Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
temooi - Berichten:33
STINKY OF BIGHIT II
Bericht
door temooi » vr jun 06, 2008 9:15 pm
ik wil een dh/fr bike gaan kopen en nu zit ik te twijfelen tussen een specialized bighit en een kona stinky
kunnen jullie mij je mening geven zodat ik misschien iets makkelijker een keuze kan maken
thx
-
Ray - Berichten:150
Bericht
door Ray » za jun 07, 2008 7:27 am
Dit is puur ieder zijn eigen mening, maar om van mijn kant aan je vraag te voldoen, gaat mijn voorkeur uit naar de Kona Stinky. Ik rijd sinds een half jaar op een Orange 224 EVO (puur downhill). Daarvoor ben ik 2 jaar bezitter geweest van een Kona Stinky 2005. Deze is mij heel erg goed bevallen. Zeer geschikt voor zowel freeride als downhill gebruik! Kwalitatief een goede allround fiets voor een zeer betaalbare prijs!
Grtzz
-
07bighit - Berichten:367
Bericht
door 07bighit » za jun 07, 2008 8:41 am
zijn op dit moment 2 goede fietsen vooral de stinky s zijn der op vooruit gegaan qua afmontage je moet gewoon naar je local bikeschop eens gaan en uittesten welke voor jou de betere is
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » za jun 07, 2008 8:51 am
het zijn beide degelijke fietsen, kijk vooral naar welke je mooier vindt.
Ik weet niet hoe de garantie van kona is, maar specialized geeft toch levenslange garantie en doet meestal niet te moeilijk?
Het FSR veersysteem van specialized is een systeem dat overall redelijk presteert maar nergens in uitblinkt.
De single pivot van kona zal qua reminvloeden en pedaleren minder goed werken dan fsr maar het opnemen van bumps welicht iets beter.
Maar dit zijn verschillen die je als beginner waarschijnlijk niks uitmaakt.
-
hubertje - Berichten:1262
Bericht
door hubertje » za jun 07, 2008 1:40 pm
Ik heb ze beide (gehad).