Santa Cruz Bullit
Moderator:Beheerders
Als ik zo rond kijk op internet hebben veel mensen op hun bullit"s maar 1 kettingblad voor net als deze
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=107380
Is die fiets dan nog wel geschikt voor freeride omdat je dan toch een hoop versnellingen mist
Er zijn er wel bij die wel 3 bladen gebruiken net als deze
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=98882
Wat is nu beter of slechter voor of nadelen
En is dit frame ook geschikt om dual mee te rijden of gaat dat niet echt goed werken
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=107380
Is die fiets dan nog wel geschikt voor freeride omdat je dan toch een hoop versnellingen mist
Er zijn er wel bij die wel 3 bladen gebruiken net als deze
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=98882
Wat is nu beter of slechter voor of nadelen
En is dit frame ook geschikt om dual mee te rijden of gaat dat niet echt goed werken
Re:Santa Cruz Bullit
Nou die Yank met die Mavic Crossmax (XL?) zal binnenkort nwe. wielen nodig hebben.
1 blad voor???
Kan voor Freeride: omhoog fietsen (want Freeride!) met een Shimano MEGA pion en voldoende conditie en op het gemakje!
Met een MEGA pion & gemiddeld binnenblad moet dat wel lukken... bij een lichter verzet (Granny gear dus...) kun je net zo goed lopen IMHO!
Omlaag ga je toch al snel en bijtrappen a la pure Downhill doe je ook nie, uitkomen bochten daargelaten.
Met een "triple" hebbie natuurlijk kans dat de ketting eraf ligt tijdens het sneller afdalen.
MRP LRP is dan de oplossing... ipv. een "gewone" MRP.
1 blad voor???
Kan voor Freeride: omhoog fietsen (want Freeride!) met een Shimano MEGA pion en voldoende conditie en op het gemakje!
Met een MEGA pion & gemiddeld binnenblad moet dat wel lukken... bij een lichter verzet (Granny gear dus...) kun je net zo goed lopen IMHO!
Omlaag ga je toch al snel en bijtrappen a la pure Downhill doe je ook nie, uitkomen bochten daargelaten.
Met een "triple" hebbie natuurlijk kans dat de ketting eraf ligt tijdens het sneller afdalen.
MRP LRP is dan de oplossing... ipv. een "gewone" MRP.
-
- Forumbeheerder
beter of slechter? hangt af van wa je wil doen he.
Als je er veel bikeparks mee gaat doen: 1 tandwiel. Ga je echt overal, en regelmatig berop: 2 tandjes en een E13 DRS systeem als kettinggeleider
Als je er veel bikeparks mee gaat doen: 1 tandwiel. Ga je echt overal, en regelmatig berop: 2 tandjes en een E13 DRS systeem als kettinggeleider
Wat een E13 DRS systeem is heb ik kunnen vinden en wat een MRP is ook
Maar wat is dan weer een MRP LRP en het verschil tussen de gewone MRP en de MRP LRP
Maar wat is dan weer een MRP LRP en het verschil tussen de gewone MRP en de MRP LRP
LRP als in Long Range Patrol...
net als de onderste RooX Rollercoaster geeft de MRP LRP de ketting meer schakelvrijheid ipv. dat ie belemmert wordt in zijdelingse beweging.
Enne Kaser Soze... e.thirteen kan natuurlijk ook!
Now gimme" da keys you mutha"!
net als de onderste RooX Rollercoaster geeft de MRP LRP de ketting meer schakelvrijheid ipv. dat ie belemmert wordt in zijdelingse beweging.

Enne Kaser Soze... e.thirteen kan natuurlijk ook!
Now gimme" da keys you mutha"!

Ik snap em helemaal
Met dit frame kun je denk ik ook wel een beetje downhill rijden of niet
En hoe zit dat als je af en toe eens een keer op een dual baan wild rijden gaat dat ook goed met dit frame
Heeft er iemand nog tips over frames van anderen merken die even goed of beter zijn in de zelfde of goedkopere prijsklassen
Met dit frame kun je denk ik ook wel een beetje downhill rijden of niet
En hoe zit dat als je af en toe eens een keer op een dual baan wild rijden gaat dat ook goed met dit frame
Heeft er iemand nog tips over frames van anderen merken die even goed of beter zijn in de zelfde of goedkopere prijsklassen
Gewoon 1 tandwiel, maar wel 14 versnellingen over de hele breedte van een normaal versnellingssyteem
Met die frame kun je alles, downhil, freeride, urban, dual, en cross-country toertochten, het hangt helemaal van je afmontage af.
Als je hem licht houdt met single-crown vork en niet al te zware wielen is het een do-it-all bike, zeker met een Rohloff Speedhub zoals die van mij, je klimt er overal mee omhoog om op de top de shifter bijna rond te draaien om naar beneden te gaan.
Andere merken? Intense, Foes voor de zelfde prijsklasse. Wil je echt een big deal dan komt je toch niet om de Be One Woodbumble heen...

Met die frame kun je alles, downhil, freeride, urban, dual, en cross-country toertochten, het hangt helemaal van je afmontage af.
Als je hem licht houdt met single-crown vork en niet al te zware wielen is het een do-it-all bike, zeker met een Rohloff Speedhub zoals die van mij, je klimt er overal mee omhoog om op de top de shifter bijna rond te draaien om naar beneden te gaan.
Andere merken? Intense, Foes voor de zelfde prijsklasse. Wil je echt een big deal dan komt je toch niet om de Be One Woodbumble heen...
Die Speedhub is BOMBPROOF! ::)
Maare Rubinho wat zien ik de Sherman is eruit voor een Zocchi Shiver SC!
Ralphmalph schreef:
is een oude foto...
Ik denk dat je zonder kettinggeleider bij het freeriden een heel stuk onpretiger zult rijden....?!
Gr Ad

Gr Ad
O.U.D.
Ja jij Steelieeeeee...
Ja jij Steelieeeeee...
Hoeveel tand"s blad moet ik gebruiken als ik met 1 blad wil gaan rijden
En hoeveel tand"s bladen moet ik gebruiken als ik met 2 bladen wil gaan rijden
Weet iemand het goedkoopste adres waar ze deze frames hebben liggen
Of een mooie 2dehands in maatje M
En hoeveel tand"s bladen moet ik gebruiken als ik met 2 bladen wil gaan rijden
Weet iemand het goedkoopste adres waar ze deze frames hebben liggen
Of een mooie 2dehands in maatje M
iemand een idee hoe zwaar het frame is ?
vind m"n Big Hit eigenlijk iets te zwaar
vind m"n Big Hit eigenlijk iets te zwaar

-
als je een frame zoekt, mail me, mijn maat heeft een zwarte bullit in M liggen, uit 2001; goede staat;
dus mail me maar...
dus mail me maar...
Weet iemand andwoord op de vraag over de tandwielen
-
voor freeride enzo is 38 vooraan heel goed, als je alleen dh wil gaan rijden 42t,
als je ook nog eens in de alpen ofzo naar vakantie gaat, of een beetje hardcore xc-er die ook met een fiets van dan ong 16kg naar boven, wil fietsen is een triple vooraan ook goed,
het hangt dus van je rijsteil af..
als je ook nog eens in de alpen ofzo naar vakantie gaat, of een beetje hardcore xc-er die ook met een fiets van dan ong 16kg naar boven, wil fietsen is een triple vooraan ook goed,
he clean harry je hebt mail
-
als ik de eigenaar ervan zie morgen zal ik het je zeggen..
clean harry schreef:
voor freeride enzo is 38 vooraan heel goed, als je alleen dh wil gaan rijden 42t,
Hennige Haarrie,
38T + MEGA 12-34... daar red je alles mee in der Alpen... NAH!
Afhankelijk van je conditie ook!

C schreef:
iemand een idee hoe zwaar het frame is ?
vind m"n Big Hit eigenlijk iets te zwaar![]()
ca. 4,5 kg in M met een 5th
Is er hier nog iemand die een site of winkel weet waar ze dit frame voor een leuke prijs verkopen of maakt het allemaal niet zo veel uit met elkaar
Barracuda in België?
...of amerikaanse import............een Weyless ziet er precies hetzelfde uit met easton RAD enzo..............zijn geloof ik te krijgen bij:.......
www.supergo.com........en zijn natuurlijk meer dan een stukkie goedkoper........
www.supergo.com........en zijn natuurlijk meer dan een stukkie goedkoper........
Die weyless (of is het way less?) is nogal lelijk, haalt het niet bij een bullit.
GTLTS schreef:
...of amerikaanse import............een Weyless ziet er precies hetzelfde uit met easton RAD enzo..............
SC gebruikt zelf geen Easton, dus frame ziet er verre van hetzelfde uit en het laswerk is niet je dat - en wat te denken van overseas garantie via supergo? Daarbij steekt SC vast ook nog goed af...