Verkocht!: Commencal Meta 4.1 Frame Set

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Faab
Verkocht!: Commencal Meta 4.1 Frame Set

Bericht door Faab » zo jan 23, 2011 4:17 pm

Verkocht

Item: Commencal Meta 4.1 2007 maat L (XC model, niet 4X!)
Plaats: Haarlem
Staat: Gebruikt, maar niet misbruikt. Hier en daar krassen in de verf, maar geen deuken in het materiaal. Verder verkeren alle belangrijke delen in uitstekende staat: De vering zuigers hebben een gaaf oppervlak zonder krassen, bramen of deukjes. Alle lagers van het veersysteem zijn vervangen (main pivot) of goed onderhouden.
Reden van verkoop: M'n Trek Scratch is zo veerzijdig dat de Commencal minder en minder werd gebruikt. Nu er ook een hardtail (Transition Vagrant) bij is gekomen is deze al ruim een half jaar ongebruikt en overbodig geworden.
Prijs en voorwaarden: Vraagprijs €900. compleet met onderstaande items. Gaat in princiepe niet in onderdelen weg.
Wijze van verzenden: Bij voorkeur afhalen. Verzenden is volledig op risico van koper en koper betaald verzend- en/of verzekeringskosten.
Extra Info:
Complete frame set bestaat uit:
Frame: Commencal Meta 4.1 2007 Frame inclusief Fox RP23 (100mm veerweg). wordt geleverd met 9mm QR vertical dropouts en 12mm steekas dropouts (zoals op foto) inclusief 12mm steekas. (LET OP, alleen schijfrem (IS-mount) mogenlijk)
Voorvork: Fox F100RL (100mm luchtgeveerde veerweg, rebound adjust en lockout functie), (LET OP, alleen schijfrem (IS-mount) mogenlijk).
Headset: FSA headset, kwam met het frame. Nooit problemen mee gehad.
Stem: Thomson X4 90mm, 10deg en 31.8 klem diameter.
Stuur: Ritchey WCS. 670mm breed, onaangepast
Handvatten: Ritchey soft grips.
Zadelpenklem: Hope QR
Zadelpen: Thomson Elite 367 x 31.6. Kwam met het frame. Full extension geen probleem. Kan ook vrijwel helemaal neergelaten worden.
Zadel: SDG Ti-Fly.
Bottom Bracket: Race Face X-type XC/AM. Kwam met het frame. Nooit problemen mee gehad.
Voorderailleur: SHimano XT; Bottom pull, kwam met het frame.

Het is een geweldige fiets waar ik 2,5 jaar met veel plezier op heb gefietst. De geometrie maakt het meer een low travel Trail bike dan full-on XC bike en is ook meer een speelse fiets dan een fiets die wedstrijden zal winnen. Het is ook geen super lichtgewichtje (maar ook zeker niet zwaar), maar als voor jou het belangrijker is om plezier te hebben tijdens het fietsen, tijdens een afdaling anderen voorbij te schieten en volledig op je fiets willen kunnen vertrouwen dan is dit een ideale fiets voor je. Zelf had ik de vering wat zacht staan, waardoor het een zeer comfortable fiets was om rondjes Schoorl te fietsen.

Een fiets geometrie overzicht kan ik opsturen als daar interesse is. Belangrijkste eigenschappen zijn:
Headset angle: 69.5 deg
Seattube angle: 73deg
Weelbase: 1125mm
Toptube: 603mm

Als je vragen of interesse hebt stuur me dan een PM, en zal ik zo snel mogenlijk reageren.

Afbeeldingen:
Afbeelding

Voor meer foto's, zie http://picasaweb.google.com/fmbooden/Co ... bedwebsite
Als deze link niet werkt, laat even weten en zal ik kijken wat ik daar aan kan doen.
Laatst gewijzigd door Faab op wo mar 30, 2011 6:01 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Faab

Bericht door Faab » zo jan 30, 2011 10:41 pm

Up

Tevens heb ik er een Shimano XT voorderraileur bijgedaan. Kwam met het frame, dus geen gedoe met top of bottom pull. Is voor tripple ring cranks.

Faab

Bericht door Faab » di feb 08, 2011 10:17 pm

Up

Faab

Bericht door Faab » do mar 10, 2011 9:42 pm

Up!

Nu ook in losse onderdelen te koop. Als je interesse hebt in een bepaald onderdeel, stuur me een PB!

Sven

Bericht door Sven » vr mar 11, 2011 11:36 am

check pb voor onderdelen.

Faab

Bericht door Faab » wo mar 30, 2011 6:01 pm

Verkocht,
Mag dicht.

Plaats reactie