snel schakel
Moderator:Beheerders
mensen rijden weleens met een snelschakel derailleur in hun dual bike shimano dura race ofzo kleine cassete erin
dat zou ik dus ook heel graag gaan rijden maar de shifters van shimano vind ik maar niks je kunt niet remmen en opschakkelen tegelijk wijs vinger heb je nodig voor te remmen en schakelen
dus nu heeft maat van mijn die sram X.7 set gekocht die zijn echt super
remmen en schakelen gelijker tijd met je duim
maar die hebben een lange kooi
nu was de vraag heeft sram ook derailleur met korte kooi voor snel schakel en dat je ketting niet zo klappert?
je kunt geen X.7 shifter en shimano deraileur toch niet combineren?
dat zou ik dus ook heel graag gaan rijden maar de shifters van shimano vind ik maar niks je kunt niet remmen en opschakkelen tegelijk wijs vinger heb je nodig voor te remmen en schakelen
dus nu heeft maat van mijn die sram X.7 set gekocht die zijn echt super
remmen en schakelen gelijker tijd met je duim
maar die hebben een lange kooi
nu was de vraag heeft sram ook derailleur met korte kooi voor snel schakel en dat je ketting niet zo klappert?
je kunt geen X.7 shifter en shimano deraileur toch niet combineren?
Re:snel schakel
Geen x.7 + shimano nee, maar als "t goed is maakt SRAM ook een x.7 achtige shifter voor shimano ratio.
Snel schakelen???
Op een BMX zit toch geen schakelunit??
Op een BMX zit toch geen schakelunit??
in het "bikes" gedeelte zag ik een fiets die 2 shifters had voor duimen (links terugschakelen, rechts zwaarder schakelen ofzo) volgens mij zijn dat barend schifters, daar eens voor kijken? groeten micha
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
lioninnetje schreef:
in het "bikes" gedeelte zag ik een fiets die 2 shifters had voor duimen (links terugschakelen, rechts zwaarder schakelen ofzo) volgens mij zijn dat barend schifters, daar eens voor kijken? groeten micha
Dat is Idd een Bar-end shifter, de oude (lees 2002) groep van Shimano XTR had zo ding, of ze er nu nog zijn dat weet ik niet.
Rinse
Die zijn er volgens mij nog.... zag dat Bas ze tegenwoordig ook op zijn Banshee heeft...
-
volgens mij heeft dit geen enkel nut. als je remt ga je trager gaan rijden en moet je schakelen met je duim ???
wanneer ga jij opschakelen en remmen tegelijk??
het enige wat ik mij kan inbeelden is als ik wheely trek en een viteese hoger wil en daarbij moet remmen.
het enige wat ik mij kan inbeelden is als ik wheely trek en een viteese hoger wil en daarbij moet remmen.
surfstad schreef:
Die zijn er volgens mij nog.... zag dat Bas ze tegenwoordig ook op zijn Banshee heeft...
Dat zijn dan weer de mooie dingen die Bas weer van Bennie afkijkt

Bart
ik kan echt nergens plaatjes vinden van die xtr shiters 2002
of ik ben weer lomp bezig
of ik ben weer lomp bezig
jack flash schreef:
volgens mij heeft dit geen enkel nut. als je remt ga je trager gaan rijden en moet je schakelen met je duim ???
denk nou eens na! verdikkie!
1. met je wijsvinger schakelen is gewoon echt superbl**b.
2. je moet je rem altijd vasthouden met bijv. dh (het gaat om een dh bike, toch?).
3. als je een trail/course voor het eerst rijdt is het helemaal nodig je vinger op de rem te houden.
lioninnetje schreef:
2. je moet je rem altijd vasthouden met bijv. dh (het gaat om een dh bike, toch?).
3. als je een trail/course voor het eerst rijdt is het helemaal nodig je vinger op de rem te houden.
Dan heb jij geen goede remtechniek en zit jij later met opgestookte remmen.
Enduro schreef:
[lioninnetje schreef:
Dan heb jij geen goede remtechniek en zit jij later met opgestookte remmen.
vinger op de rem wil niet zeggen dat je de hele tijd aan het remmen bent, dus dat heeft dan toch niets met remtechniek te maken.
het lijkt me gewoon een persoonlijk iets, maar kan me best voorstellen dat het handig is.. omdat je in ieder geval je vingers de hele tijd bij de rem kan houden zodat je snel kan reageren.
-
Ik schakle gewoon op en af met mijn duim met een XTR shifter, is maar net hoe je hem op het stuur zet.
Christiaan
Christiaan
-
vraag Bad Fasterd, die heeft het al heel lang op zijn DH bike.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=138504
en dan dat ding dat onderin in het midden zit, dát is de bar-end shifter!
Rinse
en dan dat ding dat onderin in het midden zit, dát is de bar-end shifter!
Rinse
Ik vind dat toch knap hoeveel ervaring en kennis Lion al heeft met die 3 maanden dat hij zonder zijwieltjes kan fietsen.
Bestaat die shit niet met triggers? Dus met je linker wijsvinger terug en met je rechterwijsvinger opschakelen? Lijkt me wel handig als je je duim niet meer los hoeft te laten ivm grip. Dat je dan je vinger ff van de rem moet halen lijkt me niet zo erg omdat ik toch niet vaak schakel en rem tegelijk.
""ja idd net hoe je ervaring noemen wilt ""
hij leert in iedergeval hoe mensen trails moeten springen
hij leert in iedergeval hoe mensen trails moeten springen

-
Dude© schreef:
Bestaat die shit niet met triggers? Dus met je linker wijsvinger terug en met je rechterwijsvinger opschakelen? Lijkt me wel handig als je je duim niet meer los hoeft te laten ivm grip. Dat je dan je vinger ff van de rem moet halen lijkt me niet zo erg omdat ik toch niet vaak schakel en rem tegelijk.
???
mijn duim gaat eronderdoor en dat gaat perfect alles met je duim schakelen.
-
- Forumbeheerder
WrongBart schreef: [Dat zijn dan weer de mooie dingen die Bas weer van Bennie afkijktsurfstad schreef: Die zijn er volgens mij nog.... zag dat Bas ze tegenwoordig ook op zijn Banshee heeft...![]()
Bart
De uitvinder is de alomgeprezen Hakke. The Godfather of the pale. Ik heb t ook van m afgekeken.
En op de parking in Todtnau hebben heel wat mensen dat gezien .......
The idea is like this:
neem een XT of XTR 2002 shifter. Die zijn voorzien voor barendshifters. Met andere werkt t niet
Zet die barendshifter links en steek t kabeltje door voor de rechter wijsvinger. Zo heb je je beide wijsvingers aan je remmen en de duimen doen t schakelen.
Erg handig in DH, zou t ni anders meer willen. Enig nadeel: soms problemen gehad met t shiften. Barendshifter loskoppelen en t was weer in orde.... ???
Maar vooor street; dirt en xc zie ik er weinig nut in.
-
Of ergesn een shimano airlines set scoren, kun je ook met duimen schakelen.