Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
2006 Trek Sessions + Update: 2006 P3/P2
Bericht
door Steelhead Rider » wo jul 20, 2005 2:42 pm
De Trek Session 77 :-*
Trek Session 10 :-* waarom heet hij de session 10?
Nou hij heeft dus 10 inch veerweg ;D wat dus ongeveer 250mm is
En dan natuurlijk de 2006 Big Hit, ik vind persoonlijk dat hij er véééél mooier uitziet dan die van 2005
En nog een of ander detail van een frame van specialized, alhoewel er nog niet bekend is gemaakt van welk frame dit is
Update:
De 2006 P3 en P2
P3:
P2:
-
Steelboy - Berichten:8100
- Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » wo jul 20, 2005 3:01 pm
DragonZzZ schreef:
Wat is dit nou weer voor onmogelijke kettinggeleider... ::)
-
Luc
- Berichten:4164
- Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am
Bericht
door Luc » wo jul 20, 2005 3:12 pm
DragonZzZ schreef:
En nog een of ander detail van een frame van specialized, alhoewel er nog niet bekend is gemaakt van welk frame dit is
Lijkt mij de onderbuis van een Big Hit te zijn ...
@ Steelboy: Trek past hier gewoon hetzelfde principe toe als op hun vorige DH frame. De ketting wordt verlegd op gelijk hoogte als het draaipunt van de achterbrug. De bedoeling is om minder effect van het trappen op de vering (en andersom) te hebben.
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Bericht
door Steelhead Rider » wo jul 20, 2005 3:23 pm
@Steelboy het is de "CTE: the Chain Torque Eliminator "
Wat dat verder inhoudt weet ik ook niet
-
Castor - Berichten:648
- Lid geworden op:ma sep 03, 2001 7:34 pm
Bericht
door Castor » wo jul 20, 2005 3:54 pm
Zoiets zat ook al op de Diesel.
-
Crash - Berichten:2134
- Lid geworden op:wo aug 13, 2003 11:02 am
- Locatie:Drunen
Bericht
door Crash » wo jul 20, 2005 4:25 pm
gatver die newe big hit de oude is veel mooier maar good dat ik hem niet verkocht heb
-
doubleK
- Berichten:413
- Lid geworden op:wo apr 21, 2004 8:37 pm
- Locatie:de andere kant van de oceaan
Bericht
door doubleK » wo jul 20, 2005 6:27 pm
idd, die trek sesion is een mooi ding
maar wat ik niet snap is waarop specialized in die nieuwe big hit weer een 26" achterwiel heeft gezet, komt nu toch wel heel erg dichtbij de demo8/9 te staan zo ???
-
camouflage
Bericht
door camouflage » wo jul 20, 2005 8:20 pm
Yo ,
Ten 1ste ; wat een afgrijselijke kleuren van die trek"s , voor toch zo"n mooie bike"s !!(persoonlijke mening :P :-* :-X)
2. : De nieuwe "Big Hit " ziet er zééuuurr strak uit !! mooi werk , maar lijkt idd veel op de demo 8-9 , wat ik eigenlijk niet ergh vind , aangezien dat stuk voor stuk mooie bike"s zijn .
Spijtige is dan wel dat het model tot dit jaar totaal anders is , hopelijk levert dat geen problemen bij bestelling van een "big Hit " .
Greetz ,
-camou-
-
crazy canuck - Berichten:282
- Lid geworden op:za aug 14, 2004 10:36 pm
- Locatie:middle of nowhere
-
Contacteer:
Bericht
door crazy canuck » do jul 21, 2005 7:04 pm
CTE: the Chain Torque Eliminator
iemand een uitleg wat dit precies doet
-
Bansheebeest gain - Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
Bericht
door Bansheebeest gain » do jul 21, 2005 8:11 pm
balfa heeft ongeveer ook zo"n ding. ik denk da het de bedoeling is om gwn chainguide"s in het frame te verwerken , zonder echt andere speciale bedoelingen.
-
MxMasterMike
- Berichten:346
- Lid geworden op:di jul 23, 2002 3:29 pm
- Locatie:Utreg
Bericht
door MxMasterMike » vr jul 22, 2005 11:12 am
Bansheebeest gain schreef:
balfa heeft ongeveer ook zo"n ding. ik denk da het de bedoeling is om gwn chainguide"s in het frame te verwerken , zonder echt andere speciale bedoelingen.
::)
CTE refers to the chain torque eliminator and it first appeared on Scott Sharples" downhill rig 6 years ago. It"s been resurrected and put to good use on the Session 10. Trek wanted to utilize a high forward pivot on the 10 but they realized this would compromise pedalling and produce unbearable bob. The CTE aligns the chain path with the pivot line and virtually illuminates the bob that many single pivot bikes (particularly those with a chainline above the chainline). The parallelogram chain path eliminates chain growth as well. I rode a 10 all day today as well as during a testing session on the Shore 6 weeks ago and I have to say the CTE is immediately felt and highly effective. I kept expecting the bob and suck that often accompanies single pivot bikes but it was not to be found.
-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » vr jul 22, 2005 11:32 am
MxMasterMike schreef:
[
Bansheebeest gain schreef:
balfa heeft ongeveer ook zo"n ding. ik denk da het de bedoeling is om gwn chainguide"s in het frame te verwerken , zonder echt andere speciale bedoelingen.
::)
CTE refers to the chain torque eliminator and it first appeared on Scott Sharples" downhill rig 6 years ago. It"s been resurrected and put to good use on the Session 10. Trek wanted to utilize a high forward pivot on the 10 but they realized this would compromise pedalling and produce unbearable bob. The CTE aligns the chain path with the pivot line and virtually illuminates the bob that many single pivot bikes (particularly those with a chainline above the chainline). The parallelogram chain path eliminates chain growth as well. I rode a 10 all day today as well as during a testing session on the Shore 6 weeks ago and I have to say the CTE is immediately felt and highly effective. I kept expecting the bob and suck that often accompanies single pivot bikes but it was not to be found.
Je neemt me de woorden uit m"n mond. ;D
-
Bansheebeest gain - Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
Bericht
door Bansheebeest gain » vr jul 22, 2005 3:45 pm
dus eigelijk heeft het iets te maken met pompen ? of snap ik e uitleg verkeerd ?
-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » vr jul 22, 2005 5:28 pm
Heel beknopt : als je achterveer inveert krijgt je
ketting zogeheten slack ( je achter as komt richting frame).
Waardoor je ketting slap komt te hangen, wat je dus nie wil.
En als je achter veer weer uit veert zou de ketting dus weer
een sjor krijgen (de zogeheten suck).
Met dit systeem elimineer je dit nare voorval van veel veerweg.
Ja ja ik weet het er steekt meer wijsheid achter, en m"n uitleg
eert de bedenkers van de gaget niet, maar hopelijk snap je wat
ik bedoel.
Later,
DESL
-
Bansheebeest gain - Berichten:973
- Lid geworden op:di feb 01, 2005 10:47 pm
- Locatie:Antwerpen.
Bericht
door Bansheebeest gain » di jul 26, 2005 6:43 pm
die nieuwe p"s zijn lelijk , zeker die gusset aan de bovebuis en de zitbuis !
-
=Pashley=
- Berichten:1091
- Lid geworden op:zo mar 16, 2003 1:25 pm
- Locatie:West-Vlaanderen (België)
Bericht
door =Pashley= » di jul 26, 2005 7:15 pm
Waarom zien de 2006 Specializedes er toch zo lelijk uit ivm de vorige jaren
-
Cannibal
- Berichten:1112
- Lid geworden op:vr dec 07, 2001 5:17 pm
Bericht
door Cannibal » di jul 26, 2005 9:40 pm
Je kan beter vragen waarom alle nieuwe modellen op de huidige enduro`s lijken ::)