Freeride/downhill hardtail
Moderator:Beheerders
-
Ik ben op zoek naar een freeride/downhill hardtail. Ik zou vanvoor een 150/170mm veerweg willen. Ik heb al heel het net afgezocht, maar vind niet echt mijn zin. Brave heeft een frame dat mij aanstaat, maar dat is dan weer net te duur. Het framematreiaal doet er niet echt toe, maar ik houd wel van het sobere van staal.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Excuse me while I kiss the sky
-
Bedanktjoddi schreef:Ten eerste: WELKOM![]()
170mm is echt teveel voor een HT 150mm gaat nog net maar ik zou eerder voor 130mm gaan.(vind ik meer in evenwicht)
en wat is je budget? zonder budget kan er niet echt veel advies gegeven worden.
iig suc6 met zoeken, want er staat al veel over geschreven op dit forum.

-
-
Die prijs valt goed meeSketchyB schreef:http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/B ... :8563.html

-
Omdat die gewoon veel te duur zijn en omdat ze ook onderhoudsgevoeliger zijn. Verder houd ik gewoon meer van hardtails. Maar dit wil niet zeggen dat ik bv een Demo8 niet zou afslaan moest hij zich aanbieden voor +/-1000€, Maar dit gebeurd normaal gezien niet.crazyfuck schreef:waarom geen fully? Die hardtails zullen hun job wel doen maar nooit zo goed als een fully.
Als je toch een freeride-dh bike wilt kan je best 1 nemen die daar echt goed in is terwijl die hardtails in niets echt goed zijn maar alles wel kunnen als je begrijpt wat ik bedoel.
Die orange bikes had ik al gezien en zijn niet echt mijn ding. De P7 is nu ook geen freeride hé. Eerder XC en marathon

Ik had ook nog een vraag ivm de NS. Ik zie dat daar een 8speed pion opzit. Is die achteraf te vervangen door een 9 speed of is de body daar niet breed genoeg voor? Want Als het enkel een 8 speed is, dan word hij toch direct veel minder interessant.
En tenslotte: Hoe verhoud de Marzocchi Drop Off zich tov andere vorken? Is die vergelijkbaar met bv de Pike van RS of met wat is hij gewoon vergelijkbaar? Ik ken namelijk niet veel van Marzocchi.
Als ik het goed begrijp, ben je een beginner in freeride/downhill, of niet? Als je er pas mee begint, is een hardtail zeker een veel betere keuze dan een fully. Als je fouten maakt (bv. slecht jumpen), word je met een ht genadeloos afgestraft, terwijl een fully net je fouten opvangt/corrigeert.Ridley Rijder schreef:Omdat die gewoon veel te duur zijn en omdat ze ook onderhoudsgevoeliger zijn. Verder houd ik gewoon meer van hardtails. Maar dit wil niet zeggen dat ik bv een Demo8 niet zou afslaan moest hij zich aanbieden voor +/-1000€, Maar dit gebeurd normaal gezien niet.crazyfuck schreef:waarom geen fully? Die hardtails zullen hun job wel doen maar nooit zo goed als een fully.
Als je toch een freeride-dh bike wilt kan je best 1 nemen die daar echt goed in is terwijl die hardtails in niets echt goed zijn maar alles wel kunnen als je begrijpt wat ik bedoel.
En tenslotte: Hoe verhoud de Marzocchi Drop Off zich tov andere vorken? Is die vergelijkbaar met bv de Pike van RS of met wat is hij gewoon vergelijkbaar? Ik ken namelijk niet veel van Marzocchi.
Ik deel de stelling die hierboven al geponeerd is over de veerweg op een hardtail. 140 mm vind ik een maximum. Zelf rij ik een jaar met een Santa Cruz Chameleon met een RS Pike, overwegend freeride. Dat werkt uitstekend. Het frame is zoals ze zeggen "bombproof" en met stevige naven en trapas rij je niets kapot. Er is geen voordeel aan een langere veerweg; integendeel.
Over de Marzocchi Drop-Off kan je kort zijn. Budgetvork met weinig instelbaarheid en een zwaar gewicht. Absoluut niet te vergelijken met de Pike.
Santa Cruz Chameleon forever
-
- Contacteer:
Idd daar heb je gelijk in ; ik zie hier vaak mensen op DP zijken van " Je hebt minstens 150mm veerweg nodig op de dh in winterberg " terwijl hij best smooth is en i khem doe met de volgende setup:Chameleon schreef:Als ik het goed begrijp, ben je een beginner in freeride/downhill, of niet? Als je er pas mee begint, is een hardtail zeker een veel betere keuze dan een fully. Als je fouten maakt (bv. slecht jumpen), word je met een ht genadeloos afgestraft, terwijl een fully net je fouten opvangt/corrigeert.Ridley Rijder schreef:Omdat die gewoon veel te duur zijn en omdat ze ook onderhoudsgevoeliger zijn. Verder houd ik gewoon meer van hardtails. Maar dit wil niet zeggen dat ik bv een Demo8 niet zou afslaan moest hij zich aanbieden voor +/-1000€, Maar dit gebeurd normaal gezien niet.crazyfuck schreef:waarom geen fully? Die hardtails zullen hun job wel doen maar nooit zo goed als een fully.
Ik deel de stelling die hierboven al geponeerd is over de veerweg op een hardtail. 140 mm vind ik een maximum. Zelf rij ik een jaar met een Santa Cruz Chameleon met een RS Pike, overwegend freeride. Dat werkt uitstekend. Het frame is zoals ze zeggen "bombproof" en met stevige naven en trapas rij je niets kapot. Er is geen voordeel aan een langere veerweg; integendeel.
Over de Marzocchi Drop-Off kan je kort zijn. Budgetvork met weinig instelbaarheid en een zwaar gewicht. Absoluut niet te vergelijken met de Pike.
-Ns bitch frame
-RS Argyle 318 ( op zen stroefst )
-ss
-etc.
Ok je kan minder fouten maken , maar geloof me als je de dh beheerst met de ht is dit een leuke oefening voor met de fully.
Als je maar 1 bike hebt zou ik voor een all arounder HT kieze met wat meer veerweg zodat hij ook voor het freeriden kan worden ingezet , denk maar aan een Banshee Morphine en dergelijke. Een fully is allemaal wel leuk en wel maar het kost sowieso al meer en zoals je al aanhaalde het is meer onderhoudsgevoelig. Maar ook ben je meer gebonden aan een bepaalde discipline. Ik rij zelf met een sx trail ondanks dat hij een fully i svalt er wel iets of wat met te dirten maar met een ht gaat het zoveel beter/leuker.
Maar als je echt een fully wilt voor een goed prijsje : Mijn DEMO 8 uit 2005 staat daar te koop ( de koper heeft er praktish nie me gereden en verkoopt hem) deze bike is in topstaat en er staan ook een paar top-onderdelen op waaronder een 66RC , chris king headset , etc. Voor bikepark gebruik is hij super maar best zwaar.
Ik hoop dat je al ongeveer weet wat je wil . Ik zou zeggen : Denk er rustig over na , test genoeg fietsen en koop hem in een goede bikeshop zoals ABC want op het i-net : allemaal leuk en goedkoop maar tot je "in pan staat" je hebt geen fietsemaker waar je op kan terugvallen voor service te geven.
Succes ermee !
-
Die NS blijft interessant, maar ik zit nog altijd met het feit dat het een 8speed is. Ook zou ik dan de vork direct in de verkoop willen stellen en een Pike o.i.d. steken.
Verder is het zo dat ik er idd ook wel wat wil mee dirten e.d. dus heeft een hartail voor mij zeker de voorkeur. Ik ben idd nieuw in die branche van het mtb'en en daarom wil ik een bike die "alles" zowat kan. Een vork met verstelbare veerweg zou ook handig zijn, maar dit zal dan weer de kosten opdrijven denk ik.
Grtz!
Verder is het zo dat ik er idd ook wel wat wil mee dirten e.d. dus heeft een hartail voor mij zeker de voorkeur. Ik ben idd nieuw in die branche van het mtb'en en daarom wil ik een bike die "alles" zowat kan. Een vork met verstelbare veerweg zou ook handig zijn, maar dit zal dan weer de kosten opdrijven denk ik.
Grtz!
-
- Contacteer:
Ik zou geen pike steken , als je hem voor fr/dh wilt gebruiken zou ik voor de DOmain gaan ==>De pike is een all mountain vork en die is nu eenmaal niet voor DH/fr gemaakt ( en ja ik heb er al veel gebroken gezien door verkeerd gebruik) de domain is cheap , lekker stevig en gemaakt voor wat jij hem wil gebruiken.Ridley Rijder schreef:Die NS blijft interessant, maar ik zit nog altijd met het feit dat het een 8speed is. Ook zou ik dan de vork direct in de verkoop willen stellen en een Pike o.i.d. steken.
Grtz!
Succes ermee
Thomass
DMR Exalt
Je zou eens naar een DMR exalt kunnen kijken. Ik heb er zelf 1 en hij bevalt prima.
check:
http://www.dmrbikes.com/?Section=produc ... d=FRMExalt
Je kunt er een vork in gooien tot 150 mm single crown of tot 170 mm double crown en het is staal.
Succes.
check:
Je kunt er een vork in gooien tot 150 mm single crown of tot 170 mm double crown en het is staal.
Succes.
Re: DMR Exalt
Pitt schreef:Je zou eens naar een DMR exalt kunnen kijken. Ik heb er zelf 1 en hij bevalt prima.
check:
Succes.