Ik ben van plan om deze zomer naar canada te gaan om met name in whistler bikepark te rijden. Het is zonde om alleen naar whistler tegaan als je toch in canada bent en aangezien dit voor mij onbekend terrein is ben ik opzoek gegaan naar freeride tours.
Ik kwam deze tegen op freerideguides.com
8-Day Pro-Freeride Journey
CDN$1975/person
Based on 4 nights camping & 3 nights lodging, 1 heli drop, 1 lift ticket, all meals & transfers included.
Whuhu heli drop!

Sounds like fun.Canadian pro-freeriders?stay tuned for details) will lead you through the trails in Penticton, Kelowna, Kamloops, Fraser Valley, Whistler, Squamish, Pemberton and Vancouver's North Shore. Our 11-passenger vans are used to shuttle our guests to the top of each trailhead - saving energy for the descent. The fully equipped vans are also used to transfer you between each destination. The trip includes all meals, bike service assistance, a camp manager for camp set-up & prepare food and fully qualified & experienced guides.
Anyway, ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met dit soort trips of freeride trips in het algemeen in canada.
Aangezien ik weinig mensen kan vinden die een budget hebben om dit soort reisjes te bekostigen ben ik ook opzoek naar vrijwilligers die een vette trip willen