Deze old-timer Sintesi (It.) werd gemaakt in 1992 en is de eerste full suspension die Sintesi uitbracht.
Het frame is gebouwd door Verlicchi in Italië en door verschillende fabrikanten op de markt gebracht (o.a. iron horse, rudy project, haro en dus ook sintesi). Het werd gebruikt door verschillende ex-wereldkampioenen meestal onder de naam iron horse, maar had een probleem dat het heel fragiel was. Het werd daarom versterkt met extra aluminium voor deze rijders, latere productiemodellen kregen dit ook.
De vork is Marzocchi en is eveneens ook de eerste voorvering die men bij marzocchi maakte. (Daarvoor maakten ze enkel veringen voor motocross.)
De dichting is stuk maar kan makkelijk hersteld worden.
De MTB is bedoeld om downhill mee te rijden maar ik heb er steeds XC mee gedaan.
Ik doe de fiets weg wegens plaatsgebrek.
De grootte is M of L denk ik. Ikzelf ben 1.85m maar de fiets was wel op zijn kleinst.
Er kà n nog met de fiets gereden worden maar misschien kan hij ook een plaatsje krijgen bij een verzamelaar?
richtprijs €300 (bespreekbaar)
Meer foto's en artikel omtrent de fiets: zie http://users.pandora.be/kareldeweerdt/
Vragen? Mail me gerust. Ik antwoord u asap.
Groeten, Karel