Deze zomer opnieuw richting de Alpen gegaan voor twee weken lol in de bergen! Vrijdagochtend 4 juli weg gegaan om aan het einde van de middag onze gear uit te kunnen pakken op de camping vlak bij Verbier in Zwitserland. Hier zijn wij één week gebleven en na deze week richting Morzine in Frankrijk vertrokken. Met eigenlijk dezelfde formule: Biken, BBQ+bier, slapen, Biken, BBQ+bier, slapen etc.
Samen met mijn broer, de wagen vol gegooid, fietsen achterop en gaan. Prima camping, lekker simpel allemaal waardoor ook de prijs lekker simpel was. Uiteindelijk met een groep van 9 enthousiaste mensen is de groep compleet.

Verbier in de vroege morgen, zo hoort het te zijn!
Een aantal van de groep (waaronder ik) hadden alleen de Freeride/downhill bike mee waardoor wij lekker met de skilift omhoog gebracht werden om daarna, overgoten met adrenaline, de berg weer af te mogen scurren! Ik was ook de gene met de camera mee dus de meeste foto's zijn wel op de freeride/downhill gericht.

De fiets waarmee het moest gebeuren. Een Rocky Mountain RM7dh. Een klassieker maar door mij weer in een modern jasje gestoken en volledig gestript en opnieuw opgebouwd waardoor de fiets weer als nieuw aanvoelde! Vast wel iemand hier op DP die hem herkent..
Nu genoeg gepraat, tijd voor wat meer foto's:

Mooi uitzicht bovenop een berg

Bas in actie op één van de mooiste singletracks die ik ooit gereden heb in Europa

Ik op een boomstam

Even genieten van het uitzicht..

Soms gaat het mis en vlieg je naast het pad de bosjes in..

Net iets mooier dan NL, ietsje maar hoor

Bas & Roy even aan het pauzeren of poseren..

Op de wipwap

De twee fanatiekste, Bas en Bas (ik ben de rechter)

Ik in de afdaling, arrgghh ik wil weer terug!

En weer omhoog!

Kom niet aan andermans bier na een dag biken, PATS! haha

En de laatste dag alweer, nog één dag knallen en dan weer aan het werk..
Het zijn bij lange na niet alle foto's (1498 om precies te zijn) maar dit geeft wel een beetje een beeld van het fietsen! En nog heb je niet overal je camera bij de hand waardoor de mooiste momenten toch wel in het koppie zitten. Met name de laatste dag in Verbier, een afdaling gereden samen met een local (vriend van één van ons). Deze singletrack begon op 2400mtr en eindigde helemaal beneden in het dal! Constant een veranderende omgeving, zo reed je eerst boven de boomgrens, toen op droge scherpe rotsblokken met veel stof, hierna kwam je weer in een weide met grazende koeien met hierop volgend een pad dat ging door een oerwoud. Soms dacht je even in een scene van Jurassis Park te zitten en uiteindelijk helemaal beneden eindig je op een begraafplaats, lekker toepasselijk haha. Dat is de afdaling die je niet in woorden uit kunt drukken maar gewoon gedaan moet hebben! De mooiste ooit, tot nu toe

Hopelijk heeft iedereen een relaxte zomer gehad en is er veel gebiked!
Groet Bas