Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
fred da ganja man - Berichten:842
thoemus dh bikes
Bericht
door fred da ganja man » zo aug 03, 2003 7:00 pm
ben net trug van leogang en heb het volgende gezien. wil het in mijn achterhoofd houden als k een downhilbike wil kopen. weet iemand of dit iets is. zien er zeer schoon uit en rijd as een trein en 2004 met een fifth te krijgen
een link met specs
www.thoemus.ch
ze zijn betaalbaar
-
Luc
Bericht
door Luc » zo aug 03, 2003 7:05 pm
4500,00E vind jij zeer betaalbaar?
-
fred da ganja man - Berichten:842
Bericht
door fred da ganja man » zo aug 03, 2003 7:27 pm
bedoel voor het frae alleen zeidie man tegen mij 1300 euro en 1450 met een fifth dat vind k wel eem vallen ;D
-
Christiaan - Berichten:6303
Bericht
door Christiaan » zo aug 03, 2003 7:42 pm
Ziet er een beetje uit als het oude frame van Azonic, welke veel problemen hadden. Oude achterkant van de 1999 Intense M1, hebben ze niet voor niets vervangen door iets anders....................
-
Lynx
Bericht
door Lynx » ma aug 04, 2003 8:52 am
[quote="miker_g\"]
... wat waren die problemen dan ???
[/quote]
Op RideMonkey waren er een heel deel die problemen hadden om alles
goed ingesteld te krijgen, de meeste settings waren onbruikbaar, het achterwiel
raakt heel dikwijls de seattube/zadel, dan was de veerweg niet progressief en/of veel te hard,
in een andere setting bottomde hij dan weer constant.
Maar de meeste waren wel tevreden over hun Azonic Eliminator, eens alles goed stond ingesteld.
Ps : ik heb die fiets nog nooit gezien, dus dit is gewoon read and repeat van moi.
-
bettes
Bericht
door bettes » ma aug 04, 2003 9:13 am
euh ik kijk en ik zie een kona achtige achterkant... dwz geen 4-bar (intense/azonic look-a-like) maar een linkage driven single pivot ala kona, check out de drop out

de as zit vast aan de chainstays en niet aan de seatstays als bij een 4bar.
Kortom deze zal anders reageren op remkrachten en trapkrachten als een 4bar. daarom de goede reacties op een orange met de floating brake en fifth en de niet zo geweldige op een orange zonder floating brake en met fox...
greetz
bettes
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » ma aug 04, 2003 2:20 pm
bEttEs schreef:
euh ik kijk en ik zie een kona achtige achterkant... dwz geen 4-bar (intense/azonic look-a-like) maar een linkage driven single pivot ala kona, check out de drop out

de as zit vast aan de chainstays en niet aan de seatstays als bij een 4bar.
dat zie je goed bettes, maar tot en met 1999 waren de intenses ook zo. Er zijn nog merken die zo zijn, Ghost bvb.
Nu, de problemen die ze op azonic hebben hoeven nie op thomus voor te komen he. Intense had ze alleszins ni
maar of thomus zo gaat als een trein? dunno. ziet er nogal home made kwaliteit uit. Beter ne goeie 2e handse dan ne kat in ne zak
-
Lynx
Bericht
door Lynx » ma aug 04, 2003 5:56 pm
wacht, mijn antwoord gaat over de "problemen" met de Azonic Eliminator.
Een frame dat ik eerder zou kiezen dan het frame hierboven, als je wat zoekt kan je wel een nieuwe Eliminator vinden voor +/- 1000 euro.