Trial bike

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bikeforlife
Trial bike

Bericht door bikeforlife » za jun 02, 2012 9:54 pm

Ik zoek een goedkope trial bike (tweede hands) van 100 euro.. Waarom zo weinig omdat ik een beginner ben en het kan zijn dat het een bevlieging kan zijn. Ik ben 1 m 80..
Laatst gewijzigd door bikeforlife op za jun 02, 2012 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » za jun 02, 2012 10:14 pm

WinDH

Bericht door WinDH » za jun 02, 2012 10:26 pm

Pinkbike Photo Album Knolly Podium, Prophet SL en een Klein Adroit

bikeforlife

Bericht door bikeforlife » za jun 02, 2012 10:43 pm

wat stel je dan voor?

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » zo jun 03, 2012 12:30 pm

bikeforlife schreef:wat stel je dan voor?
Budget opschroeven naar op z'n minst 400 euro voor 2e hands.

Misschien lukt goedkoper ook wel, maar binnen een paar weken/maanden ben je dan het dubbele kwijt door alle onderdelen die kapot gaan. Dan kan je beter net wat meer investeren in iets wat het veel langer uit houdt wat uiteindelijk veel vriendelijker is voor je bankrekening :)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma jun 04, 2012 8:58 am

hahahah marktplaats toch :lol:

yo gast .. echt zerieus.. 100 euro gaat t m echt niet worden,.

kijk anders ff op http://www.biketrial.nl/forum/

in de te koop sectie kan je missch wel wat vinden zo rond de 3-4-500 euro.. :arms:

ligt er ook nog aan of 20" of 26" wil rijden ,.

je kan ook proberen eerst ff te rommelen op je mtb.. ik heb een dik jaar op een street bike trial gereden.. als de top tube maar laag genoeg zit.. ;)

bikeforlife

Bericht door bikeforlife » ma jun 04, 2012 8:17 pm

tot 200 euro ga ik haha ik ben een beginner als het mij echt interesseert begin ik wel met echt materiaal te kopen..

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » ma jun 04, 2012 8:54 pm

bikeforlife schreef:tot 200 euro ga ik haha ik ben een beginner als het mij echt interesseert begin ik wel met echt materiaal te kopen..
Ik ben het met je eens dat je niet teveel geld ertegen aan moet gooien voor een eerste fiets. Lekker 2e hands blijven zoeken (we hebben al ff PB contact gehad), maar als je zegt dat trial je nog niet echt interesseert.... Dan kun je er beter niet aan beginnen. Het is enorm intensief en kost veel tijd om technieken te leren. Dat is trouwens wel wat ik er zo leuk aan vind; Hoe langzaam het ook gaat bij mij, er zit wel continue vordering in.

bikeforlife

Bericht door bikeforlife » ma jun 04, 2012 8:57 pm

Ik heb super veel tijd en ik heb veel doorzettings vermogen, natuurlijk lijkt me het interessant om een traject af te leggen maar ik wil gwn een trialbike met mijn mtb lukt het toch niet .

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » ma jun 04, 2012 8:59 pm

dan: blijven sparen en blijven zoeken! Het is sowieso de moeite waard!

:thumbsup:

bikeforlife

Bericht door bikeforlife » ma jun 04, 2012 9:07 pm

wat is eigenlijk zo de verschillen buiten dat de banden verschillen 20" 24" 26" waarom zou ge nu voor 24 beter gaan dan voor 20"?

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » di jun 05, 2012 12:03 am

bikeforlife schreef:tot 200 euro ga ik haha ik ben een beginner als het mij echt interesseert begin ik wel met echt materiaal te kopen..
Spaar gewoon door naar een 2e handsje van +- 400 en dan heb je een fiets die niet uit elkaar valt, anders betaal je 2 tot 3x zoveel aan onderhoud en nieuwe parts dan dat je gelijk door spaart naar iets goeds. Als het fietsen je niet bevalt verkoop je m gewoon, met een beetje geluk voor precies dezelfde prijs waar jij m voor hebt gekocht, en dan heb je al je geld terug. Als je een goedkoop flutding koopt kan je sowieso fluiten naar je geld: het gaat kapot en je kan m ook niet verkopen als t niet bevalt.. niet eens gesproken over de extra rijplezier van een betere fiets en de frustraties van een k*tfiets waar je nooit op kan fietsen zonder dat je weer iets molt

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jun 05, 2012 8:08 am

bikeforlife schreef:Ik heb super veel tijd en ik heb veel doorzettings vermogen, natuurlijk lijkt me het interessant om een traject af te leggen maar ik wil gwn een trialbike met mijn mtb lukt het toch niet .
als het op je mtb niet lukt..zou ik er al niet aan gaan beginne..

op een volwaardige mtb moet je al een beetje pedal hops en front ups kunnen ..

en wat al is gezegd.. het kost voor de meeste mensen een hele hoop tijd en moeite om het onder de knie te krijgen ../

een echte trial bike rijd niet eens lekker..

als ik mijn fiets uitleen aan iemand is stilstaan/trackstand al onmogelijk voor de meeste..

bikeforlife

Bericht door bikeforlife » za jun 09, 2012 3:57 pm

stils staan lukt natuurlijk maar ik bedoel ik kan geen sprongen van 0.5 meter hoog maken

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » zo jun 10, 2012 11:58 am

bikeforlife schreef:stils staan lukt natuurlijk maar ik bedoel ik kan geen sprongen van 0.5 meter hoog maken
kwestie van tijd en oefenen. ik heb mn basic skills ook op een xc(/am) bike geleerd (wheelies, bunnyhops van +- 50cm, dubbels springen, etc)

Plaats reactie