adapter schijfrem none disc achterbrug
Moderator:Beheerders
oke heb een dh 2 gekocht
maar wil hier graag een schijfrem op zetten hayes hfx 9 hd met 203 schijf, had ik nog ligen normaal zit er een hope op maar dit is met kleine schijf en een oude rem.
dus als iemand een idee heeft of nog iets heeft liggen
je zult rijkelijk worden beloond. (cash)
mark@bmxlwd.nl
maar wil hier graag een schijfrem op zetten hayes hfx 9 hd met 203 schijf, had ik nog ligen normaal zit er een hope op maar dit is met kleine schijf en een oude rem.
dus als iemand een idee heeft of nog iets heeft liggen
je zult rijkelijk worden beloond. (cash)
mark@bmxlwd.nl
Re:adapter schijfrem none disc achterbrug
Ik heb ook de dh-2 en ik heb het probleem opgelost met een adapter van A2Z.
Met wat ringetjes en knutselen werkt het prima voor mij.
Dan komt het er zo uit te zien:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=309154
Ik heb er zelf nog iets bij geknutseld. Van het schroefje van de adapter, links onder, naar het dichtsbijzijnde gaatje van het frame. Dit om te voorkomen dat de hele adapter naar achteren kantelt.

Met wat ringetjes en knutselen werkt het prima voor mij.
Dan komt het er zo uit te zien:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=309154
Ik heb er zelf nog iets bij geknutseld. Van het schroefje van de adapter, links onder, naar het dichtsbijzijnde gaatje van het frame. Dit om te voorkomen dat de hele adapter naar achteren kantelt.
hoi
waar heb je hem gekocht en wat koste die.
en wat heb je percies met dat schroefje gedaa en waar zitten de extra ringetjes
gr mark
waar heb je hem gekocht en wat koste die.
en wat heb je percies met dat schroefje gedaa en waar zitten de extra ringetjes
gr mark
Ik heb em besteld bij barracuda.be als je bij merken kijkt, A2Z en dan op de 2e pagina. €48 excl. verzending. Er zijn nog wel wat oplossingen maar die zijn meteen een stuk duurder.
Ik heb op de foto even simpel aangegeven (met rood) waar ik een extra "stangetje/plaatje" heb gemaakt. Ik zal proberen uit te leggen waar ik de ringetjes heb geplaatst; Deze adapter valt als het waren over je frame heen, er zit (zoals op de foto) een deel aan de voorkant en achterkant. Bij de dh2 is het frame iets te dik, waardoor het voorste plaatje krom trekt als je hem goed vastzet. Ik heb iets langere schroefjes erin gedaan met ringen ertussen en zo zit ie prima. Ook het wiel is nog makkelijk uit je fiets te halen zonder alles te moeten demonteren.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=309177
Ik hoop dat je de uitleg een beetje begrijpt, succes ermee.
Ik heb op de foto even simpel aangegeven (met rood) waar ik een extra "stangetje/plaatje" heb gemaakt. Ik zal proberen uit te leggen waar ik de ringetjes heb geplaatst; Deze adapter valt als het waren over je frame heen, er zit (zoals op de foto) een deel aan de voorkant en achterkant. Bij de dh2 is het frame iets te dik, waardoor het voorste plaatje krom trekt als je hem goed vastzet. Ik heb iets langere schroefjes erin gedaan met ringen ertussen en zo zit ie prima. Ook het wiel is nog makkelijk uit je fiets te halen zonder alles te moeten demonteren.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=309177
Ik hoop dat je de uitleg een beetje begrijpt, succes ermee.
he tegek
bedankt voor de info.
gaat nu zeker lukken
gr mark
bedankt voor de info.
gaat nu zeker lukken
gr mark
-
past ie ook op een atx 1000 frame?want die heeft haast net zo"n achterbrug
gekke peter schreef:
past ie ook op een atx 1000 frame?want die heeft haast net zo"n achterbrug
Het is een algemene adapter, niet specifiek voor een ATX DH.
Als jouw achterbrug overeen komt dan zou die moeten passen.
-
ik zou dan toch even die geleide bussen van de v-brakes dr uit schroeven en een afdek dopje dr in ofzo.. dis toch geen gezicht
marre wel n leuke oplossing btw.. maar ook echt super stijf?? en uitlijnen alles recht enzo?
Greetzz

marre wel n leuke oplossing btw.. maar ook echt super stijf?? en uitlijnen alles recht enzo?
Greetzz
en hoelang duurt het voor je frame bij het achterwiel scheurt?
Ik kan met niet voorstellen dat een frame wat niet voor schijfremmen ontworpen is, deze oplossing leuk vindt.

Ik kan met niet voorstellen dat een frame wat niet voor schijfremmen ontworpen is, deze oplossing leuk vindt.
Lijkt me ook...
Misschien is zoiets als dit
http://www.therapycomponents.com/btmoreinfo.htm
een oplossing? Ik geloof dat woodman of BBB ook zoiets heeft gehad . . . Brengt de krachten denk ik wat beter over op "t frame.
Misschien is zoiets als dit
http://www.therapycomponents.com/btmoreinfo.htm
een oplossing? Ik geloof dat woodman of BBB ook zoiets heeft gehad . . . Brengt de krachten denk ik wat beter over op "t frame.
binkie schreef:
en hoelang duurt het voor je frame bij het achterwiel scheurt?![]()
Het frame is wel ontworpen voor schijfremmen, maar een oudere aansluiting.
-
Yeah right wel ontworpen voor schijfrem, maar geen aansluiting?!?
Ken dat uit eigen ervaring en dus wel een gescheurde achterbrug als gevolg. Dussss
Ken dat uit eigen ervaring en dus wel een gescheurde achterbrug als gevolg. Dussss
Jumping Hansje schreef:
Ontworpen voor hope remmen zonder IS, dus de krachten zal die wel aan kunnen.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Jumping Hansje schreef:
Zoals Joost ook al zegt. Heb model werd vroeger als ATX DH2 met boxxer en 2 hope schijfremmen verkocht. Er is via GOOGLE nog wel een officieel plaatje te vinden. (wel goed zoeken) en dit is dus gewoon een adapter net zoals Hayes adapters levert voor is2000>postmount
Rinse