Gary Houseman suspended!
Moderator:Beheerders
Gezien op www.cyclingnews.com
The United States Anti-Doping Agency (USADA) announced Friday that mountain biker Gary Houseman tested positive at the UCI World Cup on July 12, 2003 at Grouse Mountain, Canada. Houseman tested positive for tetrahydrocannabinol (THC), a metabolite of marijuana. Under UCI rules, THC is a prohibited substance tested for during competition.
In accordance with the USADA Protocol for Olympic Movement Testing, the case was referred to USADA on Oct. 17, 2003 for adjudication from USA Cycling, which received the case from the UCI.
Houseman, 23, accepted a one-year suspension from competition beginning on July 12, 2003. In addition, all results which occurred on or after the date of the positive test are declared invalid, including his win in the downhill competition at the UCI World Cup at Grouse Mountain. Houseman also received a fine of 2,000 Swiss Francs, in accordance with UCI rules. USA Cycling will carry out the sanction.
The United States Anti-Doping Agency (USADA) announced Friday that mountain biker Gary Houseman tested positive at the UCI World Cup on July 12, 2003 at Grouse Mountain, Canada. Houseman tested positive for tetrahydrocannabinol (THC), a metabolite of marijuana. Under UCI rules, THC is a prohibited substance tested for during competition.
In accordance with the USADA Protocol for Olympic Movement Testing, the case was referred to USADA on Oct. 17, 2003 for adjudication from USA Cycling, which received the case from the UCI.
Houseman, 23, accepted a one-year suspension from competition beginning on July 12, 2003. In addition, all results which occurred on or after the date of the positive test are declared invalid, including his win in the downhill competition at the UCI World Cup at Grouse Mountain. Houseman also received a fine of 2,000 Swiss Francs, in accordance with UCI rules. USA Cycling will carry out the sanction.
-
Re:Gary Houseman suspended!
KLOTE!!!!!!!!!
Betekent dat Ivan Oulego Moreno de race in Grouse Mountain alsnog gewonnen heeft.
-
En terecht!
Hebben we (heeft de sport) helemaal niets aan: ... dopingzondaars.
hij heeft gewoon n jointje gerookt?
zane
zane
Afterburner schreef:
En terecht!
Wat een bullshit zeg. Je snapt er nog niet veel van he? THC (zo uit mijn blote hoofd Tetra Hydro Cannabinol oid) is de werkzame stof in wiet oftewel cannabis. Omdat dit nog steeds door veel kompleet idiote mensen gezien word als een gevaarlijke drug staat het nog steeds op de lijst van verboden substanties. Van wiet ga je echt niet beter rijden (behalve als je surfstad heet) en het is dus ook volslagen idioot om iemand te schorsen omdat hij een dag of misschien wel een week vantevoren een joint heeft gerookt. Dan kan je ook wel mensen gaan schorsen die bier drinken en laten we caffeine ook meerekenen dan pakken we de koffie drinkers ook gelijk aan.
Echt weer het beleid van een stelletje typische spandex dragende XCers.
Dude© schreef:
[Afterburner schreef:
En terecht!
Wat een bullshit zeg. Je snapt er nog niet veel van he? THC (zo uit mijn blote hoofd Tetra Hydro Cannabinol oid) is de werkzame stof in wiet oftewel cannabis. Omdat dit nog steeds door veel kompleet idiote mensen gezien word als een gevaarlijke drug staat het nog steeds op de lijst van verboden substanties. Van wiet ga je echt niet beter rijden (behalve als je surfstad heet) en het is dus ook volslagen idioot om iemand te schorsen omdat hij een dag of misschien wel een week vantevoren een joint heeft gerookt. Dan kan je ook wel mensen gaan schorsen die bier drinken en laten we caffeine ook meerekenen dan pakken we de koffie drinkers ook gelijk aan.
helemaal mee eens
WHAT THE FUCK, als hij een doping zondaar is, hij heeft gewoon ne join gesmoord, niks doping
Doping is PER DEFINITIE een middel dat op de lijst van verboden middelen staat.
Als je serieus met je sport bezig bent, weet je dat. Als je dat niet weet (of daar naar handelt) ben je geen slecht mens, alleen geen serieuze sporter.
Of een middel helpt of niet (prestatiebevorderend is of niet), schadelijk is of niet, doet helemaal niet ter zake.
THG en alcohol zijn waarschijnlijk voor een sport als boogschieten wel prestatiebevorderend.
Koffie is één van de zeldzame middelen die aantoonbaar prestatiebevorderend werkt bij een duurinspanning.
Als je serieus met je sport bezig bent, weet je dat. Als je dat niet weet (of daar naar handelt) ben je geen slecht mens, alleen geen serieuze sporter.
Of een middel helpt of niet (prestatiebevorderend is of niet), schadelijk is of niet, doet helemaal niet ter zake.
THG en alcohol zijn waarschijnlijk voor een sport als boogschieten wel prestatiebevorderend.
Koffie is één van de zeldzame middelen die aantoonbaar prestatiebevorderend werkt bij een duurinspanning.
-
pZyteX schreef:
[Dude© schreef:
[Afterburner schreef:
En terecht!
helemaal mee eens
Vind ik dus ook, stelletje zeikerds, Gary is gewoon een zeer goede rijder, belachelijk dat ie geschorst wordt voor een jointje!!!!!!
-
Pino schreef:
ZEIKERD!!!!!!!!!!!!!! Jij bent de goedste hoor!!!!!!!!!!!!! geen serieuze sporter, tuurlijk niet, domme ***
Cafeine staat trouwens ook op de lijst, maar in een hoge dosering. Maar iid, van cannabis wordt je alleen sloom

Nope, cafeïne is een tijdje terug van de lijst geschrapt juist, tesamen met ....??? Zouden ze met THC ook moeten doen imho...
Oh, nou ja. Zo up-to-date ben ik niet op dat gebied. Maareh, cafeine verhoogt toch best wel je alertheid, dus voor een DH ff een bakje of 20 naar binnenwerken zou moeten helpen. Zou dat het geheim van ET zijn?

-
Pino schreef:
Mierenneuker.
Pino schreef:
Doping is PER DEFINITIE een middel dat op de lijst van verboden middelen staat. wiet is geen doping
Als je serieus met je sport bezig bent, weet je dat. Als je dat niet weet (of daar naar handelt) ben je geen slecht mens, alleen geen serieuze sporter. Dus iemand die wiet rookt is bij voorbaat al geen serieuze sporter? Echt de grootste onzin ooit.
Of een middel helpt of niet (prestatiebevorderend is of niet), schadelijk is of niet, doet helemaal niet ter zake [red=color] tuurlijk doet dat wel ter zake, dat is nou juist het hele punt. [/color]
THG en alcohol zijn waarschijnlijk voor een sport als boogschieten wel prestatiebevorderend. ten eerste is het THC en niet THG, ten 2e zouden alcohol en wiet niet ten goede komen aan een sport als boog schieten, het zou eerder slecht zijn voor je vaste hand die je nodig hebt.
Stereo type XCer weer. Ik wed dat je nieteens weet hoe wiet eruit ziet laat staan dat je er over kan oordelen.
Ik vind eigenlijk dat mensen die geen wiet gebruiken niet meer aan wedstrijden mee mogen doen. Die mensen hebben waarschijnlijk een betere conditie dus is het niet eerlijk tegen over mensen die wel wiet gebruiken
-
Excuse me :-[
Stuk niet goed gelezen, jointje moet wat mij betreft idd kunnen.
Blijft dat Gary waarschijnlijk wel wist dat de mogelijkheid bestond dat hij op het roken van een joint gepakt zou kunnen worden. Geen slimme actie van iemand die "serieus" met zijn sport bezig is.
Stuk niet goed gelezen, jointje moet wat mij betreft idd kunnen.
Blijft dat Gary waarschijnlijk wel wist dat de mogelijkheid bestond dat hij op het roken van een joint gepakt zou kunnen worden. Geen slimme actie van iemand die "serieus" met zijn sport bezig is.
Pino schreef:
Ik sta vierkant achter Pino. Als je bepaalde middelen als sporter hebt genomen die op de "verboden lijst" staan, pech, accepteren en lering uit trekken voor de volgende keer.
Zo had ooit Gianni Bugno ook een "teveel koffie" gedronken (positief bevonden aan caffeine..), ja huhuh...dank je de koekoek!
Er zijn regels, als je je er niet aan houd: vette pech...
Ik vraag me af of ze op de "freeride" en "street" wedstrijden ook dopingcontroles doen?
Ben vrij zeker van niet, anders zou meer dan de helft geschorst worden denk ik. ;D
Tijdens de Olympische spelen was er toch die Canadese snowboarder die betrapt was op doping (Thc)
Hj had twee weken voor de wedstrijd een joint gerookt en uiteindelijk heeft hij zijn medaille toch gekregen
omdat het bewezen was dat het niet tot betere prestaties kon leiden, of is daar ook nog een vervolg op dat ik
gemist heb?
Tijd om de Dopinglijst aan te passen.
Ben vrij zeker van niet, anders zou meer dan de helft geschorst worden denk ik. ;D
Tijdens de Olympische spelen was er toch die Canadese snowboarder die betrapt was op doping (Thc)
Hj had twee weken voor de wedstrijd een joint gerookt en uiteindelijk heeft hij zijn medaille toch gekregen
omdat het bewezen was dat het niet tot betere prestaties kon leiden, of is daar ook nog een vervolg op dat ik
gemist heb?
Tijd om de Dopinglijst aan te passen.
Do ping, da"s toch een chinees?? ;D
@Afterburner, Pino, Steelboy : wa voor een bende janette zeide gijlie eigenlijk?! Oeh doping, drugs, slecht, waah, het drugsmonster komt mij halen... ::)
Als ge al nen joint gerookt hebt weet ge evengoed dat het zeker niet prestatiebevorderend is en dat het dus van de dopinglijst moet geschrapt worden. Ik geef jullie groot gelijk als hij der een of ander hormoonderivaat in zijn lijf heeft gegoten, maar nen joint...
Alsjeblieft hee mensen. grow up.
En voor degene die zeggen dat die kerel niet "serieus" bezig is met zijn sport: wat zou jij zeggen als ze op een wedstrijd uw medaille afpakken omdat ge 2 weken voor die wedstrijd een pint zijt gaan pakken?! het is ni omdat die kerel een pint ga pakken dat hij niet serieis bezig is he... ::)
dus: rolt er sebiet ene, dan zijde miss eens wa rustiger, en dan weet ge ineens waar ge het over hebt... :P
Wodan

Als ge al nen joint gerookt hebt weet ge evengoed dat het zeker niet prestatiebevorderend is en dat het dus van de dopinglijst moet geschrapt worden. Ik geef jullie groot gelijk als hij der een of ander hormoonderivaat in zijn lijf heeft gegoten, maar nen joint...

En voor degene die zeggen dat die kerel niet "serieus" bezig is met zijn sport: wat zou jij zeggen als ze op een wedstrijd uw medaille afpakken omdat ge 2 weken voor die wedstrijd een pint zijt gaan pakken?! het is ni omdat die kerel een pint ga pakken dat hij niet serieis bezig is he... ::)
dus: rolt er sebiet ene, dan zijde miss eens wa rustiger, en dan weet ge ineens waar ge het over hebt... :P
Wodan
-
en Wodan kan het weten want die draait er ook 5gr op ne dag door ;D
Wodan schreef:
@Afterburner, Pino, Steelboy : wa voor een bende janette zeide gijlie eigenlijk?! Oeh doping, drugs, slecht, waah, het drugsmonster komt mij halen... ::)![]()
Als ge al nen joint gerookt hebt weet ge evengoed dat het zeker niet prestatiebevorderend is en dat het dus van de dopinglijst moet geschrapt worden. Ik geef jullie groot gelijk als hij der een of ander hormoonderivaat in zijn lijf heeft gegoten, maar nen joint...Alsjeblieft hee mensen. grow up.
Wodan
geweldig, een belgische stoner aant woord :P
whaha, rolt er sebiet ene

Wodan schreef:
@Afterburner, Pino, Steelboy : wa voor een bende janette zeide gijlie eigenlijk?! Oeh doping, drugs, slecht, waah, het drugsmonster komt mij halen... ::)![]()
Als ge al nen joint gerookt hebt weet ge evengoed dat het zeker niet prestatiebevorderend is en dat het dus van de dopinglijst moet geschrapt worden. Ik geef jullie groot gelijk als hij der een of ander hormoonderivaat in zijn lijf heeft gegoten, maar nen joint...Alsjeblieft hee mensen. grow up.
Wodan
Oke, stel: het wordt door de vingers gezien, en meneer komt ermee weg...
stel je dan eens voor: nr 2 heeft epo gebruikt en is daardoor 2e geworden.
Moet die wel geschorst worden of niet?
Indien ja: waarom wordt degene die ook dingen heeft gebruik die op de verboden lijst staan (wiet of hoe je het ook wil noemen), dan niet geschorst?
Indien nee: waar ligt dan de grens?
Kortom: als je gebruikt (voor mij part heb je 20 koppen kofie gehad) en je wordt positief bevonden: pech, moet je als sporter maar opletten...
En kom niet aanzetten met gezeik dat dit een typische XC-ers reactie is... Als je wedstrijden wil rijden heb je bepaalde regels, als je je er niet aan houdt moet je de consequenties ook accepteren... zo is het en niet anders!