beginner

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dwayne
beginner

Bericht door dwayne » vr jul 09, 2004 12:06 pm

jo
ik heb nu een hardtail cannondale ( LX, Vbrakes, rigida zac 2000 en Judy TT) en ik ben 1m75,maar ben daar niet tevreden mee! Volgens hetgeen ik wil doen is een streetbike goed voor mij! Kunnen jullie info geven ivm met kader( grootte, prijs 2dehands, soorten die goed zouden zijn voor me), vork(want de mijne is nie goed genoeg), wielen en banden, remmen. Het is niet mijn bedoeling om heel extreem te gaan maar om af en toe jumpjes te pakken en om in tstad te jumpen en crossen( tussen de autoos)! Dus ik heb niet het beste materiaal nodig! THX

Lynx

Re:beginner

Bericht door Lynx » vr jul 09, 2004 12:35 pm

dwayne schreef: jo
ik heb nu een hardtail cannondale ( LX, Vbrakes, rigida zac 2000 en Judy TT) en ik ben 1m75,maar ben daar niet tevreden mee! Volgens hetgeen ik wil doen is een streetbike goed voor mij! Kunnen jullie info geven ivm met kader( grootte, prijs 2dehands, soorten die goed zouden zijn voor me), vork(want de mijne is nie goed genoeg), wielen en banden, remmen. Het is niet mijn bedoeling om heel extreem te gaan maar om af en toe jumpjes te pakken en om in tstad te jumpen en crossen( tussen de autoos)! Dus ik heb niet het beste materiaal nodig! THX
Wat voor cannondale heb je en vooral welke maat ? de pure XC"s zijn niet echt bedoeld om ruw mee om te gaan, dus ik weet niet of het een goed idee is om bijv. een Marzocchi Dirt jumper 3 erop te zetten en te gaan jumpen met dat frame.
Je kan natuurlijk je huidige fiets upgraden, maar meestal kom je dan duurder uit. ....en wil je uiteindelijk toch een ander, meestal kleiner en steviger frame. (en dan kan je beter een complete streetbike kopen, das goedkoper op lange termijn)
Als je een complete streetbike wil en niet te veel geld wil uitegeven, dan zijn deze goede opties :

- Kona Shred http://www-test.bike2build.nl/toonartik ... 351f6a8250

- Viper sickboy http://www-test.bike2build.nl/toonartik ... 351f6a8250

- Specialized P1 http://www.bike-fun.nl/home/winkel/wink ... ie=Fietsen%

Ik ben 1.85m en had en 15" streetbike, maar dat is persoonlijk, sommige willen liever een 14" andere weer een 16".
Ik zou altijd eerst een testrit maken voor je beslist een aankoop te doen.

Fry

Bericht door Fry » vr jul 09, 2004 1:11 pm

Links schreef: [
dwayne schreef: jo
Wat voor cannondale heb je en vooral welke maat ? de pure XC"s zijn niet echt bedoeld om ruw mee om te gaan, dus ik weet niet of het een goed idee is om bijv. een Marzocchi Dirt jumper 3 erop te zetten en te gaan jumpen met dat frame.
Je kan natuurlijk je huidige fiets upgraden, maar meestal kom je dan duurder uit. ....en wil je uiteindelijk toch een ander, meestal kleiner en steviger frame. (en dan kan je beter een complete streetbike kopen, das goedkoper op lange termijn)
Als je een complete streetbike wil en niet te veel geld wil uitegeven, dan zijn deze goede opties :

- Kona Shred http://www-test.bike2build.nl/toonartik ... 351f6a8250

- Viper sickboy http://www-test.bike2build.nl/toonartik ... 351f6a8250

- Specialized P1 http://www.bike-fun.nl/home/winkel/wink ... ie=Fietsen%

Ik ben 1.85m en had en 15" streetbike, maar dat is persoonlijk, sommige willen liever een 14" andere weer een 16".
Ik zou altijd eerst een testrit maken voor je beslist een aankoop te doen.

het is de lengte van de bovenbuis die telt, of het freem 10" of 17" is maakt niet zoveel uit, ik zou voor street geen viper sick boy nemen, das een DH/DS hardtail freem, een P1 is ideaal voor wat je zoekt, en dan met hookworms of big apple banden, en de afmontage van de viper is ook niet denderend, en met een goeikope bike kom je toch altijd bedrogen uit, tegenover de P1 en de shred hebben toch al betere cranks

Luc

Bericht door Luc » vr jul 09, 2004 2:18 pm

Hier vind je misschien wat ideeën voor street frames: http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=16198

tank24

Bericht door tank24 » vr jul 09, 2004 6:45 pm

kijke goed rond op deze site, wordt af en toe wel eens iets leuks aangeboden voor vaak mooie prijzen omdat mensen er vanaf moeten. heb zelf via deze siet een vette da bomb gekocht met alles erop en eraan voor onder de 500E

Luc

Bericht door Luc » vr jul 09, 2004 7:05 pm

Gast

Bericht door Gast » vr jul 09, 2004 7:18 pm

ik zou zeggen specialized p2, en stop er een dj3 onder oke je bent dan wel ong 1100 kwijt , maar heb je een goede bike die je simpel kan upgraden , je hebt al 31.8 en chainguide nzo :)

dwayne

Bericht door dwayne » vr jul 09, 2004 7:23 pm

ik heb een m500 of 800! da weet ik niet! Maar hij is wel oud, maar ik heb alles ervan gesmeten en heb alles zelf gemonteerd! Kheb dit zien staan in Dtsl. Radon Dirtjump met Mrzocchi DirtJumper 3 voor 350! Zou het aan te raden zijn om er een zelf samen te stellen, want keb al derailleur van XT en crank? Maar op die Dirtjumper3 kan je enkel een schijfrem ztten zeker? alvast thx voe de reacties

Gast

Bericht door Gast » vr jul 09, 2004 7:27 pm

dj3 is inderdaad enkel schijfrem.
mjah zelf samenstellen is vrij duur naar mijn mening , maar je hebt wel wat je zelf wil ( niet waar je van droomt, dit is onbetaalbaar :) ) ik bedoel je kan zelf je merken kiezen en types enzo :)

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » vr jul 09, 2004 8:38 pm

ik heb gister een viper sickboy gekocht en die is echt wel relaxd, vind ik. ;D

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » vr jul 09, 2004 8:38 pm

trouwens p1 is moelijk te krijgen... :-[

dwayne

Bericht door dwayne » zo jul 11, 2004 8:56 pm

Tank, heb je foto van die bike dat je gekocht hebt? en wat staat er allemaal op?

DOc

Bericht door DOc » zo jul 11, 2004 9:49 pm

pinoisgeel schreef:
trouwens p1 is moelijk te krijgen... :-[

idd, heb de laatste kunnen krijgen hier in de omg. (twente) maar hij rijd als.... valt niet te om schrijven echt wereld fiets.

Lynx

Bericht door Lynx » ma jul 12, 2004 9:34 am

dwayne schreef: ik heb een m500 of 800! da weet ik niet! Maar hij is wel oud, maar ik heb alles ervan gesmeten en heb alles zelf gemonteerd! Kheb dit zien staan in Dtsl. Radon Dirtjump met Mrzocchi DirtJumper 3 voor 350! Zou het aan te raden zijn om er een zelf samen te stellen, want keb al derailleur van XT en crank? Maar op die Dirtjumper3 kan je enkel een schijfrem ztten zeker? alvast thx voe de reacties
De m500 en 800 zijn Aluminium CrossCountry frames en die durven nog wel eens te breken als ze wat ouder zijn of te ruw gebruikt worden. (Cannondale had een beetje een slechte reputatie op gebied van scheurende en brekende frames)
Als je al een deel onderdelen hebt, kan je een frame kopen en al je onderdelen overzetten.
Maar als je een frame moet kopen en een DJ3 vork en dan nog eens een schijrem dan zit je al aan +/- 600euro. Daarom zou ik eerder een complete fiets voor deze som kopen en de onderdelen die het begeven vervangen door betere...dan kan je je kosten wat spreiden en je Cannondale houden voor XC en toertochten.

Als je toch liever je onderdelen wil hergebruiken dan kan je ook deze superdeal kopen:
een Castor frame + DirtJumper 3 + headset + stuur voor 350 euro vinden.
http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... ts_id=1259

of alleen een goedkope vork of andere onderdelen hierzo:
http://www.s-tec-sports.de/templates/s- ... page=forks

...en tweedehands is natuurlijk ook een optie.

jojo

Bericht door jojo » ma jul 12, 2004 10:49 am

DOc schreef: [
pinoisgeel schreef: trouwens p1 is moelijk te krijgen... :-[
idd, heb de laatste kunnen krijgen hier in de omg. (twente) maar hij rijd als.... valt niet te om schrijven echt wereld fiets.

Die is via Groningen die kant opgekomen, stond eerst hier in Groningen in een shop. :)

Zeer mooie bike

dwayne

Bericht door dwayne » ma jul 12, 2004 7:41 pm

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Juli 2004, 10:34:52 »

--------------------------------------------------------------------------------

Quote van: dwayne op 09 Juli 2004, 20:23:06 ik heb een m500 of 800! da weet ik niet! Maar hij is wel oud, maar ik heb alles ervan gesmeten en heb alles zelf gemonteerd! Kheb dit zien staan in Dtsl. Radon Dirtjump met Mrzocchi DirtJumper 3 voor 350! Zou het aan te raden zijn om er een zelf samen te stellen, want keb al derailleur van XT en crank? Maar op die Dirtjumper3 kan je enkel een schijfrem ztten zeker? alvast thx voe de reacties

De m500 en 800 zijn Aluminium CrossCountry frames en die durven nog wel eens te breken als ze wat ouder zijn of te ruw gebruikt worden. (Cannondale had een beetje een slechte reputatie op gebied van scheurende en brekende frames)
Als je al een deel onderdelen hebt, kan je een frame kopen en al je onderdelen overzetten.
Maar als je een frame moet kopen en een DJ3 vork en dan nog eens een schijrem dan zit je al aan +/- 600euro. Daarom zou ik eerder een complete fiets voor deze som kopen en de onderdelen die het begeven vervangen door betere...dan kan je je kosten wat spreiden en je Cannondale houden voor XC en toertochten.

Als je toch liever je onderdelen wil hergebruiken dan kan je ook deze superdeal kopen:

Die duitse site is wel goed =>thx! kzou alles 2de hands kopen omdat ik een bod van 500€ gekregen heb voor mijn fiets e zo een betje geld heb! aangezien ik niet veel geld heb(student) moet ik alles in delen kopen! In feite zou een volledige bike dus beter zijn! Heb ook dit gezien http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... ts_id=1322! Zou dit niet beter zijn dan die voor 350? Want die bike van 350 ziet er niet zo goed uit( op 1e zicht) Dan heb ik nog enkel setje wielen en schijremmen nodig!

Fry

Bericht door Fry » ma jul 12, 2004 8:42 pm

dwayne schreef:

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Juli 2004, 10:34:52 »

--------------------------------------------------------------------------------

Quote van: dwayne op 09 Juli 2004, 20:23:06 ik heb een m500 of 800! da weet ik niet! Maar hij is wel oud, maar ik heb alles ervan gesmeten en heb alles zelf gemonteerd! Kheb dit zien staan in Dtsl. Radon Dirtjump met Mrzocchi DirtJumper 3 voor 350! Zou het aan te raden zijn om er een zelf samen te stellen, want keb al derailleur van XT en crank? Maar op die Dirtjumper3 kan je enkel een schijfrem ztten zeker? alvast thx voe de reacties

Die duitse site is wel goed =>thx! kzou alles 2de hands kopen omdat ik een bod van 500€ gekregen heb voor mijn fiets e zo een betje geld heb! aangezien ik niet veel geld heb(student) moet ik alles in delen kopen! In feite zou een volledige bike dus beter zijn! Heb ook dit gezien http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... ts_id=1322! Zou dit niet beter zijn dan die voor 350? Want die bike van 350 ziet er niet zo goed uit( op 1e zicht) Dan heb ik nog enkel setje wielen en schijremmen nodig!

koop mss eerst alles buiten remmen, int begin kan je nog gewoon met een V-brake rijden als je in geldnood zit, V-brakes heb je zeker nog thuis liggen of zo maar er zijn er velen die nog zoiets erges thuis in ne koffer of een schuif hebbe liggen

Normaniac

Bericht door Normaniac » di jul 13, 2004 9:49 am

Bij s-tec hebben ze nu ook een eigenmerk dirt (street tec) bike te koop voor 999 euro"s (afwerking: z1 drop off, shimano xt/deore, truvativ en hayes hfx 9 )

Lijkt me wel een goede koop.

Of omdat je canondale al gewent bent neem je een chase

Prijskaartje hangt er wel aan als je kwaliteit wilt, maar het blijft goedkoper dan zelf opbouwen..

2e hands is ook een goede optie

Lynx

Bericht door Lynx » di jul 13, 2004 10:39 am

dwayne schreef: ..aangezien ik niet veel geld heb(student) moet ik alles in delen kopen! In feite zou een volledige bike dus beter zijn! Heb ook dit gezien Afbeelding!
Zou dit niet beter zijn dan die voor 350? Want die bike van 350 ziet er niet zo goed uit( op 1e zicht) Dan heb ik nog enkel setje wielen en schijremmen nodig!
555 euro is inderdaad niet veel voor deze combo, maar of dit frame echt beter of slechter is, durf ik niet te zeggen ??
Maar het ziet er inderdaad wel beter uit.
Als je deze combo koopt moet je wel nog volgende onderdelen kopen of al hebben :

- pedalen
- ketting
- shifter
- derailleur
- cassette
- kabels en geinen
- wielen
- banden
- zadel
- handvatten
- remmen (je kan beginnen met alleen een achterrem, hier kan een V-brake op)
- ...

...als je alle "nog te kopen onderdelen" optelt kom je misschien goedkoper uit dan bij een complete fiets, maar je zou de som eens moeten maken en dan afwegen wat het meest voordelig is.
Ik zou gerust met dit fietske willen rondbollen.

dwayne

Bericht door dwayne » di jul 13, 2004 6:50 pm

Het is wel een feit dat ik nog alle stukken moet kopen!Ik heb enkel voor en achterderrailleur van XT en de kabel en geinen! De rest( wielen, remmen:shijf vooraan en hydrolisch achteraan, zadel en cassette zou ik 2eahnds willen kopen) Ik heb ook al gekeken voor een complete 2de hands, maar je vind er niet veel! Ik vind het ook de max om te kunnen zeggen dat je zelf een velo in elkaar hebt gestopt en dat geeft je een beter gevoel over je fiets. Het is iets dat van jou is! Daarom twijfel ik nog met wat ik zou doen! Als er iemand een complete bike weet staan let me know

B-J-E

Bericht door B-J-E » di jul 13, 2004 9:19 pm

op die duiste site"s krijg je ook hele fietsen erg goedkoop, rond de 800 eura heb ik ze wel eens gezien geloof ik

dwayne

Bericht door dwayne » di jul 13, 2004 9:26 pm

http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... ts_id=1135 Da is niet zo slecht om te beginne zeker? MAAR... de maat 35,40 of 45 cm( dat staat daar onderaan ergens?) Hoe zit het juist in elkaar met die maten? BTW Ik zelf ben 1m75

B-J-E

Bericht door B-J-E » di jul 13, 2004 9:32 pm

ja die bedoelde ik maar hoe dat met de maten zit weet ik niet

dwayne

Bericht door dwayne » di jul 13, 2004 9:50 pm

heb juist een cannondale F700 te koop zien staan http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=16265 , maar bij bikes staat ook een foto van een f700 maar die is veel kleiner! Is het dan voldoende om een klein kader te kopen?

Plaats reactie