Mijn EERSTE DH-bike
Moderator:Beheerders
Hoi,
Ik heb deze bike in groningen gekocht en de bike zag er niet uit, alle lagers moesten vervangen worden en het frame kon wel een polijstbeurtje gebruiken.
Alle schroeven die erin zaten waren ook allemaal verroest of krom.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat ik was opgelicht.
Ik trof maarliefst 3 kleine scheurtjes aan, terwijl ik 3 keer aan de verkoper had gevraagd of er geen scheuren in zaten.
Maar aangezien ik nog op school zit en ik werktuigbouwkunde studeer was het voor mij handig om het frame te laten lassen door mijn lasleraar.
Verder zitten nu overal nieuwe lagers in en nieuwe schroeven in
Ik kwam via Pinkbike erachter dat het een Vario Techno is en het bwj zou ik zo niet weten.
Toen ik hem kocht hebben er stickers op gezeten van B1.....????
Verder zit ik nog met een raadsel wat er op de plaatsen moet komen van de M6 gaten ( zie foto rood omcirkeld) iemand een idee???
http://www.pinkbike.com/photo/?op=list& ... rid=102072
Ik hoop dat jullie me tips of info kunnen geven over de bike.
alvast bedankt jorg.
Ik heb deze bike in groningen gekocht en de bike zag er niet uit, alle lagers moesten vervangen worden en het frame kon wel een polijstbeurtje gebruiken.
Alle schroeven die erin zaten waren ook allemaal verroest of krom.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat ik was opgelicht.
Ik trof maarliefst 3 kleine scheurtjes aan, terwijl ik 3 keer aan de verkoper had gevraagd of er geen scheuren in zaten.
Maar aangezien ik nog op school zit en ik werktuigbouwkunde studeer was het voor mij handig om het frame te laten lassen door mijn lasleraar.
Verder zitten nu overal nieuwe lagers in en nieuwe schroeven in
Ik kwam via Pinkbike erachter dat het een Vario Techno is en het bwj zou ik zo niet weten.
Toen ik hem kocht hebben er stickers op gezeten van B1.....????
Verder zit ik nog met een raadsel wat er op de plaatsen moet komen van de M6 gaten ( zie foto rood omcirkeld) iemand een idee???
http://www.pinkbike.com/photo/?op=list& ... rid=102072
Ik hoop dat jullie me tips of info kunnen geven over de bike.
alvast bedankt jorg.
Laatst gewijzigd door X rider op ma feb 27, 2006 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Uhm , de gaten zijn niet voor het zadelgedeelte, dat dacht ik in het begin namelijk ook, maar achteraf gezien kan dat helemaal niet .
Ik zat zelf te denken aan een kap ofzo die erop hoort zodat je de vering enzo niet meer ziet .............
En weet iemand misschien het bwj en wat die nieuw gekost zou hebben?
Ik zat zelf te denken aan een kap ofzo die erop hoort zodat je de vering enzo niet meer ziet .............
En weet iemand misschien het bwj en wat die nieuw gekost zou hebben?
-
Dit is, gezien de kleur van de cranks, het model kettinggeleider en het achterwiel, een ex-team fiets van B1. Achternaaf is waarschijnlijk een Footwork of niet? Ik dacht toch ook dat die gaten bedoeld zijn om je zitbuishoek te veranderen. Blijven wel leuke fietsjes. Veel plezier ervan!schnitzer schreef:bj is rond 1996, misschien wel een jaartje vroeger, is de zelfde fiets waar bas de bever op reed
fiets kwam vroeger ook met zo een groot zadel
-Santa cruz, je hebt gelijk wat betreft de achternaaf dat die van footwork is, het is ook een heel apart systeem met de cassette......??
-En dat grote zadel van tioga heb ik ook maar die heb ik eraf gehaald, vond dat wel erg lelijk dus heb mijn eigen umf zadel erop gezet.
-Ik zal zo ook ff een foto maken van dichtbij zodat jullie het duidelijk kunnen zien dat het niet voor het zadelgedeelte is bedoeld.
Het is trouwens mijn EERSTE Dh-bike en weegt op het moment 18kilo.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk weten van de fiets, heb namelijk ook al 3 mailtjes gestuurd naar variobikes maar heb nog niks terug gekregen.
-En dat grote zadel van tioga heb ik ook maar die heb ik eraf gehaald, vond dat wel erg lelijk dus heb mijn eigen umf zadel erop gezet.
-Ik zal zo ook ff een foto maken van dichtbij zodat jullie het duidelijk kunnen zien dat het niet voor het zadelgedeelte is bedoeld.
Het is trouwens mijn EERSTE Dh-bike en weegt op het moment 18kilo.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk weten van de fiets, heb namelijk ook al 3 mailtjes gestuurd naar variobikes maar heb nog niks terug gekregen.
Volgens mij waren al die B1 teambikes polished en afgemonteerd met een boxxer 151...
Let goed op de bouten in de links! Een vriend van me heeft ook zo een ding gehad en verloor vaak de boutjes en reed veelal de bouten krom. Beetje het V10 fenomeen. Lekker locktiten die handel dus.
Ik dacht ook dat SHIFT 00 (Taeke) op zo een fiets reed, die kan je er vast veel meer over vertellen.
Let goed op de bouten in de links! Een vriend van me heeft ook zo een ding gehad en verloor vaak de boutjes en reed veelal de bouten krom. Beetje het V10 fenomeen. Lekker locktiten die handel dus.
Ik dacht ook dat SHIFT 00 (Taeke) op zo een fiets reed, die kan je er vast veel meer over vertellen.
Je kan het zadelgedeelte toch inschuiven bij het ronde goude en zwarte gedeelte? Dan zou die dus wel aansluiten.
Hij zit zo mooi op de lijn van de M6 waar die gemonteerd zit. Ik ben er bijna zeker van dat ie er wel voor is hoor, dat het niet past is misschien te wijten aan het feit dat het een Team fiets is en dat ze gewisseld hebben met verschillende zadelbuis constructies.
Hij zit zo mooi op de lijn van de M6 waar die gemonteerd zit. Ik ben er bijna zeker van dat ie er wel voor is hoor, dat het niet past is misschien te wijten aan het feit dat het een Team fiets is en dat ze gewisseld hebben met verschillende zadelbuis constructies.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Hey, ja dat kan ook zeker en daarmee verander je de stand van het zadel ook wel mee , maar ik kan hem niet op de plaatsen van de M6 gaten vastschroeven.
En wat je zei over een ander zadelgedeelte die heb ik dus een keer gezien maar kan me niet meer goed herinneren hoe die vast zat.
Maar die foto heb ik nu gevonden en toegevoegd bij pinkbike, hier kan je zien dat hij de M6 gaten ook niet gebruikt. in combinatie met een andere zadelgedeelte.
En wat je zei over een ander zadelgedeelte die heb ik dus een keer gezien maar kan me niet meer goed herinneren hoe die vast zat.
Maar die foto heb ik nu gevonden en toegevoegd bij pinkbike, hier kan je zien dat hij de M6 gaten ook niet gebruikt. in combinatie met een andere zadelgedeelte.
Als je dat gouden deel totaal in die andere buis schijft kan je hem nog steeds niet passend krijgen voor het voorste gat? En als je hem uitschuift niet passend voor het achterste gat?
Tja, misschien zijn er nog meerdere delen gemaakt die te gebruiken zijn met dit frame. Succes ermee in ieder geval!
Tja, misschien zijn er nog meerdere delen gemaakt die te gebruiken zijn met dit frame. Succes ermee in ieder geval!
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
B1 heeft nooit gereden met Rock Shox. Ze zijn begonnen met Marzocchi (Bomber Z1, Mr.T en daarna de Super T) en daarna overgestapt op Manitou. Deze fiets/frame is 99% zeker een ex B1 teamfiets. Ik ken deze frames maar al te goed uit de tijd dat ik nog wedstrijden reed in Belgie.GTLTS schreef:Volgens mij waren al die B1 teambikes polished en afgemonteerd met een boxxer 151...
Laatst gewijzigd door Santa Cruz op ma feb 27, 2006 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mooi fietsje gozer, blij te zien dat er meer mensen in de buurt zijn die willen rijden.
maar kan het kloppen dat je hem gister in malden had staan bij zeg maar t gemeenschapshuis /cine twins? onbewaakt tegen een bankje??
ik weet haast zeker van wel, want ik vroeg me nog af wie er zou gek was.... ik zou er mee uitkijken.... tis dat ik er al 1 heb anders was ie weg geweest
nee das geouwehoer maar ik wed dat er zat zijn die hem zo meenemen, dus kijk uit ermee...
rij je ook in de buurt van malden ergens?
maar kan het kloppen dat je hem gister in malden had staan bij zeg maar t gemeenschapshuis /cine twins? onbewaakt tegen een bankje??
ik weet haast zeker van wel, want ik vroeg me nog af wie er zou gek was.... ik zou er mee uitkijken.... tis dat ik er al 1 heb anders was ie weg geweest

rij je ook in de buurt van malden ergens?
hey,
Ja dat klopt , ik rij eigenlijk overal wel met de fiets, ook gewoon om de fiets te leren kennen.
Ik sta vaak daar ja dat klopt, maar als ik het goed begrijpt kom je ook uit malden??
Ik rij meestal achter het zweefvliegveld en soms bij de plasmolen.
Heb je zin om een keer mee te gaan ?
Wat voor een fiets heb je ?
Ja dat klopt , ik rij eigenlijk overal wel met de fiets, ook gewoon om de fiets te leren kennen.
Ik sta vaak daar ja dat klopt, maar als ik het goed begrijpt kom je ook uit malden??
Ik rij meestal achter het zweefvliegveld en soms bij de plasmolen.
Heb je zin om een keer mee te gaan ?
Wat voor een fiets heb je ?
goed gezien he jaja,
kom zelf uit milsbeek maar was gister even daar en dat viel me op,
hey als je in plasmolen rijdt waar rij je dan? en ik neem aan dat je geen xc rijd daar of wel? en iachter het vliegveld liggen dara mooie stukken dan? ikzelf heb een speci bighit 2005, maar heeft nog weinig kilometers gemaakt, misschien kunnen we wel eens wat afspreken....
kom zelf uit milsbeek maar was gister even daar en dat viel me op,
hey als je in plasmolen rijdt waar rij je dan? en ik neem aan dat je geen xc rijd daar of wel? en iachter het vliegveld liggen dara mooie stukken dan? ikzelf heb een speci bighit 2005, maar heeft nog weinig kilometers gemaakt, misschien kunnen we wel eens wat afspreken....