flippie schreef:
wat een troep allemaal, dat heb je helemaal niet nodig, als mensen zo nodig barspins moeten doen nemen ze maar v-brakes en/of een lange kabel.
Hier ben ik het niet mee eens wat je zegt . Die lange kabel en die V brake kijken ze snel weer af van de bmx. Het verschil tussen bmx en MTB is het frame . Bij de MTB is hij een stuk hoger, dus ook makkelijker om je benen te klemmen voor een barspin . In de MTB wereld worden echt wel veel barspins gedaan. Als je een V brake rijd met street mag er niet echt een slag in je wiel komen anders remt het al weer niet goed , en aangezien MTB street vaak drops worden gedaan heb je er snel kans op. En die lange kabel tja moet je dan 2 bar spins doen?? Als je er 2 doet blokt je rem al als je V brake rijd . of je moet korte kabel rijden en barspins back to back doen , alleen dat kan bijna niemand .
Ik rijd eigenlijk puur een schijf rem zodat me banshee nog een beetje op een mtb blijft lijken en dat gezeik van V brake te voorkomen. De hydro heeft echt wel voordelen. Als je valt b.v. en je stuurt draait 3 keer rond dan zou een normale hydro leiding gebroken zijn. En je kan zonder problemen dubbel barspins, tailwhips,footjamwhips,barspins to xup"s enzz