Hey jongens/meiden,
Ik ben Koen van de Weerd 16 jaar oud en woon in het oh zo mooie Friesland..... Hier kan je dan ook helemaal niks met de bike. Toch ben ik geintresseerd geraakt in biken. Heb net een weekje geleden het Freeride parcours gereden van Wilingen (Upland, Duitsland) en ik vond dit echt te geniaal om te doen. Ik zou heel graag verder en dit vaker willen doen. Moet ik een bike kopen (ook al woon ik in Leeuwarden) of moet ik deze gewoon huren als ik op een bepaalde plek kom. Heeft iemand tips voor mij (ik moet deze sport doen, freeride/downhill)? Alvast bedankt!
Koen van de Weerd
Nieuw en heb tips nodig!
Moderator:Beheerders
Idd. Dit om te voorkomen dat je een bult geld uitgeeft en dan een paar maand later je fiets weer in de verkoop doet. Je zult niet de eerste zijn. Ook kun je zo mooi testen of je echt dh wil rijden of liever een 160/180mm fiets voor allround bikepark gebruik.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Freeriden is prachtig. Maar zeker op je 16e moet je je goed bedenken hoe vaak je het zal doen en of dat al het geld waard is.
Je bent altijd van iemand afhankelijk om op een bike-bestemming te komen (aangezien je 16 bent). En deze hobby kost geld, veel geld (aanschaf materiaal, onderhoud materiaal, brandstofkosten, liftpassen).
Ik zou eerst nog een paar keer een bike huren en realistisch nagaan of het een blijvende hobby zal zijn gezien bovenstaande.
Ja, huren is duur, maar een bike kopen en weer verkopen is nog veel duurder!
Je bent altijd van iemand afhankelijk om op een bike-bestemming te komen (aangezien je 16 bent). En deze hobby kost geld, veel geld (aanschaf materiaal, onderhoud materiaal, brandstofkosten, liftpassen).
Ik zou eerst nog een paar keer een bike huren en realistisch nagaan of het een blijvende hobby zal zijn gezien bovenstaande.
Ja, huren is duur, maar een bike kopen en weer verkopen is nog veel duurder!
Wat vrienden en ik waren 16... woonden ook in Friesland en hadden de dikste lol met 2e hands downhill en freeride fietsen. In de zomer eens naar winterberg of willingen en voor de rest rijden waar het maar kon. Eens 18 en een rijbewijs in de pocked en gaan met die banaan 

Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
-
Welkom ik zou als je echt het virus te pakken hebt gewoon eens kijken voor een leuke 2ehands bike huren kost je gemiddeld ook €50 per dag en dan de lift kaart erbij dan zit je al op €75.- voor n dagje en heb ik nog geen gear erbij gerekend of vervoer.
Mocht je maar eens per jaar gaan dan ok maar geloof me dit virus is hardnekkig
Er is genoeg leuks 2e hands te koop alleen de keuze wat voor bike is wel iets lastiger.
Succes met de keuzes
Mocht je maar eens per jaar gaan dan ok maar geloof me dit virus is hardnekkig

Er is genoeg leuks 2e hands te koop alleen de keuze wat voor bike is wel iets lastiger.
Succes met de keuzes

What goes up must come down(hill)