VERKOCHT: Cube Stereo Race 2011

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Gesloten
Clawhammer
VERKOCHT: Cube Stereo Race 2011

Bericht door Clawhammer » wo feb 06, 2013 11:24 am

Item: Cube Stereo Race 2011
Plaats: Silvolde, Achterhoek
Staat: Goed, heeft wel TLC nodig.
Reden van verkoop: Nieuw project
Prijs en voorwaarden: VERKOCHT
Wijze van verzenden: ophalen, want geen auto.
Extra Info:

Heeft weinig bos gezien, wel veel fietspad. (7200 km in 1,5 jaar.)

Aanschaf in juli 2011. Topic hier: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =7&t=81202
Modificaties en conversie naar 1x10 in augustus 2012

Frame: HPA 7005 Advanced Hydroform DTC Triple Butted, FSP 4-Link-System
Maat: L (20 inch)
Fork: Fox 32 Talas RLC FIT 120/150mm, Lockout, 15mm axle
Rear Shock: Fox Float RP23 BV 190mm length
Headset: FSA Orbit Z 1.5R semi-integrated
Stem: Syntace F109 Oversized
Handlebar: Syntace Vector Carbon Lowrider Oversized
Grips: Cube standaard.
Rear Derailleur: Shimano XTR RD-M980 10-speed
Front Derailleur: niet meer aanwezig ivm 1x10.
Shifter: Shimano Deore XT SL-M770-10 Rapidfire-Plus, 10-speed
Brakes: Brake Force One (BFO 2012) met 180mm schijven.
Crankset: Shimano Saint M810 (165mm) Originele XT crankset + bladen ook inbegrepen. (3x10)
Bottom Bracket: Saint M810 68/73mm (+ 1 reserve exemplaar)
Chainring: E-Thirteen G-Ring Chainring 36T
Cassette: Shimano CS-HG81 11-36T, 10-speed
Chain: Shimano CN-HG74 10-speed, 110 links
Wheels: DT Swiss XPW1600 wheelset 15mm/X12
Tyres: Schwalbe Fat Albert Kevlar Triple Compound 2.4 Snake Skin
Tube: Schwalbe MTB leicht SV13
Pedals: NC-17 Sudpin III
Saddle: RFR Trail Shape 0.1 M
Seatpost: Syntace P6 Carbon 34.9mm
Seatclamp : Syntace Superlock 38.0mm

Gewicht in de catalogus: 12,9 kilo. Schatting: 13,4 kilo, door de pedalen (600 gr.) en de conversie naar 1x10. Er valt zeker op de banden/wielset nog flink gewicht te besparen. (Goed voor minstens 3,2 kilo totaal nu.)

De puntjes van aandacht in gradaties van zwaar naar licht, dit om teleurstelling of ergernis achteraf te voorkomen:

- Ketting en cassette, deze moeten naar mijn mening vervangen worden, daarna moet het derailleur opnieuw afgesteld worden.

- Voorblad: om dit blad (dat nog in goede staat is) van de crank te krijgen moet er waarschijnlijk 1 bout uitgeboord worden. Een extra setje ongebruikte en correct passende bouten zijn inbegrepen.

- Voorderailleur: die is dus verwijderd en is ook niet meer aanwezig. De kabel hiervoor liep van onder uit de stang en zat erg goed vast. Om mezelf wat moeite te besparen en het gat dicht te houden heb ik de kabel daar afgeknipt. Met andere woorden er zit dus een klein plukje derailleur kabel aan de onderkant vast. Bij conversie naar 2x10 of 3x10 is dat goed om te weten. Zoals gezegd: de XT 3x10 crank met bladen is nog inbegrepen.

- Slijtplekken kabels: Op de vorkkroon zit een slijtplek (blank bijna gepolijst aluminium) van het eerste set remmen. Op de balhoofdbuis zijn ook wat lichtgrijze slijtplekjes te zien.)

Andere zaken:
- Stickers: omdat deze niet al te mooi meer waren, heb ik in augustus 2012 ook de stickers van velgen en vork gehaald.

- Groene Onderdelen: Sommige origineel groene onderdelen heb ik bij Syntace in het zwart bijbesteld. (bovenstukje zadelpen en de 2 borgringen van de stuurpen. De groene kleur die Cube gebruikte was in de zon al erg snel geel. Die zijn echter ook nog inbegrepen

- Zadel: Het Adamo zadel is niet inbegrepen, al staat deze wel op de foto. (originele zadel komt er voor terug, zie extra onderdelen.)

- Vork: Hoewel ik nog niets vreemds kan ontdekken aan de Talas vork, zal die na 2 jaar gebruik wel een revisie moeten hebben.

Nieuwprijs was 3300 + nog ongeveer 1200 euro voor de conversie naar 1x10 + BFO remmen. Voor de remmen komen nog nieuw brakepads binnen (vandaag) die ga ik zelf niet meer monteren, maar zitten er dan alvast bij.
De huidige pads zijn aan vervanging toe.

Ik fiets er nog dagelijks op (20km fietspad per dag ongeveer) zeker in deze tijd is de fiets dan erg smerig. Met een goede schoonmaak beurt en wat "Tender Loving Care" is dat opgelost, maar ik heb er momenteel gewoon geen tijd voor, daarom ziet de fiets er uit als een beest. Als ik geen nieuw project was gestart zou ik deze grotendeels gedemonteerd hebben en alle onderdelen apart schoongemaakt hebben. Kijk dus wel even of je jezelf in staat acht om dat te kunnen doen.

Ophalen als enige optie, ik heb zelf namelijk geen auto.
PM voor exacte gegevens.

Afbeeldingen:
Afbeelding

foto extra onderdelen:
Afbeelding
p.s. spatbordje op deze foto is niet (meer) inbegrepen.
Laatst gewijzigd door Clawhammer op ma feb 11, 2013 4:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo feb 06, 2013 2:12 pm

Aparte cranks, dacht dat die 770's alleen in zilver kwamen?
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Clawhammer

Bericht door Clawhammer » wo feb 06, 2013 4:00 pm

Correct! Crank zat standaard op deze versie van de Stereo.
Cube heeft wel meer onderdelen in hun eigen kleur, waarschijnlijk een voordeel als je bulk kunt inkopen bij een fabrikant. :)

Clawhammer

Bericht door Clawhammer » vr feb 08, 2013 11:19 am

Klein bumpje, prijs is bespreekbaar
Zodra ik mijn budget gat kan dichten voor mijn volgende project ben ik blij.

:arms:

Clawhammer

Bericht door Clawhammer » zo feb 10, 2013 2:08 pm

Prijs gelijk gezet met de Marktplaats advertentie.

Gesloten