Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.
Moderator:Beheerders
-
jojo
Bericht
door jojo » vr mar 31, 2006 2:26 pm
downhillbiker schreef:Vindt je dat belachelijk die 7800 euro die is echt niet de eerste hoor die zo duur is andere zijn soms nog duurder zoals de Yeti 303,Brooklyn machineworks race link.Het zijn bikes voor mensen met een grote portemonee.
Trouwens op marktplaats staat nog een Foes Dhs mono tube voor 1800 euro
de 303 is nog niet eens in productie.....
7800 euro is een boel geld, voor veel minder kun je ook een DH bike kopen die stukken beter is afgemonteerd. Of het frame beter (mooier) is is voor iedereen anders, is maar net wat je zoekt.
keybone collector!!!
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » vr mar 31, 2006 2:28 pm
downhillbiker schreef:Vindt je dat belachelijk die 7800 euro die is echt niet de eerste hoor die zo duur is andere zijn soms nog duurder zoals de Yeti 303,Brooklyn machineworks race link.Het zijn bikes voor mensen met een grote portemonee.
Hij staat er niet of hij staat vermeld onder een andere naam...
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Bericht
door N I E L S » vr mar 31, 2006 2:48 pm
Als je nou eerst eens uitzoekt wat je wilt doen door eens een fiets te berijden bij de LBS of een fiets huurt in Winterberg... Goed nadenken over welke vorm van mountainbiken je wilt beoefenen in plaats van gelijk voor een M3 willen gaan. Neem eerst een HT voor bijna alles dat je wilt gaan doen, alleen als je ECHT wilt gaan DH-en (dus 20x+ per jaar naar Duitsland) een DH fiets met achtervering dus. Anders loont zo'n beestje gewoon niet!
Geen achtervering omdat het goedkoper is voor wat je krijgt (500 euro fully frame is veeeel slechter dan een 500 euro HT), beter voor je techniek, steviger etc. etc...
Tja, tis maar advies natuurlijk...
-
Santa Cruz - Berichten:3498
Bericht
door Santa Cruz » vr mar 31, 2006 7:21 pm
Ik vind dat voor zo'n fiets niet te verantwoorden duur ja! De fietsen die je hier durft te vergelijken met die Cannondale hebben maar een beetje een meer gecompliceerd veersysteem bij de BMW zelfs nog gecombineerd met een aparte aandrijving. Vergelijking gaat hier dus volkomen mank.
-
Bruno - Berichten:834
Bericht
door Bruno » vr mar 31, 2006 7:26 pm
DaMaRuzZ schreef:DaMaRuzZ schreef:Ik fiets wel 's met vrienden van school en uit de buurt
Vriend van mijn school... en vrienden uit mijn buurt... dus niet om mee naar school te fietsen ffs.
Ik ben wel 's een paar keer mee geweest naar The Promise, en naar Dirt parken in Duitsland en Belgie, maar zonder fiets kan ik niet mee doen.
Daarom zoek ik dus een fiets.
Lees 's ofzo..

Ok, dat had ik verkeerd geinterpreteerd, sorry, maar ik verschiet hier van niks meer hoor, veel jonge gasten vinden een DH fiets erg cool, maar het kost enorm veel geld zeker voor het gebruik dat je er in een jaar maar van kan maken, een HT kan je een heel jaar door en praktisch overal gebruiken, veel polyvalenter dan een DH en een BMX samen. Maar voor je iets koopt zou ik zeggen lees eerst eens een pak tijdschriften, Dirt, MBUK, ... en kijk wat rond op internet. Zorg dat je op zijn minst een beetje kennis opdoet ivm onderdelen => wat is geschikt voor welk gebruik e.d. want eender wie zou je nu zo in 't zak kunnen zetten.
-
jerre
Bericht
door jerre » zo apr 09, 2006 9:47 pm
Bruno schreef:DaMaRuzZ schreef:pinoisgeel schreef:Wat jij beschrijft als BMX is trouwens een street/urban bike...
DaMaRuzZ schreef:Natuurlijk is een Chase 2 niet echt een BMX
Lees..
Ik fiets wel 's met vrienden van school en uit de buurt, DH en BMX, maar zelf heb ik zo'n fiets niet, en om mee te doen, heb je toch zo'n fiets nodig. Omdat ik nu nog een beetje meerij op de fietsen van vrienden, zoek ik gewoon een goeie, mooie DH en BMX fiets. Maar ik wil niet gelijk iets kopen en dan achteraf d'r achter komen dat ik shit heb gekocht en dat 't al na een jaar uit elkaar valt.
Daarom vraag ik dus wat goed is.
Sorry dat ik het zo zeg maar dit is gewoon belachelijk, een DH fiets om mee naar school te fietsen en de heuveltjes van amper een paar meter hoog achter je hoek af te rijden, waar ben je in godsnaam mee bezig zeg, je hebt duidelijk geen flauw idee van wat het allemaal inhoudt. Niks beter om je €'s aan te spenderen? Het ziet er allemaal cool uit maar als je niet de mogelijkheid hebt om bijna elk weekend op zijn minst naar de ardennen te rijden, liefst duitsland ofzo, zet het dan al maar uit je hoofd want dat zou de miskoop van je leven zijn. Koop dan die Chase oid, ga je veel meer plezier aan hebben en dan hoeft er niet perse meteen een BMX bij. Begin pas met DH als je van school bent en er geld en tijd voor hebt, nu met een hardtail rijden gaat je ook alleen maar ten goede komen als je later gaat DH'en.
ik ga toch ook niet ieder weekend naar duitsland maar in belgie zijn er toch ook leuke parken
maar anders kan ik je wel volgen

[/url]
Big hit, P3 ,Gaint terrago ,
-
Bruno - Berichten:834
Bericht
door Bruno » vr apr 21, 2006 8:47 pm
In de ardennen zijn wel enkele parcours maar vervoer naar boven moet je wel zelf zien te regelen, of te voet naar boven en ik kan je garanderen dat dat dik kan tegenvallen. Trouwens met een HT of lichte FR kan je in België en Winterberg enzo echt wel uit de voeten, enkel de echte DH parcours zijn beter en leuker met een DH fiets, je gaat sneller, meer fun en ook minder snel brokken. Maar als je brokken maakt kost het dikwijls wel een pak meer dan een HT
-
Bericht
door N I E L S » vr apr 21, 2006 10:58 pm
RM is gewoon te koop bij de dealer, een 2002 frame krijgen is een beetje een moeilijke vraag stellen natuurlijk. Ebay ofzo misschien.
Akkermans is RM dealer dacht ik.
Je hebt DH en DH. Als jij weet wat het verschil is kunnen wij je een fiets adviseren. Als jij niet weet wat het verschil is tussen UA en DH beginnen we nergens.