Freeriden met een Giant xcx?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
luv 2 ride
Freeriden met een Giant xcx?

Bericht door luv 2 ride » za jul 18, 2009 11:19 pm

Hallo allemaal! Ik heb een Giant xcx en vraag me af of die fiets een beetje te gebruiken is voor het freeriden? Zit er ook over te denken de achterdemper en voorvork te vervangen voor freeride excemplaren aangezien die in mijn ogen de zwakke schakel zijn.Heeft iemand ervaring met deze fiets en weet wat er zoal mee mogelijk is ?Niet dat ik straks na een sprong thuiskom met 2 halve hanen :swear: ;)

jojo

Bericht door jojo » zo jul 19, 2009 9:17 am

Heb er wel eens iemand mee zien downhillen, maar het lijkt me niet de meest geschikte bike daarvoor. Is toch meer enduro / all mountain gericht die bike.

Heb er zelf ook 1 gehad, maar verder nooit voor downhill achtige praktijken gebruikt. Meestal xc en tochtjes in de bergen.
keybone collector!!!

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » zo jul 19, 2009 9:51 am

Gebruik hem zelf nu ook voor xc,maar wil langzaam overstappen naar freeride,zal denk ik met andere voorvork en achterdemper wel in die richting komen,op die onderdelen na is de rest toch wel van goede kwaliteit,of is deze optie een afrader en kan ik beter op zoek gaan naar een orginele freerider?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo jul 19, 2009 10:01 am

Je kunt beter op zoek gaan naar een (2e-hands) freeride-frame en een andere voorvork, en daar je huidige onderdelen op over zetten.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

npj

Bericht door npj » zo jul 19, 2009 10:08 am

Tuup en ik zijn met zo een bike begonnen met freeriden etc. Voor licht freeridewerk zeker goed te doen. Wij hadden de sid luchtDemper achter wel vervangen door een demper met een stalenveer en de judy voorvork door een die stabieler was en iets meer veerweg had. Een kettinggeleider erop en nooit problemen gehad.

Afbeelding

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » zo jul 19, 2009 11:01 am

Thanx guys :D Die ge-upgrade xcx ziet er echt wel kicken uit!!! Leuk om jullie meningen en tips te lezen :) Denk ook zelf dat ik met een andere voorvork en achterdemper een aardig eindje kom,zit er wel een beetje mee dat de fiets vrij zeldzaam schijnt te zijn en bij mogelijke schade aan de achterbrug een groot vervangingsprobleem ontstaat,maar daarom ben ik blij met jullie bevindingen en ervaringen die mij helpen om de juiste beslissingen te nemen! Keep on rollin... :thumbsup:

Plaats reactie