Dekerf SS

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
casper937
Dekerf SS

Bericht door casper937 » zo mei 06, 2012 9:16 pm

Ik bied mijn 94er Dekerf SSer aan. Ik bied hem te koop aan omdat ikgeld nodig heb voor een nieuw project. Frame en vork heb ik sinds augustus 2010.

De maat is 18,5" met een 22" top tube en is gemaakt van Ritchey Logic supertubing. De vork is een triple butted 415mm P2.
It is a truly awesome combination. There is nothing- nothing- quicker through the twistys than this.

De vorige eigenaar (met wie ik overigens nog steeds contact heb) ontdekte een paar lelijke plekken waardoor de bovenbuiis is vervangen (853) door Bob Jackson Cycles in Leeds. BJ monteerde de cable stops op de verkeerde plaatsen (Origineel zitten ze op 2, 3 en 4 uur; BJ monteerde ze op 3, 4 en 5 uur) en om eerlijk te zijn verdient het "brazing" ook niet de schoonheidsprijs. South London's finest frame builder beschreef het als: "a bit rough, but perfectly sound".
En zo is het! Alignment is perfect en het typische Dekerf gevoel is er nog steeds. (Dit is mijn vierde )

Vanaf het moment dat ik het frame had heb ik hem naar Renoblast gebracht om hem opnieuw te laten poedercoaten. Hij is nu donkergroen met een heel klein beetje goud metallic erin. Na het poedercoaten zijn frame en vork behandeld met JP Wreigley's framesaver. Ook zijn er nieuwe decalls op gekomen.

Ik heb hem alleen gebruikt als Singlespeed en ik heb er max 500km mee gereden...

Specs:
Frame : Dekerf
Fork: Kona P2
Headset : Chris King Ti
Bar : Jones H-Bar Ti wannabe (XACD)
Stem : Ti gekocht op Eurobike
Seatpost : Ti gekocht op Eurobike
Saddle : Charge
Cranck : Paul
BB : ?
Chain : KMC X(?) SL
Chainring : 34t Paul
Freewheel : 17t Shimano
Brakes : Paul met Gore Ride-On Cables
Brakelevers : Paul
Rims: Mavic XC717
Fronthub : White Industries
Rearhub : White Industies ENO
Spokes : DT Comp
Het voorwiel is radiaal gespaakt. Het achterwiel is links ook radiaal gespaakt, recht is het wiel normaal gespaakt. Jelle van Singlespeed.nl heeft de wielen op mijn verzoek op die manier gespaakt.
QR : Salsa

Vraagprijs: e1100

Afbeelding

Link to a BIG picture: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ASCZKWDB-D.jpg

Afbeelding

Plaats reactie