Snelheidsverschil vraag
Moderator:Beheerders
Yo
ik zat net ff kranked5 te kijken, in te begin springen ze die mega doubles... Dat wordt voor n gedeelte gefilmd door n mx"er die er achteraan/naast rijdt....
Die gast springt/landt op dezelfde stukken, maar n mx is toch way heavier dan n dh incl berijder?
Wat is de truc?
zane
ik zat net ff kranked5 te kijken, in te begin springen ze die mega doubles... Dat wordt voor n gedeelte gefilmd door n mx"er die er achteraan/naast rijdt....
Die gast springt/landt op dezelfde stukken, maar n mx is toch way heavier dan n dh incl berijder?
Wat is de truc?
zane
Re:Snelheidsverschil vraag
Je zou zeggen dan zou die MX"er sneller rijdt / vliegt, maar er wordt natuurlijk steeds gefilmt van de zelfde afstand of niet??
(heb kranked 5 nog steeds niet gezien :"()
(heb kranked 5 nog steeds niet gezien :"()
- dobbel our zero
hoeft bijna geen moeite te doen om met een mxmotor te springen
denk dat wat te maken heeft met de uitverende energie van jaja de vering
dobbel o -zero schreef:
hoeft bijna geen moeite te doen om met een mxmotor te springen
dat betwijfel ik, ps, zane kent wel wat van die mx dacht ik...
ps @ ZANE, ik heb het ook gezien, maar was de landing niet zodanig lang dat de dh bike ongeveer halverwege landde, en de mx veel korter naarboven?
stijl waren de jumps iig niet...
ok das dus een klein probleempje uit de mechanica
eerst en vooral springen, daarbij ga je de lucht in, wanneer je de lucht ingaat vertraag je horizontaal. je hebt voor je de jump hit kinetische energie afhankelijk van je snelheid, volgens de formule E= mv²/2 m is massa, v is snelheid, om hoogte te winnen moet deze energie omgezet worden in potentiele energie
dus wordt mv²/2 = mgh g de valversnelling en h de hoogtehieruit volgt dat v = vkw ( 2gh)
en dus niets meer met de massa te maken heeft. Zowel tyler als de MX"er hadden dezelfde snelheid dus gingen ze even hoog en zodoende even ver
eerst en vooral springen, daarbij ga je de lucht in, wanneer je de lucht ingaat vertraag je horizontaal. je hebt voor je de jump hit kinetische energie afhankelijk van je snelheid, volgens de formule E= mv²/2 m is massa, v is snelheid, om hoogte te winnen moet deze energie omgezet worden in potentiele energie
dus wordt mv²/2 = mgh g de valversnelling en h de hoogtehieruit volgt dat v = vkw ( 2gh)
en dus niets meer met de massa te maken heeft. Zowel tyler als de MX"er hadden dezelfde snelheid dus gingen ze even hoog en zodoende even ver
-
GT dude schreef:
ok das dus een klein probleempje uit de mechanica
een bowlingbal en een knikker vallen even snel. ik ken ook die mechanica en tis juist wa je zegt maar kdenk dat niet iedereen het zal snappen ???
Het kan allemaal waar zijn van die fysica, doch tis veel eenvoudiger, je kan met de motor veel gemakkelijker bepalen waar je land door :
één : juiste hoeveelheid gas op het juiste moment (let er vooral op dat een motor nog gas kan bij geven op de ramp terwijl dat niet gaat met een fiets)
twee : de achterrem, door die ff in te drukken zakt het voorwiel en kan je de beweging naar onder in zetten.
drie : als je teveel snelheid hebt met een motor kan je ook remmen in de lucht met middel van een parachute, steven hmmm hmmm doet dat regelmatig, want die is voor elke jump te snel.
één : juiste hoeveelheid gas op het juiste moment (let er vooral op dat een motor nog gas kan bij geven op de ramp terwijl dat niet gaat met een fiets)
twee : de achterrem, door die ff in te drukken zakt het voorwiel en kan je de beweging naar onder in zetten.
drie : als je teveel snelheid hebt met een motor kan je ook remmen in de lucht met middel van een parachute, steven hmmm hmmm doet dat regelmatig, want die is voor elke jump te snel.
Als je als DH-er dus net wilt springen als een MX-er moet je een zware achterband nemen, right?
een beetje , er zijn er wel meer die het doen hoor.
het totaal van fiets + berijder is lichter dan motor + rijder dus je hoeft geen mega zwaar achterwiel te hebben.
het totaal van fiets + berijder is lichter dan motor + rijder dus je hoeft geen mega zwaar achterwiel te hebben.
-
als ik dirt klik ik ook naar voor door opzettelijk te remmen in de lucht, dus niet alleen bij motor
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
een beetje , er zijn er wel meer die het doen hoor.
"t Was meer als geintje bedoelt, maar ik ken het effect van het "bijremmen" wel een beetje van zelf springen.