Nieuwe bike , iets verandere ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thomasmb
Contacteer:
Nieuwe bike , iets verandere ?

Bericht door thomasmb » za mei 20, 2006 9:52 am

Jo mense heb mezelf een paar weke maand glede nen downhill fiets aangekocht : http://img100.imageshack.us/my.php?imag ... ner0er.jpg

Ma ik lees hier dat boxxers enzo slecht zijn voor drops nzo ?

Of zijn er nog andere dinge die ik zou verandere , alles is nog standaart buite de chainguide ( soort goeikoop eige ontwerop ) .

Mja als jullie mss vinde dat er iets op suckt zeg het dan ff :p

Thx

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » za mei 20, 2006 10:34 am

de boxxer is meer gericht en gemaakt voor Downhill race.Ten eerste die fiets die je hebt gekocht is niet mis.Ik zou dan de vork vervangen met een 888 of een fox40 maar die fox is vaak aan de dure kant.Verder moet je alles er gewoon op laten zoals die is.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » za mei 20, 2006 10:38 am

het gaat er toch niet om wat iemand van hier er van vind. Het gaat erom wat JIJ er van vind.

Gewoon super mee biken en ALS t niet bevalt/functioneert kan je t altijd nog vervangen.

Veel plezier iig!

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » za mei 20, 2006 11:06 am

Ik vind hem smoot rijde , alleen mijn achterveer chainguide maakt een irritant geluid , hij vershuift altijd over zijn boutje en het maakt een knarsend geluid + de bande vind ik ook een beetje te grof, goed voor in bos nzo maar daar stopt het dan :p

stealthstorm

Bericht door stealthstorm » za mei 20, 2006 11:10 am

Faxmulder schreef:het gaat er toch niet om wat iemand van hier er van vind. Het gaat erom wat JIJ er van vind.

Gewoon super mee biken en ALS t niet bevalt/functioneert kan je t altijd nog vervangen.

Veel plezier iig!
Nou, als het een feit is dat die vork niet erg goed is om gewoon te downhillen dan heeft dat wat jij zegt er weinig mee te maken. Stel dat hij een behoorlijke drop maakt en pijnlijk valt door die vork ofzo :(

pie

Bericht door pie » za mei 20, 2006 11:20 am

standaard onderdelen = niet altijd slecht. Ik zou er gewoon mee rijden en ze pas vervangen wanneer ze versleten zijn. Je zal dan misschien beter weten welke onderdelen beter geschikt zijn voor jouw. Een boxxer is zeker geen slechte vork, het bewijs wordt geleverd door het veelvuldig gebruik op top niveau. Als je wil gaan droppen zoals dikwijls wordt getoont in de vele freeride movies dan zijn er inderdaad betere keuzes. maar ik denk niet dat er hier veel bikers zijn die het niveau van de pro freeriders evenaren.

Just spank that bitch!

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma mei 22, 2006 9:41 am

Met een Boxxer kan je echt wel wat droppen alleen een Boxxer nemen als je enkel gaat droppen lijkt me niet zo'n goed idee, daar zijn gewoon betere andere vorken voor. Een Boxxer is een DH vork en geen freeride vork.

Lynx

Re: Nieuwe bike , iets verandere ?

Bericht door Lynx » ma mei 22, 2006 10:58 am

thomasmb schreef: Ma ik lees hier dat boxxers enzo slecht zijn voor drops nzo ?
Ik zou zeker geen nieuwe vork kopen.
Een boxxer is idd meer een race vork, maar je kan er zeker drops mee doen.
Je moet al heel hoge drops doen voor je boxxer te kort komt.

Ik heb dezelfde banden als jou en heb ze vervangen door single ply Highrollers 2.35 (850gr)
en er zitten nu dunne XC binnenbanden in en het trapt al een pak lichter.
Op rotationeel gewicht is een gewichts besparing van +/-500gr erg veel.

Heb je toevallig ook een Blackspire DS-1 Lexan chainguide ?
gooi je imago weg

thomasmb
Contacteer:

Nee

Bericht door thomasmb » ma mei 22, 2006 12:25 pm

Nee ik had dus nog een chainguidje ligge van men dual bike die ik er heb afgesmete omdat ik em ni goed vond ( langs onder alleen ) normaal ging ikv oor een normale chainguide maar we vonde er geen dat paste , elke keer kwam hij tegen het veer systeem schurend.

Dus hebbek gwn die oude genome en hem geplaatst , men kleinste tandwiel eraf genomùen , kortere boutjes geplaatst en nu diend men voor derailleur als boven geleider , het ziet er niet uit maar het werkt dus wel en dat is het belangrijkste vind ik persoonlijk :p en wrom een volledig nieuwe kope die wel past en 40 euro kost als ik er eiglijk zelf eentje kan " maken" en het mss 1 euro heeft gekost :lol:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

TheBigLjeweetwel

Re: Nee

Bericht door TheBigLjeweetwel » ma mei 22, 2006 7:30 pm

thomasmb schreef: Dus hebbek gwn die oude genome en hem geplaatst , men kleinste tandwiel eraf genomùen , kortere boutjes geplaatst en nu diend men voor derailleur als boven geleider , het ziet er niet uit maar het werkt dus wel en dat is het belangrijkste vind ik persoonlijk :p en wrom een volledig nieuwe kope die wel past en 40 euro kost als ik er eiglijk zelf eentje kan " maken" en het mss 1 euro heeft gekost :lol:
Vink ook.. des te meer lol heb je er aan als het goed werkt, en het heb je geen drol gekost.

Oja precies wat de andere zeggen, als ie voor jou goed fiets gewoon zo houden, en niets aan veranderen tot het vernieuwd moet worden. Zou ik me er ook niet druk om maken wat er andere van zeggen.

Plaats reactie