Re:7" fork...

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

T
Contacteer:
7" fork...

Bericht door T » wo nov 19, 2003 2:44 pm

...omdat ik een tuthola ben die niet kan verzinnen wat ze wil en ik jullie mening heel erg serieus neem...

...als ik de keuze had tussen (familie "sherman") 7" SC 1.5 of DC 1.8" wat zou dan de ideale keuze zijn?

sherman x spv = yeah
anders wellicht
boxxer x tft = light = yeah = onderhoud

...ik zou "t graag licht dus niet monsterlijk [hint] willen hebben. Bestemd voor girlieDH ;)

Hoofdzakelijk wil ik weten: 7" SC 1.5 of DC 1.8" voor- ende nadelen

Gast

Bericht door Gast » wo nov 19, 2003 2:54 pm

T schreef:
...omdat ik een tuthola ben die niet kan verzinnen wat ze wil en ik jullie mening heel erg serieus neem...

*kucht

Ben je er al uit in welke bike je hem gaat zetten?

Zane!

Bericht door Zane! » wo nov 19, 2003 2:54 pm

ik weet zo 123 niet meer in welk frame je de zaak wilt stoppen, maar ik ga er vanuit dat die 7 inch klopt met de reartravel?

Puur DH met een SC is nog steeds iets waar ik niet echt in geloof.

welke vork t minste onderhoud vraagt... bij mijn weten vragen boxxers idd meer onderhoud dan shermans/manitou. neemt niet weg dat dat onderhoud best wel te doen is, echter moet je dus spare parts/olie/tools aanschaffen... Dan heb ik altijd zoiets van, njah, ga je echt wereldtijden rijden waarbij dat kleine (in mijn ogen!) verschil echt veel uit maakt, of ga je liever voor zorgeloos rijden en betrouwbaarheid qua consequente werking....

en nog verder, wrom geen 888r? (dus)

zane

edit: die 888r is 200 mm, maar dat is evt op te vangen met de instelling van je frame (ghost hoor ik nu in mn achterhoofd?)...
edit2: boxxers a la cheap chez b2b!
edit3: nog eens over na gedacht.... boxxers zijn zooo mooi te tunen, maar dat weet je ntuurlijk al.. dat is absoluut n voordeel. In n marz kan je wel fox oil gieten en de zwakste veren, maar of die bij n boxxer in de buurt komt....

T
Contacteer:

Bericht door T » wo nov 19, 2003 3:16 pm

nee benner nog niet uit het is nu "the-seven-inchers vs full-niners" waarbij de eerste nu op voorhand lijken te zijn, vandaar mijn 7" vraag.

888 = kinky, geil, bruut en nog niet dismissed!
Het gaan idd niet die wereldtijden zijn, flow is the way to go!
Geheel in lijn van; "zorgeloos rijden en betrouwbaarheid qua consequente werking". Meer plezier OP de bike, maar dan wel in de volgorde: hey > meisje met coole bike! en niet... uuuh coole bike met meisje...? so I"ds be needing to keeps controle!

Ik heb niet zoveel ervaring op echte DH-fietsen (eentje, maar dan wel een echte!) dus da"s beperkt en niet voldoende om voor mezelf uit te maken waarom een SC lekkerder zou rijden dan DC, da"s voor mij nu puur het idee/gevoelsmatig. Want als die mogelijkheid er is (1.5" én 7" vork) waarom zou je er niet voor gaan... is het toch kwetsbaarder? Of neem je aan dat een 888 meer of lange-termijn plezier biedt...?

Edit: je edits gelezen: mijn boxxer-hart klopt! :)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo nov 19, 2003 4:16 pm

om te flowen en te cruisen en fun op de bike te hebben denk ik da ne SC iets meer lol is, makkelijker te rijden.
PLUS als je vanachter SPV of 5th hebt kan je t zo vooraan ook doen.
Sherman heeft minder problemen dan boxxer, maar van spv shermans is da nog niet gekend.
Sherman=> BikeRight voor tuning-onderhoud. Als er iets mee is, moet heel de zwik niet telkens naar de UK
Na meer dan n jaar zijn er nog geen fundamentele problemen opgedoken met 1.5. Dus een risico is t niet.

Maar de essentiele vraag is gewoon of je eerder stevige FR wil gaan plegen of gewon full contact DH. want in t 2e geval: de beste Boxxers ooit staat hier te koop he. Die bordeaux....

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 19, 2003 7:04 pm

@zane, sherman minder onderhoud? helaas maar dat is niet correct als ik de vele verhalen van onze oosterburen mag geloven dan moet je met een sherman om de paar ritten olie vervangen. en de afdichtingen zijn al helemaal om te janken. :?

Mech

Bericht door Mech » wo nov 19, 2003 7:19 pm

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat allemaal nog wel meevalt met het onderhoud en de dichtingen van een Sherman.
Regulier onderhoud, zoals bij elke vork die voor serieus downhill en freeride werk word ingezet, is natuurlijk wel nodig.
Uit de shermans die ik open heb gehad kwam alleen maar schone smeerolie wat duid op goede dichtingen.

Andere merken heb ik geen ervaring maar het verhaal dat een Sherman elke dag open moet is zeker niet waar.

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo nov 19, 2003 7:57 pm

De SPV Sherman is niet echt soepel op kleine klappen. Ook niet als je de SPV druk op z"n minimum instelt. Dus comfortabel over de weg fietsen kun je wel vergeten. Verder tot nu toe nog gene problemen. En hij is goed 400 gram lichter dan een Boxxer.

T
Contacteer:

Bericht door T » wo nov 19, 2003 8:06 pm

zonoskar schreef:
De SPV Sherman is niet echt soepel op kleine klappen. Ook niet als je de SPV druk op z"n minimum instelt. Dus comfortabel over de weg fietsen kun je wel vergeten. Verder tot nu toe nog gene problemen. En hij is goed 400 gram lichter dan een Boxxer.

Welke sherman bedoel jij? Lichter dan Boxxer? Ik dacht dat die grote sherman zwaarder was...

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo nov 19, 2003 8:54 pm

Sherman Breakout plus = single crown, daar had jij het toch ook over? De Boxxer weegt 3.2 Kg (volgens de bijbel). Mijn Sherman weegt 2.6 Kg. Of is de 2004 Boxxer veel lichter geworden?

T
Contacteer:

Bericht door T » wo nov 19, 2003 8:58 pm

zonoskar schreef:
Sherman Breakout plus = single crown, daar had jij het toch ook over? De Boxxer weegt 3.2 Kg (volgens de bijbel). Mijn Sherman weegt 2.6 Kg. Of is de 2004 Boxxer veel lichter geworden?

my mis. Ik dacht dat die sherman well over 3 kg was... But you are right.

De 03 bijbel? ;D Ik ben toe aan de 04 versie!!!!!

SHIFT 00
Contacteer:

Bericht door SHIFT 00 » do nov 20, 2003 7:28 am

en dan ook een belangrijk detail: wat staat mooier? :P

het meisje met fiets of fiets met meisje is wel mooi gezegd, met die sc lijkt alles wat normaler. terwijl je wel een whole lotta travel hebt... en verder is het natuurlijk een plus dat je idd bij bikeright tercht kan. scheelt tijd en eventuele stroeve communicatie. toch wel belangrijk in mijn ogen.

T
Contacteer:

Bericht door T » do nov 20, 2003 8:43 am

SHIFT 00 schreef:
en dan ook een belangrijk detail: wat staat mooier? :P

het meisje met fiets of fiets met meisje is wel mooi gezegd, met die sc lijkt alles wat normaler. terwijl je wel een whole lotta travel hebt... en verder is het natuurlijk een plus dat je idd bij bikeright tercht kan. scheelt tijd en eventuele stroeve communicatie. toch wel belangrijk in mijn ogen.

vanity is a bitch, maar ben idd wel ijdel ja ;)

...moet btw wel eerlijkheidshalve zeggen dat de communicatie met tft in mijn case heel (heel) goed is geweest en ware het niet voor de hoerenkoerier, was de vork met een weekje weer thuis geweest. Dus tft/Bikeright, zal om "t even zijn, niet voldoende als steekhoudend koopargument. Waar ik overigens nog niet helemaal uit ben, maar ala... "t leven hoeft niet makkelijk te zijn [being funny here]

Castor

Bericht door Castor » do nov 20, 2003 10:33 am

Volgens mij klopt ook bij een DH jouw hart in een FR ritme (correct me if I"m wrong). Dan zou ik zeker gaan voor zo onderhoudsvrij mogelijk. Zeker omdat je mogelijk aan het eind van dit verhaal 3 bikes te onderhouden hebt - afgezien van duikequipment poetsen, tijdrovend genoeg an sich.

Hoe aantrekkelijk een aantal aspecten van de Boxxers ook is; vergeten. Moeilijk genoeg kiezen tussen Sherman en de triple eight zonder ook RS nog mee te nenem in de keuze.

T
Contacteer:

Bericht door T » do nov 20, 2003 10:52 am

Castor schreef: Volgens mij klopt ook bij een DH jouw hart in een FR ritme (correct me if I"m wrong). Dan zou ik zeker gaan voor zo onderhoudsvrij mogelijk. Zeker omdat je mogelijk aan het eind van dit verhaal 3 bikes te onderhouden hebt - afgezien van duikequipment poetsen, tijdrovend genoeg an sich.

Hoe aantrekkelijk een aantal aspecten van de Boxxers ook is; vergeten. Moeilijk genoeg kiezen tussen Sherman en de triple eight zonder ook RS nog mee te nenem in de keuze.
...ik ga ook maar duiken, dat KAN nooit zo ingewikkeld zijn...
btw. ik heb niet voor niets min. één singlespeed om tijd over te kunnen houden ;) (Edit: PLUS; jij begint de 5th aardig onder de knie te krijgen...)

Now I"m really kidding.

Boxxer is wel ernstig DH-race minded en verminderd DüDropInn"en. gottapointhere milkaman.

ja nee ja neeee uhuh neee oke jaaaaa ik kom er heus wel uit... ooit... misschien... of niet.... [insert krachtterm]

Gast

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 11:01 am

Ik zou t wel weten. :P

Afbeelding

Helaas nog door niemand getest hier (correct me if Im wrong) maar ik denk dat je hier echt serieus lol aan gaat beleven. Ik heb m ff "aangeraakt" op BMP en ik wist eigenlijk al wat mn volgende vork zou worden. ;)

Castor

Bericht door Castor » do nov 20, 2003 11:04 am

Qua looks en berichten die ik hoor: denk ik ook DH.

Alleen toch niet voor alle frames de beste keuze...

T
Contacteer:

Bericht door T » do nov 20, 2003 11:05 am

Lekker ding Dude!! Alleen niet 7" :P

"full-niners"-material! Without a doubt, trouwens, mocht ik daarvoor gaan uiteindelijk.!

Gast

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 11:06 am

ik heb m getest ja ja!!! dat ding roeleerd echt man!! super smooth!

Gast

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 11:17 am

Voor echte DH (ervan uitgaande dat hij niet op een VT zal belanden ::) :P) Zou ik liever 9" travel onder mn stuur hebben dan 7".
Maar bedenk onderhand maar eens op welke fiets t gaat komen dan kunnen we misschien beter helpen ;D

Enduro

Bericht door Enduro » do nov 20, 2003 1:14 pm

Een 888 is terug te brengen naar 7"...

Jeff

Bericht door Jeff » do nov 20, 2003 2:27 pm

DudeHimself schreef:
Ik zou t wel weten. :P

Afbeelding

Helaas nog door niemand getest hier (correct me if Im wrong) maar ik denk dat je hier echt serieus lol aan gaat beleven. Ik heb m ff "aangeraakt" op BMP en ik wist eigenlijk al wat mn volgende vork zou worden. ;)

Heb deze thuis liggen. Nog niet getest alleen. Moet nog ff wachten op me fiets. komt in een giant dh 2004, de manitiou die daar in zit wordt verkocht, heeft volgens mij 170 mm travel.
Kan haast niet wachten man

Gast

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 2:36 pm

Je gaat dus die blauwe dorado die echt perfect past bij die fiets en waarschijnlijk de beste DH vork van het moment vervangen door een 888r die nog niet getest is en de helft goedkoper is? Gosh, wat vraag je voor die Doradio? :P

T
Contacteer:

Bericht door T » do nov 20, 2003 2:46 pm

DudeHimself schreef:
Je gaat dus die blauwe dorado die echt perfect past bij die fiets en waarschijnlijk de beste DH vork van het moment vervangen door een 888r die nog niet getest is en de helft goedkoper is? Gosh, wat vraag je voor die Doradio? :P

voor 2004 zit er een sherman DC in, jammerlijk niet zo keigeile blauwe dorado

Gast

Bericht door Gast » do nov 20, 2003 3:35 pm

BoXXers zijn nou niet zo heel duur bij Hibike.. :)Zitten een paar modellen in Blowout angebote...

Special offer! Rock Shox Boxxer Race 1 1/8"" mod. 2003 silvergrey 178mm & crown St.rohr<160mm   SRP 799.00
Special offer! 479.00 EUR/Stk   FDG35601      

Rock Shox Boxxer Team 1 1/8"" mod. 2003 black 178mm & crown St.rohr <160mm
starting SRP 1349.00
Special offer! 799.00 EUR/Stk
(all types...)   

Mijn BoXXer hart klopt ook..! ik koop die van Jurriaan. ;D :P

Plaats reactie