Verschil Demo 7 & 8 (2008 model)
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Hoi,
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen een Demo 7 en 8? (behalve natuurlijk 1 inch veerweg) en bezig met de aankoop van een nieuwe (gebruikte) DH bak. En had in mijn hoofd een Demo 8 maar ben nu tegen een leuke niet al te dure Demo 7 aangelopen.
Zit het verschil puur in de demper? of is het frame/rijgedrag ook daadwerkelijk anders?
Bedankt voor jullie input!
Gr Bowy
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen een Demo 7 en 8? (behalve natuurlijk 1 inch veerweg) en bezig met de aankoop van een nieuwe (gebruikte) DH bak. En had in mijn hoofd een Demo 8 maar ben nu tegen een leuke niet al te dure Demo 7 aangelopen.
Zit het verschil puur in de demper? of is het frame/rijgedrag ook daadwerkelijk anders?
Bedankt voor jullie input!
Gr Bowy
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
Re: demo
Lijkt mij duidelijkGiant Anthem 3 schreef:http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... adid=64130
Op de site van Specialized kun je van beide fietsen de geo bekijken... Pak dan wel het juiste jaar 
Ik heb zelf een Demo 7. Deze heeft 7 INCH veerweg achter. Nu zit er standaard een travel limiter op de achterveer. Deze heb ik verwijderd en heb nu 7.7 inch veerweg. Dit is bijna 200mm...
Eventueel een 200MM voorvork erin en je hebt 'net' zoveel veerweg als een 8. Geo is dan misschien iets anders, maar ik denk dat je daar niet veel van merkt!

Ik heb zelf een Demo 7. Deze heeft 7 INCH veerweg achter. Nu zit er standaard een travel limiter op de achterveer. Deze heb ik verwijderd en heb nu 7.7 inch veerweg. Dit is bijna 200mm...
Eventueel een 200MM voorvork erin en je hebt 'net' zoveel veerweg als een 8. Geo is dan misschien iets anders, maar ik denk dat je daar niet veel van merkt!
-
- Contacteer:
Inmidels een Demo 7 aangeschaft. Maar waar zit nu die limiter? Wilde hem meteen maar verwijderen..... Kun jij uitleggen hoe ik dat moet doen?trixie24 schreef:Op de site van Specialized kun je van beide fietsen de geo bekijken... Pak dan wel het juiste jaar
Gr B Owy
-
- Contacteer:
Deze zit achter je "bushing" van de piston van de demper.seriousIIa schreef:Inmidels een Demo 7 aangeschaft. Maar waar zit nu die limiter? Wilde hem meteen maar verwijderen..... Kun jij uitleggen hoe ik dat moet doen?trixie24 schreef:Op de site van Specialized kun je van beide fietsen de geo bekijken... Pak dan wel het juiste jaar
Gr B Owy
Heb hem eruit getrokken met een tangetje.
Je voelt er geen zak van van het verschil dus tis niet echt de moeite om je tijd in te steken.
Wil je 200mm koop dan ineens een 8.
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
Hey Sjaak, als je nou voor een goede prijs een demo 7 kan kopen.... Niet meteen zo je oordeel klaar hebben. Vraag dan eerst waarom ie een demo 7 heeft gekocht en geen demo 8...thomasmb schreef:Deze zit achter je "bushing" van de piston van de demper.seriousIIa schreef:Inmidels een Demo 7 aangeschaft. Maar waar zit nu die limiter? Wilde hem meteen maar verwijderen..... Kun jij uitleggen hoe ik dat moet doen?trixie24 schreef:Op de site van Specialized kun je van beide fietsen de geo bekijken... Pak dan wel het juiste jaar
Gr B Owy
Je voelt er geen zak van van het verschil dus tis niet echt de moeite om je tijd in te steken.
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race
Cube 29 AMS Race
-
- Contacteer:
Giant Anthem 3 schreef:Hey Sjaak, als je nou voor een goede prijs een demo 7 kan kopen.... Niet meteen zo je oordeel klaar hebben. Vraag dan eerst waarom ie een demo 7 heeft gekocht en geen demo 8...thomasmb schreef:Deze zit achter je "bushing" van de piston van de demper.seriousIIa schreef: Inmidels een Demo 7 aangeschaft. Maar waar zit nu die limiter? Wilde hem meteen maar verwijderen..... Kun jij uitleggen hoe ik dat moet doen?
Gr B Owy
Thx! Ik ben idd errug blij met mijn Demo7 (09) die ik zeer gechikt heb kunnen aaanschaffen, Volgend weekend maar eens grondig testen in Winterberg! Heb er zin zin in!!

Enne Sjaak handig om te weten dat jij ook een Demo 7 heb gekocht maar liever een 8 had gehad???? Geen idee waarom