kant dus dus een mini kopie van hun dh machientje
De Moorewood Kalula wordt dan ook beschouwd als Mini Dh fiets met voor en achter 7" travel (+/-180 mmm)
Ndee vork, single crown, want de trails die wij graag rijden zijn naar het schijnt vrij technisch en uit ervaring weet ik dat een dubbel crown daar niet lukt...
Droom al heel lang om met een Bos vering te rijden, want het zou het van het zijn...nu dat ik er mee rij, kan ik dat enkel beamen..

(let op de plastieke borgschroefje, ook in de Grand Prix Works Motocross zie je dat

)

Ik rij het liefst met Hope remmen (standaard afgeleverd met R1 formula's) dat is het enige wat ik vervangen heb aan dit sletje

De vork is eigenlijk bedoelt om te racen en veel vragen zich af of ik inderdaad terug ga wedstrijden rijden, maar het is de Top of the Poser vorken en daar doe ik graag aan mee...

Daar kickte is dus op, op bos staat net zoals op de echte crossmotoren geen simpele/plastieke draaiknopjes, alles wordt fijn getuned met een schroevendraaierke of links de voorspanning van de veer met een 14mm spanner.
Dat kleine inbusje dient om de overdruk van lucht uit te laten op lange afdalingen of na een dagje intensief rijden.
Een probleem wat ik vroeger vooral kende met de Zocchi's..

Nog een fototje van de stoy achtervering, High/low speed compression and rebound dial
Door de lange slag demper rij ik met mijn 85 kilo maar met een spiraal van 200 terwijl ik met fox altijd op 600-700 zat..
Ook is het normaal dat je met bijna 50% sag rijdt...heel raar maar het werkt wel, plakt nog beter dan je moeder door de ruwste bochten
en slaat niet door...

zo ziet de handel eruit langs boven
De europese invoerder van Moorewood is ook toevallig de mede eigenaar van de Spank Producten...dus...
Spank Spike stuurpen 40 mm

Acros zorgt voor een getaperde (1 1/5 onder en 1 1/8 boven) headset in passende kleur
Sram zorgt voor de passende schakelunits
Truvativ Holzfeller cranks op E13 ketting geleider
Spank Velgen op Atomlab naafjes

aangezien ik een echte weenie ben, heb ik alles eens nagewogen en moet ik zeggen dat de wielen maar 100 gr zwaarder zijn als een Hope Pro 2 setje met 5,1 dt velgjes...
nog een paar extra shots :