middleburn rs7 of toch een saint / diabolus
Moderator:Beheerders
Ik ben bezig met mijn balfa bb7 op te bouwen en nu ben ik op zoek naar een nieuw crankstel.
Als eerst zat ik te denken aan een saint of diabolus.
Maar nu zag ik op een duits site dat iemand een Middleburn rs7 gebruikte omdat deze erg licht en sterk zijn (ongeveer 600 gram)
Ook heb ik even de reviews gelezen op mtbr.com en daar zie ik eigenlijk alleen maar XCér er mee rijden en een paar downhillers.
Is het Middleburn rs7 crankstel aan te raden voor downhill / freeride gebruik?
alvast bedankt
Als eerst zat ik te denken aan een saint of diabolus.
Maar nu zag ik op een duits site dat iemand een Middleburn rs7 gebruikte omdat deze erg licht en sterk zijn (ongeveer 600 gram)
Ook heb ik even de reviews gelezen op mtbr.com en daar zie ik eigenlijk alleen maar XCér er mee rijden en een paar downhillers.
Is het Middleburn rs7 crankstel aan te raden voor downhill / freeride gebruik?
alvast bedankt
Woodbimbo rijdt ook DH met de rs7 en is er zeer over te spreken. Wegen zelfs maar 407 gr incl spider (excl blad) dacht ik.
Dus ja het kan.
Dus ja het kan.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
zijn zeker geschikt voor DH. Middleburn geeft zelfs levenslange garantie!
ook bij competatief DH gebruik.
http://www.middleburn.co.uk/cranks_rs7.php
ook bij competatief DH gebruik.
http://www.middleburn.co.uk/cranks_rs7.php
- Hydraulic_Pimp
Hoeveel weeg je en hoe hard ben je op je onderdelen. Ik rij nu met shimano hone's en ben er erg tevreden van, ik denk zelfs dat de hones lichter zijn ( zonder tandwiel en indien je voor de middleburns voor een cromo BB gaat)
Saints heb je niet voor 68 of 73mm bb ( ik weet niet welke bb shell de balfas hebben???) De XT's wel, maar het verschil is dat de hones de stalen as hebben ipv de alu en dat ze steel pedal inserts hebben wat de XT's ook niet hebben
Middleburns werken ook niet met een LG1 guide en een tandwiel kleiner dan 40T (kleine tip)
Hones zijn licht, sterk en cheap en voor mij voldoen ze zeker en onder andere bikerfreak aka StevO ook. Maarja wij rijden dan ook maar als jeanetten
Saints heb je niet voor 68 of 73mm bb ( ik weet niet welke bb shell de balfas hebben???) De XT's wel, maar het verschil is dat de hones de stalen as hebben ipv de alu en dat ze steel pedal inserts hebben wat de XT's ook niet hebben
Middleburns werken ook niet met een LG1 guide en een tandwiel kleiner dan 40T (kleine tip)
Hones zijn licht, sterk en cheap en voor mij voldoen ze zeker en onder andere bikerfreak aka StevO ook. Maarja wij rijden dan ook maar als jeanetten

Jep die heb je wel hoor. Je hebt ook een "std versie" voor 68 mm en 73mm. Heb hem op mijn RM7 zitten. Ik vind de saint crank persoonlijk echt te relaxed. Rij er nu 2 jaar mee ofsjow.. echt ideaal, nog nooit problemen mee gehad.Hydraulic_Pimp schreef: Saints heb je niet voor 68 of 73mm bb ( ik weet niet welke bb shell de balfas hebben???)
Maarre hoe belangrijk is gewicht voor je.. en de prijs weet niet wat die andere kosten. Diabolus iets meer dan de Saint geloof ik..

Groet Bas
waarop wil je nog garantie krijgen?
LIFETIME warranty against defects in materials or workmanship*, covers competitive DH, trials and jumping!
*Warranty excludes tapers, splines and threads.
Als er een productiefout in zit dan merk je dat al wel binnen korte tijd. verder heb je volgens mij dus niks aan die lifetime warranty.
LIFETIME warranty against defects in materials or workmanship*, covers competitive DH, trials and jumping!
*Warranty excludes tapers, splines and threads.
Als er een productiefout in zit dan merk je dat al wel binnen korte tijd. verder heb je volgens mij dus niks aan die lifetime warranty.
- cyberhawk
- Contacteer:
er was hier iemand die een RS7 crank had verbogen met een valpartijtje en
zonder morren een nieuwe crank kreeg opgestuurd..
dus.....
ze zijn zeer klantvriendelijk bij middleburn zover ik weet..
tenzij je zelf je draad stript of je isis verneukt door m niet elke rit na te kijken en aan te spannen..
ik heb saints,een set hones en RS7 op me trial bike..
ik vind de hone's flexy in tegenstelling tot de saints..
maar de RS7 en saints vind ik geen verschil tussen zitten..missch gewicht ?
ik heb niet alles gewogen..en wat aan specs wordt gegeven klopt niet altijd..
mijn RSjes hebben al aardig wat klappen gehad en geen scheur niks alleen wat krassen
als het voor DH is zou ik zegge saint...slijtvaster en staat beter meestal dan de dunne pootjes van een RS7
ik trial ermee omdat ze licht zijn en outward bearings een beetje eng zijn met een klein tandwiel voor ivm het beschadigen van de cups
ga je voor gewicht looks en UK quality neem middleburn
want zeg eerlijk, bijna iedereen rijd al saint
(en nu ik op google je frame zie zouden ze beter staan ook)
zonder morren een nieuwe crank kreeg opgestuurd..
dus.....
ze zijn zeer klantvriendelijk bij middleburn zover ik weet..

tenzij je zelf je draad stript of je isis verneukt door m niet elke rit na te kijken en aan te spannen..
ik heb saints,een set hones en RS7 op me trial bike..
ik vind de hone's flexy in tegenstelling tot de saints..
maar de RS7 en saints vind ik geen verschil tussen zitten..missch gewicht ?
ik heb niet alles gewogen..en wat aan specs wordt gegeven klopt niet altijd..
mijn RSjes hebben al aardig wat klappen gehad en geen scheur niks alleen wat krassen
als het voor DH is zou ik zegge saint...slijtvaster en staat beter meestal dan de dunne pootjes van een RS7
ik trial ermee omdat ze licht zijn en outward bearings een beetje eng zijn met een klein tandwiel voor ivm het beschadigen van de cups
ga je voor gewicht looks en UK quality neem middleburn

want zeg eerlijk, bijna iedereen rijd al saint
(en nu ik op google je frame zie zouden ze beter staan ook)
waarom zou je externe lagers willen rijden?
Ik geloof dat FSA een isis trapas heeft met Externe lagers.. maar omdat je ook nog met een kettinglijn te maken hebt, kunnen het dus nooit zulke dikke lagers worden als van shimano/truvativ/race face. Het zijn echt dunne -niet duurzame lagertjes die je dan hebt), geen aanrader dus.
Ik zou gewoon een normale ISIS trapas nemen. Kost geen drol, weegt niet veel als je het goed uizoekt en is sterk.
Ik geloof dat FSA een isis trapas heeft met Externe lagers.. maar omdat je ook nog met een kettinglijn te maken hebt, kunnen het dus nooit zulke dikke lagers worden als van shimano/truvativ/race face. Het zijn echt dunne -niet duurzame lagertjes die je dan hebt), geen aanrader dus.
Ik zou gewoon een normale ISIS trapas nemen. Kost geen drol, weegt niet veel als je het goed uizoekt en is sterk.
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..