Plaats: Assen
Staat: zeer goed
Reden van verkoop: ander merk
Prijs en voorwaarden:3100
Wijze van verzenden:ophalen
Extra Info:
Hierbij mijn fantastische enduro te koop.
Ik kan een goede deal krijgen bij een ander merk, vandaar dat ik afscheid moet nemen.
Dit is echt een superfiets. De echte do-it-all-bike in mijn ogen.
Deze fiets komt supergoed tot z'n recht bij het ruige all-mountainwerk. Ik heb ermee in de Alpen, de Ardennen en verschillende bikeparks gefietst en het gaat vaak nog sneller en soepeler dan m'n Downhill-bike. De vering (met de fantastische Pike-vork) en de geometrie zijn hiervoor perfect.
Echter ben ik helaas niet elke week in de mogelijkheid om het buitenland op te zoeken en daarom fiets ik hier ook mijn XC-rondjes in Nederland mee. En dit gaat briljant! De fiets is superlicht en door de 29" wielen is er heerlijk mee rond te trappen. Qua wendbaarheid heb ik totaal niet het gevoel dat ik inlever. De CTD-demper van Fox is met een simpele beweging om te zetten voor het klimmen, trail rijden of afdalen en dit werkt erg goed.
Ik heb de fiets 2 jaar geleden nieuw gekocht voor 5000 euro (factuur aanwezig). Sindsdien heb ik de fiets zeer goed onderhouden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb er kort geleden een spaak uitgereden en heb dus sinds enkele weken een compleet nieuw gevlochten achterwiel (superstijf).
De fiets is in nagenoeg originele staat. Ik heb er enkel andere grips opgezet (klein beetje dikker ivm mijn grote handen) en een kortere stuurpen. De originele stuurpen krijg je er gewoon bij.

Voor meer foto's zie marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m950857110
Specialized Enduro Expert Carbon '14 XL
Ground-breaking FACT IS-X 11m carbon FSR 29 frame and M5 alloy rear triangle offers 155mnm of rear wheel travel, 142+ dropouts for robust and lightweight All-Mountain performance.
Custom FOX Float CTD Performance shock with Boost Valve and proprietary Specialized AUTOSAG technology features three open-position compression settings, ProPedal, and rebound adjustment.
RockShox Pike 29 air-sprung fork has a tapered steerer tube and a 15mm thru-axle for a lightweight, agile, and stiff front end.
Roval Traverse 29 All-Mountain wheelset with DT Swiss internals and spokes, 15mm thru-axle, and a 142+ rear hub spacing for durable, lightweight, and tubeless-ready performance.
2Bliss Ready, 2.3" dual compound Specialized Butcher Control front and Purgatory Control rear tyres for premium control on challenging trails.
Super-light, custom SRAM carbon S-2200 11-speed All-Mountain crankset with PF30 spindle, XX1-style chainring matched up with the new X01 shifting makes a quiet and reliable single-ring setup.
All-new, hidden Specialized Command Post IR uses a remote lever to adjust saddle height on-the-fly to maximise climbing and descending performance.