new ride
Moderator:Beheerders
-
de wielen FRONT REAR
SPOKE COUNT 32 32
WEIGHT 1374g 1534g
en tis ne bak veu fr en dh
de top tube lengte is 543mm
waarom is die 150mm ni genoeg???
SPOKE COUNT 32 32
WEIGHT 1374g 1534g
en tis ne bak veu fr en dh
de top tube lengte is 543mm
waarom is die 150mm ni genoeg???

Laatst gewijzigd door ratty op di jul 10, 2007 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ik zeg niet dat het niet genoeg is maar zou toch meer verwachten op een DH fiets. in winterberg en namen zul je dan zeker genoeg veerweg hebben.
maar in bijvoorbeeld bad wildbad of andere ruigere banen kan ik me voorstellen dat 150mm niet genoeg is.
ik heb echter alleen ervaring met 180mm veerweg voor en achter en kan dus niet zeggen of 150mm slechter rijdt dan 180, en kan ook niet zeggen of een echte dh fiets met 8 tot 10 inch veerweg zoveel beter rijdt op banen als Bad wildbad.
kijk als een wielsetje 2908gram weegt dan vind ik het niks gek dat ze sterk genoeg zijn. Een op klassieke wijze gespaakt wiel zou lichter zijn en net zo sterk.
maar in bijvoorbeeld bad wildbad of andere ruigere banen kan ik me voorstellen dat 150mm niet genoeg is.
ik heb echter alleen ervaring met 180mm veerweg voor en achter en kan dus niet zeggen of 150mm slechter rijdt dan 180, en kan ook niet zeggen of een echte dh fiets met 8 tot 10 inch veerweg zoveel beter rijdt op banen als Bad wildbad.
kijk als een wielsetje 2908gram weegt dan vind ik het niks gek dat ze sterk genoeg zijn. Een op klassieke wijze gespaakt wiel zou lichter zijn en net zo sterk.
-
- Contacteer:
Gij hebt echt wel op iedereen commentaar hé ?Djamgils schreef:ik zeg niet dat het niet genoeg is maar zou toch meer verwachten op een DH fiets. in winterberg en namen zul je dan zeker genoeg veerweg hebben.
150 te weinig , hmm ni als de instellingen juist staan

Das echt een van de main probs op DP , sommige mense zeiken continu andere mensen af op hun materiaal ... Ik heb hier al enkele mensen gezien die bikes hebben waar je vanachterover valt ... Je denkt dat deze mensen dan toch kunnen rijden en dan kom je ze plots in Wberg tegen en denk je toch even anders ... Maar ON TOPIC maar weer !
het is geen commentaar en zeker niet bedoeld als afzeiken.
het is bedoeld om een discussie te starten, daarvoor zijn fora toch bedoeld.
alleen reacties van das mooi is goed voor je ego maar geeft geen leuke discussies.
Ik heb nooit gezegd dat ik zijn fiets lelijk of lomp vind wat dat vind ik niet. Ik vroeg me alleen af waarom hij bepaalde dingen heeft gedaan.
het is bedoeld om een discussie te starten, daarvoor zijn fora toch bedoeld.
alleen reacties van das mooi is goed voor je ego maar geeft geen leuke discussies.
Ik heb nooit gezegd dat ik zijn fiets lelijk of lomp vind wat dat vind ik niet. Ik vroeg me alleen af waarom hij bepaalde dingen heeft gedaan.
hoeveel achtervering heeft die fiets?
met die vragen probeerde ik het volgende duidelijk voor me te krijgen.
met 150mm veerweg dhen kan alleen als je op relatief makkelijke tracks rijdt of wanneer je heel goed bent. In beide gevallen kun je met lichtere wielen toe.
Je kunt kiezen voor die wielen omdat je een poser bent of omdat je zekerheid wilt dat wanneer je een fout maakt je wielen het niet begeven.
ik probeer goed onderbouwde kritiek te geven en niet zomaar te zeggen van dat is kl*te en dit is slecht enzo. en op deze manier hoop ik te leren van de ervaringen van anderen en dat gaat alleen door kritisch te zijn en door te vragen. en niet door te zeggen van ik vind de kleur lelijk of echt vet.
met die vragen probeerde ik het volgende duidelijk voor me te krijgen.
met 150mm veerweg dhen kan alleen als je op relatief makkelijke tracks rijdt of wanneer je heel goed bent. In beide gevallen kun je met lichtere wielen toe.
Je kunt kiezen voor die wielen omdat je een poser bent of omdat je zekerheid wilt dat wanneer je een fout maakt je wielen het niet begeven.
ik probeer goed onderbouwde kritiek te geven en niet zomaar te zeggen van dat is kl*te en dit is slecht enzo. en op deze manier hoop ik te leren van de ervaringen van anderen en dat gaat alleen door kritisch te zijn en door te vragen. en niet door te zeggen van ik vind de kleur lelijk of echt vet.
-
-
de keuze voor de flick wielen is omdat ik ze vetjes vind en ze sterk zijn om eventuele foute op te vangen(nee nog geen skilz,ben nog volop aant leren
) + ze waren een koopje en je ze veel in woodbumbles ziet
de keuze voor de manitou 152mm was omdat ik deze als eerste eigenlijk gekocht had en ik eigenlijk nog geen idee had welk frame en hoeveel dit frame(woodbumble)aankan van veerweg vanvoor(volgens de meeste mensen 150mm)
de achterdemper is een fox dhx 5.0(190mm inbouw)
dus ineens de vraag hoeveel kan een woodbumble aan van voorvering?
greetz

de keuze voor de manitou 152mm was omdat ik deze als eerste eigenlijk gekocht had en ik eigenlijk nog geen idee had welk frame en hoeveel dit frame(woodbumble)aankan van veerweg vanvoor(volgens de meeste mensen 150mm)
de achterdemper is een fox dhx 5.0(190mm inbouw)
dus ineens de vraag hoeveel kan een woodbumble aan van voorvering?
greetz
Laatst gewijzigd door ratty op di jul 10, 2007 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
@ratty, kijk dat vind ik een antwoord waar ik niks tegen in kan brengen.
dus dan nu op basis van die antwoorden zeg ik dat ik het een vette fiets vind waarvan ik verwacht dat je er veel plezier van zult hebben.
waarom wordt "negatieve" kritiek hier op dp meteen gezien als gezeik???
als ik meteen had gezegd dat ik hem lelijk of wat dan ook vond dan is dat idd gebitch over persoonlijke smaak. vragen over componenten op basis van gewicht, prestatie en dergelijke vallen daar niet onder in mijn ogen.
dus dan nu op basis van die antwoorden zeg ik dat ik het een vette fiets vind waarvan ik verwacht dat je er veel plezier van zult hebben.
waarom wordt "negatieve" kritiek hier op dp meteen gezien als gezeik???
als ik meteen had gezegd dat ik hem lelijk of wat dan ook vond dan is dat idd gebitch over persoonlijke smaak. vragen over componenten op basis van gewicht, prestatie en dergelijke vallen daar niet onder in mijn ogen.