“Uitverkocht”, kreeg ik een kleine week geleden (dinsdag) te horen. Nog negen exemplaren van de medium beschikbaar over heel Europa verspreid. Alle negen toegewezen. Bovendien ben ik vrij groot en had dus graag large.
Maar, wie zoekt die vindt, nog geen 24u later! In Londen. De UK is een aparte markt voor Specialized en daar waren wel nog enkele exemplaren van de large beschikbaar, zeiden ze mij via de telefoon. Ze konden hem bestellen en monteren tegen vrijdag in een bike shop in Londen. De gunstige koers van de pond, het lagere Engelse BTW tarief, en dus een betaalde dagtrip naar Londen, maakten dat ik zelfs nog een zeer goede zaak kon doen. Heb een bike gereserveerd, en mijn Eurostar round-trip Brussel-Londen-Brussel geboekt voor zaterdag.
Gisteren dus met een grooote zak en wat moesjen naar Londen. En een aantal ponden :p

Daar aangekomen op zoek naar de shop waar ik de bike had gereserveerd. Na anderhalf uur wandelen heb ik hem uiteindelijk toch gevonden:

De bike zag er goed uit… Zeer goed… Na wat onderhandelen ben ik er nog in geslaagd het Enduro stuur, wat beetje smal is voor de Alpen enz., in te ruilen tegen een Easton downhill stuur, de triggers van Specialized X9 triggers ipv de X7 die er normaal op staan, SRAM red spider cassette ipv de LX cassette die er standaard op staat. Maagdelijk witte zadel heb ik ook maar omgeruild voor een stevig Endurozadel. En zo had ik een beetje mijn eigen “gepersonaliseerde” SX Trail II

Van het oorspronkelijk plan om daar even door stad te cruisen met nieuwe bike is niks in huis gekomen owv. de stortregen, hagel –en sneeuwbuien. Dan maar taxi naar station en wachten op de trein ‘s avonds terug naar België, om dan de bike in elkaar te zetten…

Vandaag om 7u45 op om ermee te gaan vlammen in Chaudfontaine om haar in te wijden in de Belgische modder. Het ding rijdt subliemÂ… Zuigt zich echt tegen de grond, en met mijn zoals gewoonlijk uitgesproken gladde landingsstijl bij jumps en drops waren comfortabele bottom-outs verzekerd

Even kuisen met het sproeierke in de middagzonÂ…

En HOPPAAAA: Here it isÂ… The Specialized SX Trail II 2008.

~ The End ~ :p