Scheppen in Den haag

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

ELVIS
Scheppen in Den haag

Bericht door ELVIS » zo aug 03, 2003 12:00 pm

Luiden uit de omgeving van,

Aan de Prinses Beatrixlaan in Den Haag,( dat is bij Het Conservatorium waar al die nieuwe kantoor gebouwen zijn ontsproten uit het brein der architecten) ben ik begonnen met het scheppen van dirts voor mountainbikjes (bmxsjes ook). het is het braakliggende terrein in het midden van de Beatrixlaan komende van het paleis van justitie rechts.
Er ligt nu nog niet veel, 1 stuks tafel formaat mini. Misschien is het leuk om met meerdere te scheppen en te pielen, het terrein ligt nu al een dikke anderhalf jaar braak dus we krijgen er geen gezeur mee (hoop ik). Hoe meer zielen hoe meer dirts en hoe hoger ze worden. Voor zover ik weet is dit het enige in Den haag op de dirts in Rijswijk na, laten we bouwen aan een betere toekomst ;D ;D

greetszz Elvis die bijna gaat rijden in zermatt

Xtuv

Re:Scheppen in Den haag

Bericht door Xtuv » zo aug 03, 2003 2:22 pm

Cool! ik woon in scheveningen, dus ik steun dit initiatief natuurlijk :D
Wil wel eens komen graven (en vooral fietsen :P) hoe/wat/wanneer? zelf schep meenemen? "k heb wel zo"n mooie ijzeren.. maar lijkt me irritant om die mee te slepen op de fiets... (moet kunnen hoor maar als iemand ander vervoer heeft en een lading scheppen.. tsja :))

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo aug 03, 2003 7:47 pm

deze week bijna niet meer in mijn geval, ik vertrek donderdag, maar eind augustus ben ik weer van de partij :)

Xtuv

Bericht door Xtuv » zo aug 03, 2003 7:50 pm

voor donderdag is voor mij geen probleem... (scholier met vakantie he :P)
maar geen idee of er dan meer mensen kunnen.

flippie flink

Bericht door flippie flink » do aug 07, 2003 12:13 am

ik ben net vandaag terug van vakantie, ik ga morgen wel ff kijken, ik woon er vlakbij

surfstad

Bericht door surfstad » do aug 07, 2003 7:35 am

....hummm begrijp me niet verkeerd, want i luvvv to dig.
Maar waarom ga je in Den Haag op een spot waar je zeker van weet dat het over een jaar er niet meer ligt dirts graven terwijl de A4 trails om de hoek liggen?? ???
Beter dat je Petrick helpt met onkruidverdelging op de A4 Trails. :P

ELVIS

Bericht door ELVIS » do aug 07, 2003 12:48 pm

surfstad schreef:
....hummm begrijp me niet verkeerd, want i luvvv to dig.
Maar waarom ga je in Den Haag op een spot waar je zeker van weet dat het over een jaar er niet meer ligt dirts graven terwijl de A4 trails om de hoek liggen?? ???
Beter dat je Petrick helpt met onkruidverdelging op de A4 Trails. :P

yep weet ik, alleen die op de a4 zijn naar mijn mening geschept voor bmx en met een beetje lange wielbasis schiet het daar niet op. plus dat dit bij mij om de hoek is, zelf bouwen kan ook leuk zijn :)

Cloxxki

Graven in Vlaardingen

Bericht door Cloxxki » do aug 07, 2003 1:08 pm

Er is zo"n spot in Vlaardingen, al jaren. Goed te bereiken met de trein, vlakbij Vld-West aan de Waterweg. Vroeger crosste ik daar al veel, later mtb"en, en nu was ik er laatst en blijkt er weer wat te fietsen te zijn. Gewoon een paar bultjes, niet veel soeps. Maar voor dirtfreaks die een spot zoeken om GROTE dirts te graven en geen gezeik te krijgen, ligt er een vergeten trail, nu totaal overwoekerd (tot "98 begaanbaar met de auto).
Vroeger was dit een bumpy karrespoor met aan weerszijden bushjes waarvan 1 een wal/dijk, nu staat er manshoog onkruid. Echter, 1x erover met een geleende mini-pillar of een bus napalm doet wonderen denk ik.
Zoals we vroeger daar reden begint het karrespoor met een drop-in (ruim 3m hoog) met een flauwe bocht erin. Erna zou je een dirt sequence van zo"n 100m kunnen aanleggen. De laatste jump is dan vlak voor het water, wat mooie plaatjes kan gaan opleveren.
Dit is maar het achterste shore gedeelte van een groter terrein, 450x70m schat ik. De opgang is aan de korte zijde, naast de Lever en Hydro Agri, waar je 2x achter elkaar een 2m bult hebt, naar boven op een dijk van 4-5m hoog. Goede mogelijkheden, als je na nat weer en een grote zeis of mini-pillar een dagje kunt los gaan.
MX wordt daar al jaren min of meer gedoogd, jochies met fietsjes houden de dijk begaanbaar, maar voor de rest kom je er geen geen kip (nou dat net wel toevallig) tegen. Met de auto kun je er eigenlijk nauwelijks komen, zo afgelegen is het.

Er staat daar overdag vaak een snackkar voor de omgelegen bedrijven.

Ik zie mogelijkheden voor een leuk dirt/bmx/mtb park op die spot. Na het rijden/graven heb je aan het kabbelende water ook mooi uitzicht op de pitoreske skyline van de Botlek.

Got napalm?

J

Als iemand er iets in ziet, kunnen we er een apart topic over openen.

flippie flink

Bericht door flippie flink » do aug 07, 2003 1:57 pm

ik was er vanochtend ff naar toe gefietst, t ziet er wel lachen uit, wanneer gaan er meer mensen naar toe ?

surfstad

Re:Graven in Vlaardingen

Bericht door surfstad » do aug 07, 2003 3:19 pm

Cloxxki schreef:
Er is zo"n spot in Vlaardingen, al jaren. Goed te bereiken met de trein, vlakbij Vld-West aan de Waterweg. Vroeger crosste ik daar al veel, later mtb"en, en nu was ik er laatst en blijkt er weer wat te fietsen te zijn. Gewoon een paar bultjes, niet veel soeps. Maar voor dirtfreaks die een spot zoeken om GROTE dirts te graven en geen gezeik te krijgen, ligt er een vergeten trail, nu totaal overwoekerd (tot "98 begaanbaar met de auto).
Vroeger was dit een bumpy karrespoor met aan weerszijden bushjes waarvan 1 een wal/dijk, nu staat er manshoog onkruid. Echter, 1x erover met een geleende mini-pillar of een bus napalm doet wonderen denk ik.
Zoals we vroeger daar reden begint het karrespoor met een drop-in (ruim 3m hoog) met een flauwe bocht erin. Erna zou je een dirt sequence van zo"n 100m kunnen aanleggen. De laatste jump is dan vlak voor het water, wat mooie plaatjes kan gaan opleveren.
Dit is maar het achterste shore gedeelte van een groter terrein, 450x70m schat ik. De opgang is aan de korte zijde, naast de Lever en Hydro Agri, waar je 2x achter elkaar een 2m bult hebt, naar boven op een dijk van 4-5m hoog. Goede mogelijkheden, als je na nat weer en een grote zeis of mini-pillar een dagje kunt los gaan.
MX wordt daar al jaren min of meer gedoogd, jochies met fietsjes houden de dijk begaanbaar, maar voor de rest kom je er geen geen kip (nou dat net wel toevallig) tegen. Met de auto kun je er eigenlijk nauwelijks komen, zo afgelegen is het.

Er staat daar overdag vaak een snackkar voor de omgelegen bedrijven.

Ik zie mogelijkheden voor een leuk dirt/bmx/mtb park op die spot. Na het rijden/graven heb je aan het kabbelende water ook mooi uitzicht op de pitoreske skyline van de Botlek.

Got napalm?

J

Als iemand er iets in ziet, kunnen we er een apart topic over openen.

Hee Klokkie,
Had met Lennard beloofd dat we eerst naast de zaak zouden gaan graven.
Latexx,
Jeroen

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do aug 07, 2003 3:46 pm

Daar bij die keet? Da"s micro man!

flippie flink

Bericht door flippie flink » ma aug 11, 2003 11:24 am

komen er ooit nog mensen, want ik fiets er wel is langs maar ik zie nooit iemand

D33N

Bericht door D33N » di aug 12, 2003 7:39 pm

Kan iemand mij dan even vertellen wie dat gastje op dat Da Bomb frame was die ik voorbij zag wheelien in den haag? :)

Xtuv

Bericht door Xtuv » di aug 12, 2003 8:11 pm

d33n schreef:
Kan iemand mij dan even vertellen wie dat gastje op dat Da Bomb frame was die ik voorbij zag wheelien in den haag? :)

Als het een zwarte dabomb molotov met gele decals was was "t flippie flink
Als "t een dabomb xlr8r flames zonder stickers was met Jr T was ik "t.. :P

flippie flink

Bericht door flippie flink » wo aug 13, 2003 12:06 am

haha ik denk dat ik het was, ik wheelie tegenwoordig overal naartoe, met me rugzakje en handschoentjes ;D

Xtuv

Bericht door Xtuv » wo aug 13, 2003 12:50 pm

zal jij geweest zijn ja, ik kan niet goed wheelien :P

tenminste, op m"n dabomb met jr t... heb nu een santos met psylo c "erbij" (gaat weer 1 weg.. :P) en die wheelied echt zoooo relaxed :D alleen werkt de achterrem nog niet goed dus da"s niet echt handig.

flippie flink

Bericht door flippie flink » wo aug 13, 2003 4:09 pm

ik ga vanaaf rond 7 uur weer met een andere gast, dit keer gaan we echt graven, ik weet niet of er nog meer mensen komen ??

RICO

Bericht door RICO » wo aug 13, 2003 7:32 pm

Met wie ga je daar heen?

flippie flink

Bericht door flippie flink » wo aug 13, 2003 10:15 pm

met eric ;D, ben net terug, waarom was je niet meegegaan, we hebben een hele strakke jump gebouwd en een soort van north shore, en we hebben vloerbedeking aangelegd ;D

Xtuv

Bericht door Xtuv » wo aug 13, 2003 10:55 pm

hmm klinkt leuk! northshore gewoon vanaf de stoep en dan een stukje rechtdoor? daar dacht ik nog aan.. dan heb je meteen een leuk dropje

Ik ben er 1x langs gefietst, toen alleen die kleine table daar was.. maar dat zand fietst echt klote.. :P dus vloerbedekking is wel handig ja :D

flippie flink

Bericht door flippie flink » za aug 16, 2003 5:48 pm

hehe, de northshore is eindelijk af, ik zag volgens mij Xtuv nog langsrijden

Xtuv

Bericht door Xtuv » za aug 16, 2003 5:55 pm

was jij dat?
ik zag 2 bmxers ja... :) zag er wel grappig uit die northshore, maarja niks voor mij zo"n klein aanloopje.. :?

flippie flink

Bericht door flippie flink » za aug 16, 2003 6:04 pm

ja ik had dat blauwe hempie aan, maar je kan vanaf de stoep een aanloop nemen bij allebei de kanten

Xtuv

Bericht door Xtuv » za aug 16, 2003 6:42 pm

btw als er nog hout nodig is... aan de overkant van die grote weg, richting centrum, ligt naast de stoep een hoopje afgeragde pallets, misschien heb je daar de rest ook al vandaan, maar dat ligt er nogal afgedankt bij dus mag vast wel gebruikt worden voor het goede doel :P

RICO

Bericht door RICO » ma aug 18, 2003 3:34 pm

he flippie flink :P wanneer ga je weer daar heen dan, ik wil binnekort wel ff mee ofzo.
We moete eigenlijk ff een plek vinden met relax zand.
Geef ook ff je tel nummer, is wel misschien wel handig, ik spreek je nog wel.

Plaats reactie