfeer is hier niet verboden he.
begin met een andere fiets als die Uzzi.
Daar leer je nix op en je maakt t alleen maar kapot.
kijk s naar een dirt fietsje.
Zet je dan een uurtje aan de kant als er gasten zijn die t wel kunnen en kijk enorm goed wanneer ze door hun armen en benen zakken en wanneer ze terug strekken. Da is de key.
Kijk ook enorm goed naar hun snelheid
Kijk dan nog een uurtje hoe ze precies bewegen in de lucht, en wanneer ze de fiets naar beneden duwen.
Begin dan op geen te grote jumps of je breekt je lijf en je gaat t opgeven.
en dan .....oefenen, terug opstaan, zand van je broek vegen en weer oefenen.
En morgen nog
na een dag of 2 komt t wel
succes makker.
Zijn vader heeft die Uzzi DH maar rijdt daar vooral brutere toertochten mee (Garda, provence en shit)
Er zijn mensen genoeg die je kunnen leren in Maasmechelen, tenminste als ze dat willen doen.
Ik blijf er een tijdje weg want ik ben bang.
Er zijn mensen genoeg die je kunnen leren in Maasmechelen, tenminste als ze dat willen doen.
Sinds wanneer is Marino vader?
Of is het die groene Uzzi DH?
Of is het die groene Uzzi DH?
Marino is vader van vele....
Maar deze heb jij nog niet gezien, deze is te snel en luistert naar de naam Uwe...
Maar deze heb jij nog niet gezien, deze is te snel en luistert naar de naam Uwe...
Dikke tetten!
Veel gaan fietsen met andere mensen, die eventueel wel wat kunnen springen, van het zien leer je veel, en meestal - als het een beetje vriendelijke mensen zijn, kunnen ze je wel wat tips geven als je aan het proberen bent!
Zoals strek je benen, benen achter je oor, en achterwiel vastnemen om in balans te komen.
Maar ik ben ook bang.
Veel gaan fietsen met andere mensen, die eventueel wel wat kunnen springen, van het zien leer je veel, en meestal - als het een beetje vriendelijke mensen zijn, kunnen ze je wel wat tips geven als je aan het proberen bent!
Zoals strek je benen, benen achter je oor, en achterwiel vastnemen om in balans te komen.
Maar ik ben ook bang.
Plonsita schreef:
Dat uwen skouder het begeeft zekers P. Daddee"?
Springt uwen Intense Spider nen beetje?
bedoel je nou springen op een table? hoe ik het doe is:
- hard aankomen op een table waar je gemakkelijk truuks op doet (niet te moeilijk voor je dus)
- niet echt naar voren leunen maar net voor de table net alsof je en backflip gaat doen
- in de lucht hang je dan erg naar achter, trek dan met je stuur het achterwiel flink op en land...
alstjeblieft
dat wil je toch weten? ...
- hard aankomen op een table waar je gemakkelijk truuks op doet (niet te moeilijk voor je dus)
- niet echt naar voren leunen maar net voor de table net alsof je en backflip gaat doen
- in de lucht hang je dan erg naar achter, trek dan met je stuur het achterwiel flink op en land...
alstjeblieft

dat wil je toch weten? ...
uuh lion je kunt wel allemaal tips gaan geven bij die jongen
maar ik heb jou eigenlijk ook weinig los zien komen ;D
the general schreef:
uuh lion je kunt wel allemaal tips gaan geven bij die jongen
Blijft makkelijk praten he... als je de beste dirter van dit forum bent....
Maar ja wie zou dat niet worden als tie trails in zijn achtertuin heeft....
Oja en vooral leip kijken... dat doet Michaeltje ook altijd...
bedankt voor de positieve reacties ik ga dit weekend veel oefenen en zaterdag eens aan die gasten vragen wat ik juist verkeerd doe en dan hopelijk niet alteid op mijn bek gaan of de chicken way moeten nemen omdat ik bang heb om op mijn gezicht te gaan.
ow jeroen over leip kijken gesproken
ik heb me toch een foto
die heeft hanneke een keer van ons gemaakt ik zal straks even inscanne
ik heb me toch een foto
die heeft hanneke een keer van ons gemaakt ik zal straks even inscanne
bunny hopen is in t begin moelijk
maar het is eigelijk gewoon je stuur omhoog trekken en dan je achterkant in t begin zal t moelijk gaan maar als je veel oefend gaat t snel vanzelf ;D

maar het is eigelijk gewoon je stuur omhoog trekken en dan je achterkant in t begin zal t moelijk gaan maar als je veel oefend gaat t snel vanzelf ;D