Crossmax xl of sl disc wielen
Moderator:Beheerders
G = 9,81N
Re:Crossmax xl of sl disc wielen
Ga jij hier zeggen dat een xmax beter en degelijker is dan een setje Chris king-dtrevo-mavic x517ceramic (v-brake) of chris king-dtsupercomp-mavic x317 (disc) of chris king-dtcomp-F219 (trail-vrijrij) die gebouwd zijn door een goede wielenbouwer?cvvracing schreef: Maar je mag het keren of draaien hoe je wilt een nieuwe crossmax blijft het beste en degelijkste all round wiel

Mag jij bij ons in de club eens komen kijken naar alle (ja alle) voorwielen van de mensen die met xmaxen rijden... overal de lagers kapot (en ja zijn makkelijk vervangen maar er zitten eerst wel gewoon slechte lagers in) Dat noem jij degelijk? Ikke niet hoor.
Maar over smaken en meningen valt niet twisten is het gezegde geloof ik. Dus edit even je post en zet er ff tussen "vind ik" Want voor zo een straffe mening is noch het forum noch de wereld klaar.
greetz
bettes
/edit: voor heel goed geprijsde xmax wielen kan je even naar "bike shop diest" bellen, kan ze aan zeer aantrekkelijke prijzen leveren.
De Mavics zijn behoorlijk aan de prijs voor 600 euro voor een SL UST setje koop ik liever een setje Tune light MTB voor 500 euro.
Ik heb het hier al verschillende keren aangehaald: er zijn mensen die zeer tevreden zijn van Xmax en er zijn er anderen die er niets dan problemen mee hebben. Dat wil voor mij duidelijk zeggen dat Mavic de kwaliteit van deze wielen NIET kan garanderen en voor een wielset van die prijs vind ik dat gewoonweg niet kunnen en haalt het voor mij de algehele kwaliteit van die wielen naar beneden. Als ik 500-750E uitgeef voor een wielset, dan wil ik niet met de vraag zitten "Hoe snel gaan ze het opgeven? Ben ik een van de gelukkige kopers die er lang plezier van gaat hebben of niet?"
En dan heb je dus ook nog eens de kwestie van mogelijke herstellingen ... Voor een wielset die als high end geprofileerd wordt, is dat voor mij gewoonweg beneden alles en ik klasseer Xmax dus gewoon onder "BROL"
En dan heb je dus ook nog eens de kwestie van mogelijke herstellingen ... Voor een wielset die als high end geprofileerd wordt, is dat voor mij gewoonweg beneden alles en ik klasseer Xmax dus gewoon onder "BROL"
-
De Crossmax wielen zijn idd prijzig. Maar, dat neemt niet weg dat je ook even kan kijken bij onze ooster buren. Bijv: S-Tec!
V.
V.
bEttEs schreef:
[cvvracing schreef:
Maar je mag het keren of draaien hoe je wilt een nieuwe crossmax blijft het beste en degelijkste all round wiel
Ga jij hier zeggen dat een xmax beter en degelijker is dan een setje Chris king-dtrevo-mavic x517ceramic (v-brake) of chris king-dtsupercomp-mavic x317 (disc) of chris king-dtcomp-F219 (trail-vrijrij) die gebouwd zijn door een goede wielenbouwer?![]()
Mag jij bij ons in de club eens komen kijken naar alle (ja alle) voorwielen van de mensen die met xmaxen rijden... overal de lagers kapot (en ja zijn makkelijk vervangen maar er zitten eerst wel gewoon slechte lagers in) Dat noem jij degelijk? Ikke niet hoor.
Maar over smaken en meningen valt niet twisten is het gezegde geloof ik. Dus edit even je post en zet er ff tussen "vind ik" Want voor zo een straffe mening is noch het forum noch de wereld klaar.
greetz
bettes
/edit: voor heel goed geprijsde xmax wielen kan je even naar "bike shop diest" bellen, kan ze aan zeer aantrekkelijke prijzen leveren.
heb hier niet echt een mening voor het beste wiel, maar is dat niet appels met peren vergelijken? Als je kijkt naar de prijs van de setjes die jij opnoemt?
Ik weet namelijk wel dat geen enkele naaf tegen een CK op kan, maar dat zie je ook gelijk aan de prijs,
correct me if I"m wrong, maar voor een set CK naven heb je een crossmax wielset!
The Flying V schreef:
De Crossmax wielen zijn idd prijzig. Maar, dat neemt niet weg dat je ook even kan kijken bij onze ooster buren. Bijv: S-Tec!
V.
Waar de handgespaakte wielen ook goedkoper zijn! Hügi 240 - XR 4.1 - revo"s is nog altijd een stuk goedkoper dan CXmaX en waarschijnlijk ook lichter!
-
Tja.. een Mercedes is ook stukken duurder dan een Renault. De Mercedes zal idd wel meer opties hebben, maar daar zal je ook altijd meer voor het merk blijven betalen. Zo zal het met de wielen ook wel zitten.
V.
V.
Je kunt de vaste lagers die erin zitten ook open maken.... Dan kun je wel gewoon vet in de lagers proppen.
Enne Plons, als je spaakbreuk heb kun je gewoon zelf nen nieuwe spaak steken...
Ik heb (just in case) ook van elke lengte een crossmax spaak op stock liggen. Kan namelijk niet leien dat ik op zaterdag een spaak breek en dan "s zondags niet kan starten bij de wedstrijd.... (heb trouwens reserve wielen zat, maar de crossmax rijd zo goed....)
Groeten
Enne Plons, als je spaakbreuk heb kun je gewoon zelf nen nieuwe spaak steken...
Ik heb (just in case) ook van elke lengte een crossmax spaak op stock liggen. Kan namelijk niet leien dat ik op zaterdag een spaak breek en dan "s zondags niet kan starten bij de wedstrijd.... (heb trouwens reserve wielen zat, maar de crossmax rijd zo goed....)
Groeten
ZAG schreef:
heb hier niet echt een mening voor het beste wiel, maar is dat niet appels met peren vergelijken? Als je kijkt naar de prijs van de setjes die jij opnoemt?
Ik weet namelijk wel dat geen enkele naaf tegen een CK op kan, maar dat zie je ook gelijk aan de prijs,
correct me if I"m wrong, maar voor een set CK naven heb je een crossmax wielset!
Als ik hoor dat cvvracing zegt dat een xmax gewoon het beste en degelijkste allround wiel is dat er is dan versta ik daaronder dat ze gewoon de "max" zijn. En daarom vraag ik mij af of een CK setje niet een degelijker setje is?! Wij praten binnen deze context niet over prijs... Gewoon puur kwaliteit.
Mag jij eens kiezen... een set CK die duurder is maar bijna levenslang meegaat of een set xmax die minder kost (een euro of 100) maar waar de lagers het gewoon binnen het jaar van begeven.
@Rob ja je kan er ander vet indoen, maar hoe vaak zit je daar mee? (geen onderhoud vs een weinig onderhoud iedere maand)
greetz
bettes
Ik heb een set hugi 240 en een set crossmax
Ik kan niet ontkennen dat de hugi"s beter gelagerd zijn en veel beter klinken
Maar en crossmax is een veel vinniger en directer wiel
Ik kan niet ontkennen dat de hugi"s beter gelagerd zijn en veel beter klinken

Maar en crossmax is een veel vinniger en directer wiel
Dan is je setje Hügi"s misschien niet zo optimaal gespaakt ...
ik heb vandaag super domme dingen gedaan met een Crossmax SL wiel, en moet tot mijn verbazing vaststellen dat het nogaltijd heel is en perfect loopt.
Maar slim is anders
Maar slim is anders
618 velgen
titanium spaken
en gespaakt over 3 achteraan
vooraan over 1 is misschien raar maar is een pak stijver als radiaal
titanium spaken
en gespaakt over 3 achteraan
vooraan over 1 is misschien raar maar is een pak stijver als radiaal
En wat vinden jullie van de xtr?
Ben namelijk van plan om die op mijn s-works te monteren.
May&vin
Ben namelijk van plan om die op mijn s-works te monteren.
May&vin
cvvracing schreef:
titanium spaken
Heb ik zelf geen ervaring mee, maar de juiste spaakspanning is hier naar het zchijnt nog veel belangrijker dan met klassieke spaken.
idd deze is zeer belangrijk
rij er al 2 jaar mee rond nog geen één spaak gebroken
rij er al 2 jaar mee rond nog geen één spaak gebroken
Heeft weinig of niks met Ti te maken. In een goed gespaakt wielen breken geen spaken.
Ti is wel elastischer dan Inox, misschien daarom dat het niet zo strak aanvoelt.
Ti is wel elastischer dan Inox, misschien daarom dat het niet zo strak aanvoelt.
Kvind niet da ze elastiser aanvoelen dan inox spaken
Kheb ook nog een set met blauwe ringlé naven en 618 met dt revolution spaken en ik vind deze wielen toch niet zo strak als crosmaxen.
Ik wil zeker niet zeggen dat het kakwielen zijn maar een nieuwe crosmax blijft beter vind ik
De oude crosmaxen met ronde spaken zijn inderdaad de grootste buchtewielen die er ooit gemaakt zijn daar ben ik het volledig mee eens
Kheb ook nog een set met blauwe ringlé naven en 618 met dt revolution spaken en ik vind deze wielen toch niet zo strak als crosmaxen.
Ik wil zeker niet zeggen dat het kakwielen zijn maar een nieuwe crosmax blijft beter vind ik
De oude crosmaxen met ronde spaken zijn inderdaad de grootste buchtewielen die er ooit gemaakt zijn daar ben ik het volledig mee eens
@bettes Heb vandaag toevallig nieuw vet in de lagers gedaan, dit na een maandje. Dit komt omdat die hoeren bij mavic bijna geen vet in de lagers hebben zitten.... Normaal gezien is het zo dat ik het ong 2 keer per jaar doe, ene keer in de winter en ene keer gedurende het wedstrijd seizoen. Die 2e keer is gewoon uit voorzorg eigenlijk. Zo houd ik mijn crossmax altijd goed en blijven ze goed bollen!
groeten
groeten
Maar je rijdt niet met je SL"s in de winter heb ik hier ooit gelezen??
Wel slim overigens!
Wel slim overigens!
Die originele wielen die er van cannondale inzitten zitten leuke naven in (DT 240 S) maar met te weinig spaken.
De set is totaal niet stijf dus, als je een keer gaat staan en je zet goed aan zingen je schijven langs alle kanten..... moet ik dus nie hebben, met de SL"s is dat niet dus.
Vandaar... zit er sterk over te denken om die set dus te verkopen aan iemand die er misschien wel gelukkig mee is!
Groeten
De set is totaal niet stijf dus, als je een keer gaat staan en je zet goed aan zingen je schijven langs alle kanten..... moet ik dus nie hebben, met de SL"s is dat niet dus.
Vandaar... zit er sterk over te denken om die set dus te verkopen aan iemand die er misschien wel gelukkig mee is!
Groeten