Re:My New Frame!
Moderator:Beheerders
Hey,
Zoals sommige al weten wil ik me langzaam een Bmx bij elkaar kopen,
voor erbij. Frame, balhoofd, remkabel en achterrem heb ik al.
Hier een foto:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=157018
Spec:
- Flybikes Panthera, Dark Green, 20.6 tt, Euro bb (mtb bb).
- Dia-Compe ad 990 achterrem.
- WeThePeople Hi-slick remkabel.
- Dia-Compe 1 1/8 Tank balhoofd.
Zoals sommige al weten wil ik me langzaam een Bmx bij elkaar kopen,
voor erbij. Frame, balhoofd, remkabel en achterrem heb ik al.
Hier een foto:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=157018
Spec:
- Flybikes Panthera, Dark Green, 20.6 tt, Euro bb (mtb bb).
- Dia-Compe ad 990 achterrem.
- WeThePeople Hi-slick remkabel.
- Dia-Compe 1 1/8 Tank balhoofd.
the general schreef:
Ik krijg morgen mijn pantera voorvork binne
Vetttttt! Moet je een foto van maken en aan me doorsturen, die wil ik me ook kopen.
ey tuup j nice frame
je woont tog in 045 he? moetje eens aan yip van 046 vragen die heeft nog bmx onderdelen dacht ik, maar ja is maar een tip

je woont tog in 045 he? moetje eens aan yip van 046 vragen die heeft nog bmx onderdelen dacht ik, maar ja is maar een tip
ja ik woon in 045, maar hoef niks van jip. Wil alles nieuw en wil me bmx zo ligt mogenlijk.
n maar volhouden dat ie voor een wtp four seasons gaat!
nice frame! ;D
nice frame! ;D
Moet keuzes maken he.
vet frame idd, behalve dan die euro bb..
stino schreef:
vet frame idd, behalve dan die euro bb..
wat zeg jij dan!!!!! hoezo jammer euro bracket???
Haha vraag ik me ook wel eens af ???
waarom heb je euro BB genomen? BMX BB is toch veel beter wat betreft kostprijs cranks en lagers die langer meegaan ?
Bike geek schreef:
waarom heb je euro BB genomen? BMX BB is toch veel beter wat betreft kostprijs cranks en lagers die langer meegaan ?
in de bmx bb zitten 2 grote lagers in
in de euro 4 kleine, dus wat is nu sterker?
euro is lichter
prijs is het zelfde
geen een pro in amerika heeft hem ooit gebroken of gescheurt,dus hij ook niet zwakker.
dus de vraag is waarom zou bmx bb gaan rijden ?
the general schreef:
[Bike geek schreef:
euro is lichter
prijs is het zelfde
geen een pro in amerika heeft hem ooit gebroken of gescheurt,dus hij ook niet zwakker.
wat me ook al opviel is dat die 2 grote bij BMX toch wel soepeler lopen dan die bij euro bb, wat toch wel handig is bij crankflips
Waarom ligt er maar een sinasappel in die fruit schaal, dat frame is mooi maar de decoratie zuigt. ;D
-
Ja, Mtb gaat weereens de verkeerde kant op met die BB"s. dual en dirt mtb"s gaan juist naar USA BB, terwijl bmx allemaal naar euro BB gaat. ???
wat me ook al opviel is dat die 2 grote bij BMX toch wel soepeler lopen dan die bij euro bb, wat toch wel handig is bij crankflips
Dat is denk ik bullshit wat je daar zegt ::)
Tuup J schreef:
bwa, niet echt, 2 lagers hebben minder wrijving dan 4, kleinere doorsnede van de euro BB veroorzaakt grotere hoekversnelling en zo van die dingen, maar uiteindelijk hangt het meeste denk ik ook af van de dichting van de lagers en de dikte van vet die je erin smeert
haha ja okee
.
Heb daar niet zoveel verstand van kwa hoekversnelling enz. Ben eigenlijk alleen voor euro bb gegaan omdat het lichter is en toch bijna even stevig is als bmx bb. Cranks met euro bb zijn ook weer lichter dan cranks met bmx bb. Het ging me gewoon om het gewicht, wil me bmx zo licht mogenlijk.

Heb daar niet zoveel verstand van kwa hoekversnelling enz. Ben eigenlijk alleen voor euro bb gegaan omdat het lichter is en toch bijna even stevig is als bmx bb. Cranks met euro bb zijn ook weer lichter dan cranks met bmx bb. Het ging me gewoon om het gewicht, wil me bmx zo licht mogenlijk.
Bike geek schreef:
[Tuup J schreef:
bwa, niet echt, 2 lagers hebben minder wrijving dan 4, kleinere doorsnede van de euro BB veroorzaakt grotere hoekversnelling en zo van die dingen, maar uiteindelijk hangt het meeste denk ik ook af van de dichting van de lagers en de dikte van vet die je erin smeert
dit is echt weer zo,n onzin verhaal he
want ja mensen die crank flips doen. moeten die dan ook een slappe dunnen goed gesmeerde ketting rijden?. want ja dikke strakke heeft ook meer weerstand
je gaat een beetje te ver hier op in
daarom zei ik ook dat het het meest aan de dichting van de lagers licht en niet zozeer aan die eerste factoren e slimmen, een vb, de cranks van ne simpele mtb kunde laten spinnen gelijk zot, en mijn 3 piece cranks kunne da ni, omda die van die simpele ni goe afgedicht zijn en de mijn wel
Ja je hebt helemaal gelijk ::) ::) ::), kunnen we der nu over stoppen.
Tuup J schreef:
Ja je hebt helemaal gelijk ::) ::) ::), kunnen we der nu over stoppen.
ok... nog wel ff zeggen dat ik er vrij zeker van ben dat een grote bb sterker en slijtvaster is, oa door de dikkere kogellagers; maar tis nu ook wel niet dat je een euro bb direct in prak rijdt natuurlijk ;D
euro is lichter
prijs is het zelfde
Lees dit eens, boeit denk ik niks.
-
euro bb is idd lichter en daardoor ook kwetsbaarder, vooral voor vuil en dergelijke, niet echt ideaal als ge af en toe ook dirt. De lagertjes die er in zitten zijn kleiner en daardoor ook sneller kapot enzo. bovendien klopt het wat gt dude zei ivm de wrijving van lagers, heb nog nooit bmxcracks geweten die niet soepel lopen, terwijl bij euro bb kan dat wel eens voorvallen (maar gaat ook wel weg, eenmaal ze ingereden zijn)
heb het met de manne van hangloose der is over gehad, en zij zegge ook da euro bb dikken bullshit is om de verkoop wa te stimuleren, om toch maar winst te maken.
take care
heb het met de manne van hangloose der is over gehad, en zij zegge ook da euro bb dikken bullshit is om de verkoop wa te stimuleren, om toch maar winst te maken.
take care
egon schreef:
euro bb is idd lichter en daardoor ook kwetsbaarder, vooral voor vuil en dergelijke, niet echt ideaal als ge af en toe ook dirt. De lagertjes die er in zitten zijn kleiner en daardoor ook sneller kapot enzo. bovendien klopt het wat gt dude zei ivm de wrijving van lagers, heb nog nooit bmxcracks geweten die niet soepel lopen, terwijl bij euro bb kan dat wel eens voorvallen (maar gaat ook wel weg, eenmaal ze ingereden zijn)
take care
idd, had ik geweten wa ik nu wist had ik mijn aankoop van mijn DMR cranks mss betwijfeld, 3 piece voor mtb is wel sterker dan mtb cranks maar een BB loopt altijd soepel en is een gesloten onderhoudsvrij systeem, tegenover die 3 piece moet ge van tijd tot tijd is opensmijten om lagers, as e.d. na te kijken, zelfs moest ik mij nu nog een hardtail kopen zou ik waarschijnlijk één nemen met BMX BB zoals een .243 of zo