Devinci Wilson 2012

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm
Devinci Wilson 2012

Bericht door Tuup J » wo sep 14, 2011 10:55 am

Afbeelding
Big news from Devinci with the addition of a carbon fiber swingarm for the back of their Wilson downhill bike in 2012. The new swingarm has actually been in testing for quite a while now, having made appearances on the back of some of Devinci's top rider's bikes this last season, and Devinci has been quite pleased with the results. While it is slightly lighter than the aluminum version, it is the new swingarm's added stiffness - claimed to be roughly 35% - that is the story here. We've put plenty of time on a 2011 Wilson SL and have had no complaints about a lack of rigidity, but 35% will be a hard number to ignore.

Devinci Wilson's carbon swingarm details:
• Tested by Devinci's World Cup racers
• Claimed to be roughly 35% stiffer than the aluminum version
• Will come stock on the 2012 Wilson SL and the Wilson frame
• Retrofittable to older models using the same hardware
Afbeelding
The new carbon swingarm picture above will come stock on Devinci's top tier Wilson SL, as well as the frame alone, while the less expensive RC and XP models will come equipped with the aluminum version. Wilson owners who are lusting after the carbon rear end will be pleased to hear that it is retrofittable onto older models using the same hardware.

The carbon swingarm is trick, but it really does raise the question of when we'll see a Wilson made entirely from carbon fiber. I was met with a "no comment" when I posed the question of a full carbon downhill bike to Devinci's Gabe Fox, but we're willing to bet that they are working on it behind closed doors as we speak. It likely won't make an appearance this season, but given Devinci's experience with carbon - just look at their road lineup - and many other manufacturers making the move to the wonder material, it will only be a matter of time.
Afbeelding
The 8.5" travel 2012 Wilson uses the exact same suspension layout as the previous year, with an ultra low shock mounting position that keeps the center of gravity at a minimum height. The suspension is activated via the bronze coloured link (left) that rotates concentrically around the bottom bracket. You can adjust the Wilson's handling by rotating chips within the rear axle pivot (right) that allow you to choose between a 64° and 64.7° head angle, as well as raising the bottom bracket height from 13.9" to 14.3".

Voor dealers, check:
www.canadian-dirt.com
Life begins at the end of your comfortzone.

fredo
Berichten:1240
Lid geworden op:di nov 25, 2003 12:51 pm

Bericht door fredo » wo sep 14, 2011 12:57 pm

veerprincipe heeft precies wat weg van de sunn radical,
alleen met een handigere shockmount

voor de rest blijf ik het een banaan vinden

Gebruikersavatar
sherlock
Berichten:3071
Lid geworden op:wo mei 25, 2005 3:43 pm
Locatie:RIJSWIJK ZH
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo sep 14, 2011 3:21 pm

Ik vind 'm TE vet en vind dat je daar op moet gaan rijden Tuup :whistle:

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo sep 14, 2011 4:10 pm

ik zie nu pas dat de BB door de pivot gaat :o

das dan wel weer vet !

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » do sep 15, 2011 9:23 am

cyberhawk schreef:ik zie nu pas dat de BB door de pivot gaat :o

das dan wel weer vet !
Zelf vindt ik het frame ingenieus in elkaar zitten. De shock zit ook off centre in het frame. Als je achter de bike staat, zie je dat de shock wat naar links is uit/ingebouwd, dit zodat er meer ruimte is voor een chainguide en betere kettinglijn.
Life begins at the end of your comfortzone.

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do sep 15, 2011 9:43 am

hmm dat had de commmencal ook,... dat vond ik persoonlijk foeilelijk..

ik denk dat je in dit design er minder van ziet ?

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » do sep 15, 2011 9:46 am

cyberhawk schreef:hmm dat had de commmencal ook,... dat vond ik persoonlijk foeilelijk..

ik denk dat je in dit design er minder van ziet ?
Ik merkte het pas na een week toen ik de bike aan het poetsen was..
Bij opbouw niks gemerkt, het valt ook bijna niet op. Wel als je weet waar je op moet letten.

Hier kun/laten ze je het zien op sommige foto's
http://www.sicklines.com/reviews/2011-d ... eo-review/
Life begins at the end of your comfortzone.

Snorro
Berichten:182
Lid geworden op:za feb 25, 2006 3:32 pm

Bericht door Snorro » ma sep 19, 2011 7:55 pm

Tuup J schreef:
cyberhawk schreef:hmm dat had de commmencal ook,... dat vond ik persoonlijk foeilelijk..

ik denk dat je in dit design er minder van ziet ?
Ik merkte het pas na een week toen ik de bike aan het poetsen was..
Bij opbouw niks gemerkt, het valt ook bijna niet op. Wel als je weet waar je op moet letten.

Hier kun/laten ze je het zien op sommige foto's
http://www.sicklines.com/reviews/2011-d ... eo-review/
Offset demper is eerder vertoond, o.a. eerste model Glory

Maar ziet er goed uit
Sponsored by:
Fassie's Airco Service
Fassie's Car Electronics

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di sep 20, 2011 8:43 am

zo daar zit aardig wat techniek nog in dat je in eerste instantie niet ziet :shock:

wat wel lollig is , zijn nieuwe XTR grepen op saint calipers :lol:

Gebruikersavatar
Tuup J
Berichten:4168
Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm

Bericht door Tuup J » di sep 20, 2011 10:39 am

cyberhawk schreef:zo daar zit aardig wat techniek nog in dat je in eerste instantie niet ziet :shock:

wat wel lollig is , zijn nieuwe XTR grepen op saint calipers :lol:
Yes, special build ;)
Ze zeggen als het goed is ook waarom.
Life begins at the end of your comfortzone.

Plaats reactie