welke freeridebak zou ik aanschaffen?
Moderator:Beheerders
seg mannen ik heb nu een umf hardy team maar ben bijna rond met mijn budget voor een freeride bike en mijn budget is 2000-2500€...wat denken jullie waar ik het beste voor kan gaan, vereisten zijn: chainguard, +- 170mm vork (ben supercontent van mijn manitou sherman en wil die terug op mijn freeride) en natuurlijk zoveel mogelijk waar voor mijn geld, een big hit is geen optie want twee vrienden heb een 1 en een 2 en dat wil is een afgesproken regel dat we geen dezelfde bikes kopen, een kona stinky vind ik niet mooi, tips please...als ik nu wist dat de nieuwe big hit echt mooi is van 2007, maar hier kan ik vragen wat echt goed rijdt en leuk is voor mijn budget...ben nog nieuw in het freeridegebeuren....liefst ook geen scott en trek
Laatst gewijzigd door dirty d op zo jul 16, 2006 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sx trail 2 2008, jackal
- Stainless Styles
Welke heb jij, de één is niet dat wat ik wil kwa montage, en de twee wel maar alleen die triple steekt me tegen.
Een vriend van mij heeft voor zijn big hit 2 1750€ betaald en die remmen (avid juicy) vind ik zelfs iets beter als mijn hayes hfx9, dus als ik dan meerprijs van een manitou erbij tel kom ik uit op wat ik wil uitgeven maar ik ga toch wachten op de nieuwe modellen.
Een vriend van mij heeft voor zijn big hit 2 1750€ betaald en die remmen (avid juicy) vind ik zelfs iets beter als mijn hayes hfx9, dus als ik dan meerprijs van een manitou erbij tel kom ik uit op wat ik wil uitgeven maar ik ga toch wachten op de nieuwe modellen.
sx trail 2 2008, jackal
Dus je schrapt de twee beste prijs/kwaliteit fietsen omdat je vrienden er al een hebben en je de andere te lelijk vindt ?
Ik heb ze beide gehad en kan ze alleen maar aanraden.
Als je een +/- 170mm Manitou single crown vork wil, kan je best een frame met een 1.5 headtube nemen.
De Yeti AS-X is er zo eentje.

Ik heb ze beide gehad en kan ze alleen maar aanraden.
Als je een +/- 170mm Manitou single crown vork wil, kan je best een frame met een 1.5 headtube nemen.
De Yeti AS-X is er zo eentje.
gooi je imago weg
-
Dirty
ik zou een bergamont nemen, die krijgen in die tijdschriften hoge beoordelingen omdat ze erg compleet zijn. bovendien zijn ze uniek, wat jij zo belangrijk vind. Ik vind persoonlijk dat het niet veel uit maakt wat mijn vrienden hebben.
ik heb de big air 1 en ben er heel blij mee, balns is goed en de wielbasis achter is gemakkelijk aan te passen als je van DH naar FR switscht.
greets sel
ik zou een bergamont nemen, die krijgen in die tijdschriften hoge beoordelingen omdat ze erg compleet zijn. bovendien zijn ze uniek, wat jij zo belangrijk vind. Ik vind persoonlijk dat het niet veel uit maakt wat mijn vrienden hebben.
ik heb de big air 1 en ben er heel blij mee, balns is goed en de wielbasis achter is gemakkelijk aan te passen als je van DH naar FR switscht.
greets sel
Rijden idd superlekker... vorig jaar of jaar ervoor op die testdag tydens de bikefestival getest... en reed echt super. Was er meteen helemaalm weg van.freeko schreef:Heb zelf ook een Fusion Whiplash gehad,echt een superfiets.Mooi licht en het veersysteem is echt super.Aanrader!!
Zelfs toen de extremecrosscountry mee gereden.

Die zou ik wel onder mn billen willen.
- Stainless Styles
mm
ben gaan kijken in mm ziet er goed uit
ben daar vroeger wel gekomen maar dat was gewoon x country
nu is het wel stuk uitgebreid
had alleen mijn fiets niet meegenomen maar ga dat zeker wel doen
liggen goede tafels enz. tot ooit
had alleen mijn fiets niet meegenomen maar ga dat zeker wel doen
liggen goede tafels enz. tot ooit
Re: mm
In Maasmechelen zijn er een paar pipo's die het nodig vonden om alle jumps dieStainless Styles schreef:ben gaan kijken in mm ziet er goed uit
ver, hoog of technisch waren kleiner te maken of gewoon helemaal plat te gooien....
omdat ze er niet over geraakten of het te gevaarlijk was

Maar in de omtrek kan je wel fijn 'freeriden' met redelijk wat afwisseling.
gooi je imago weg
- Stainless Styles
- free-rider