Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Butch - Berichten:223
Eindelijk is die dan klaar: Giant Faith2 2006
Bericht
door Butch » za sep 26, 2009 10:20 pm
Enige maanden geleden heb ik een nieuwe Giant Faith2 2006 voor een scherpe prijs kunnen kopen en de afgelopen maanden ben ik er flink mee aan het sleutelen geweest.
Zo was die eerst toen ik hem kocht:
Op deze fiets heb ik als eerste de vork vervangen. Er zat een Marzocchi Junior T 170mm in en deze is vervangen door een Marzocchi 888 uit 2007.Om de Marzocchi 888 passend te krijgen heb ik de bovenste kroonplaat moeten vervangen door een dropcrown. Handvaten zijn geupgrade. Achterderaulieur was een SRAM X7 en is vervangen door een X9. Er is een chainguide van Blackspire op gekomen, de Stinger. De SRAM X5 shifters zijn vervangen door SRAM X9 shifters. De Easton stem is vervangen door een Azonic die speciaal voor de Marzocchi 888 is ontwikkeld. Voor de remklauw voor heb ik een andere adapter moeten aanschaffen. Op de Junior T zat IS montage. De 888 heeft post-mount montage. De bekabeling voor de deraulieurs zijn vervangen door een setje van Goodridge. Veel onderdelen heb ik 2e hands aangeschaft, maar heb ook een aantal nieuw gekocht bij CRC.
Dit is het resultaat:
Volgende upgrades:
Zadel en evt zadelpen
Misschien nog wel het remsysteem.
Banden, velgen en naven.
Pedalen.
Uiteindelijk heeft deze fiets mij in totaal ongeveer 1300 euro gekost, met verkoop van de oude onderdelen.
-
luv 2 ride - Berichten:212
Bericht
door luv 2 ride » zo sep 27, 2009 7:05 am
Strak fietsje

en voor die kosten die je erin gestoken hebt en hoe die er nu bij staat ook een compliment,allemaal klasse onderdelen en voor relatief weinig geld.Veel plezier ermee man!!
Intense Uzzi Vpx
-
TheBigLjeweetwel
Bericht
door TheBigLjeweetwel » zo sep 27, 2009 12:22 pm
jammwr van =de slechte belichrig/lichtval.. anders was ie veel beter uitgekomen. maar zeker leutig fietsie
-
nut-case - Berichten:1943
Bericht
door nut-case » zo sep 27, 2009 9:06 pm
was jij vanadaag niet op filthy trails toevallig?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
-
Bericht
door Butch » zo sep 27, 2009 9:41 pm
nut-case schreef:was jij vanadaag niet op filthy trails toevallig?
Ja, toevallig wel
Leuk dagje en zeer zeker een leuke ervaring met Filthy Trails. Voor mij echt de eerste keer dat ik dit soort tracks gereden heb. Wil eerst fatsoenlijke bescherming aan gaan schaffen. Een gewone XC helm is toch niks voor dit soort werk en skate bescherming ook niet. Ook andere schoenen en pedalen. Ik heb er Truvativ flatpedals op zitten, maar vond ze nogal glad. Achteraf gezien ook totaal de verkeerde schoenen aan. Die zal ik maar eerst eens gaan aanschaffen voordat ik de pedalen ga vervangen.
Met een paar sprongen heb ik wel gemerkt dat mijn fiets even onder me vandaan gaat en ik even geen kontakt heb met de pedalen. Hoe kan ik dit voorkomen?
-
Timmos
Bericht
door Timmos » zo sep 27, 2009 9:43 pm
goede pedalen en schoenen. veel oefenen.
Was leuk dagje filthy.
-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » zo sep 27, 2009 9:43 pm
Butch schreef:nut-case schreef:was jij vanadaag niet op filthy trails toevallig?
Ja, toevallig wel
Leuk dagje en zeer zeker een leuke ervaring met Filthy Trails. Voor mij echt de eerste keer dat ik dit soort tracks gereden heb. Wil eerst fatsoenlijke bescherming aan gaan schaffen. Een gewone XC helm is toch niks voor dit soort werk en skate bescherming ook niet. Ook andere schoenen en pedalen. Ik heb er Truvativ flatpedals op zitten, maar vond ze nogal glad. Achteraf gezien ook totaal de verkeerde schoenen aan. Die zal ik maar eerst eens gaan aanschaffen voordat ik de pedalen ga vervangen.
Met een paar sprongen heb ik wel gemerkt dat mijn fiets even onder me vandaan gaat en ik even geen kontakt heb met de pedalen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Door te gaan staan ipv blijven zitten als je springt;)
-
Bericht
door Butch » zo sep 27, 2009 9:54 pm
Mrtnrider schreef:Butch schreef:nut-case schreef:was jij vanadaag niet op filthy trails toevallig?
Ja, toevallig wel
Door te gaan staan ipv blijven zitten als je springt;)
Ik geloof dat ik bij die ene sprong net voorbij het huisje niet echt ging staan tijdens de sprong

Bij andere sprongen deed ik dat wel voor mijn gevoel en toch had ik even geen kontakt met de pedalen.
-
trixie24 - Berichten:658
Bericht
door trixie24 » ma sep 28, 2009 6:53 am
Moguh...
Indd super strakke fiets! Gister ook even mogen bekijken bij Filthy... Je was goed bezig! Veel succes ermee...
Michel (Kona Coiler deluxe)
-
r083rt - Berichten:702
-
Contacteer:
Bericht
door r083rt » ma sep 28, 2009 8:29 am
Butch schreef:
Ik geloof dat ik bij die ene sprong net voorbij het huisje niet echt ging staan tijdens de sprong

Bij andere sprongen deed ik dat wel voor mijn gevoel en toch had ik even geen kontakt met de pedalen.
Dat zag er indd erg eng uit haha. Iig altijd op je pedalen gaan staan anders raak je de controle kwijt... Om je fiets aan je voeten te houden moet je je fiets altijd een beetje mee trekken dus een beetje springen als je jezelf gewoon laat rollen verlies je de controle en dus ook het contact met je pedalen ( voor dat het commentaar los barst dit is mijn ervaring).
maarre mooi dat je het leuk vind, je fiets ziet er iig top uit...
Groeten Robert ( Kona stinky)
Specialized Demo 8 2011
-
nut-case - Berichten:1943
Bericht
door nut-case » ma sep 28, 2009 10:59 am
ja pracht bak (dh tractor)
maar idnerdaad gewooin lekker staan, misschien je zadel wat lager?
maar, vooral gewoon veel rijden dan komt het vanzelf
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
-
Bericht
door Butch » ma sep 28, 2009 11:33 pm
trixie24 schreef:Moguh...
Indd super strakke fiets! Gister ook even mogen bekijken bij Filthy... Je was goed bezig! Veel succes ermee...
Michel (Kona Coiler deluxe)
Nog bedankt dat je ons de beginners parcour hebt laten zien. Volgende keer ben ik daar met beter bescherming aan. Over twee weken hoop ik nog naar Winterberg te kunnen gaan voordat ze daar gaan sluiten.