Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
temooi - Berichten:33
STINKY OF BIGHIT II
Bericht
door temooi » vr jun 06, 2008 9:15 pm
ik wil een dh/fr bike gaan kopen en nu zit ik te twijfelen tussen een specialized bighit en een kona stinky
kunnen jullie mij je mening geven zodat ik misschien iets makkelijker een keuze kan maken
thx
-
Ray - Berichten:150
Bericht
door Ray » za jun 07, 2008 7:27 am
Dit is puur ieder zijn eigen mening, maar om van mijn kant aan je vraag te voldoen, gaat mijn voorkeur uit naar de Kona Stinky. Ik rijd sinds een half jaar op een Orange 224 EVO (puur downhill). Daarvoor ben ik 2 jaar bezitter geweest van een Kona Stinky 2005. Deze is mij heel erg goed bevallen. Zeer geschikt voor zowel freeride als downhill gebruik! Kwalitatief een goede allround fiets voor een zeer betaalbare prijs!
Grtzz
-
07bighit - Berichten:367
Bericht
door 07bighit » za jun 07, 2008 8:41 am
zijn op dit moment 2 goede fietsen vooral de stinky s zijn der op vooruit gegaan qua afmontage je moet gewoon naar je local bikeschop eens gaan en uittesten welke voor jou de betere is
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » za jun 07, 2008 8:51 am
het zijn beide degelijke fietsen, kijk vooral naar welke je mooier vindt.
Ik weet niet hoe de garantie van kona is, maar specialized geeft toch levenslange garantie en doet meestal niet te moeilijk?
Het FSR veersysteem van specialized is een systeem dat overall redelijk presteert maar nergens in uitblinkt.
De single pivot van kona zal qua reminvloeden en pedaleren minder goed werken dan fsr maar het opnemen van bumps welicht iets beter.
Maar dit zijn verschillen die je als beginner waarschijnlijk niks uitmaakt.
-
hubertje - Berichten:1262
Bericht
door hubertje » za jun 07, 2008 1:40 pm
Ik heb ze beide (gehad).
Ik vind de kona net op het vlak van pedaalefficientie een heel stuk beter scoren (mijn stab, die dat jaar dezelfde was als de stinky, voelde als een 4X machine in verhouding tot mn bighit). Wat wel heel duidelijk voelbaar is bij de Kona is het blokkeren van de vering onder het remmen. Daar heeft de bighit geen last van.
Verder is de balhoofdhoek van een kona met een zelfde vork wat groter, waardoor hij anders stuurt. En de kona is lager achteraan.
Denk dat je bij beiden goed zit om te starten.
Verder staat je topictitel beter zonder hoofdletters.
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » za jun 07, 2008 2:25 pm
De stinky's van tegenwoordig met het D.O.P.E systeem,elimineerd tijdens het remmen het effect op de achter demping.Een floating disc brake setup is zowat een must voor een Single Pivot fiets gezien ze brake jack hebben.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » za jun 07, 2008 5:19 pm
-
Chmod
Bericht
door Chmod » za jun 07, 2008 7:27 pm
toch wel, maat van me heeft een stinky deluxe. Daar zit ie op.
-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » za jun 07, 2008 7:57 pm
Chmod schreef:toch wel, maat van me heeft een stinky deluxe. Daar zit ie op.
Die kleine toevoeging doet het hem...
"The Stinky Deluxe gets you into the Kona D.O.P.E. system without having to step all the way up into the Stinky Air."
-
Santa Cruz - Berichten:3498
Bericht
door Santa Cruz » zo jun 08, 2008 7:30 am
Stinky deluxe en primo hebben het dope systeem. Ik heb zelf 'n 2007 primo en die bevalt me zeer goed. Dope werkt super!