Spacers voor op de BB as

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ruben2
Contacteer:
Spacers voor op de BB as

Bericht door Ruben2 » di jan 05, 2010 8:31 pm

Heeft er iemand zulke spacerts ligge?

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=34982

Of vergelijkbare ringetjes met een diameter van volgens mij 19mm of 20mm, maar denk 19..

Die van mij zien er zo uit, maar ik kom te kort:
Afbeelding

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Ruben2 op wo jan 20, 2010 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

smstrijker

Bericht door smstrijker » wo jan 06, 2010 5:35 pm

Yep, heb ze nog wel liggen. Hoe breed?
De berg af is leuk, op is weer een beetje jammer!

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » wo jan 06, 2010 5:36 pm

Ik weet niet exact wat ik nodig heb.. die hele set van mij is nogal veradelijk :P
Wat heb je allemaal liggen? Van alles wat is handig denk ik :)

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » wo jan 20, 2010 4:53 pm

Ik heb ze nogsteeds nodig..

Zelfde topic op forum.mountainbike.nl:
Ok, aangezien er afgelopen 2 weken, 3 mensen zijn geweest die mij verkeerde ringen opsturen heb ik Snel Tweewielers gebeld en zij hebben deze ook niet. Niet eens iets wat in de buurt komt.
Ik wil iedereen tot nu toe bedanken die zorg besteed aan mijn topic, maar ik ben nog niets verder gekomen.. en das wel een beetje frustrerend.
Ik denk dat ik ze maar van Chainreactioncycles bestel dan..
Iemand die me kan helpen? Goed kijken naar wat ik nodig heb graag!

Alvast bedankt!

marten

Re: Spacers voor op de BB as

Bericht door marten » wo jan 20, 2010 5:21 pm

Ruben2 schreef:Heeft er iemand zulke spacerts ligge?

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=34982

Of vergelijkbare ringetjes met een diameter van volgens mij 19mm of 20mm, maar denk 19..

Alvast bedankt!
\
??? Ga eens meten! Spacers voor een traspascup zijn 34.9mm inwendig, en als je iets op een hollowtech as wil schuiven kom je op 24mm uit

Trapascup spacers (1.6mm) haal je - als ze van staal mogen zijn- bij de dorpsfietsenmaker, ze worden gebruikt om dunne tandwielen op een sturmey versnellingsnaaf pas te maken
Afbeelding
/Marten

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » wo jan 20, 2010 5:31 pm

Als je nou gewoon even op die link klikt dan zie je precies wat ik nodig heb.

Dat het 24mm is zal best als je de buitenkant meet, maar hij moet inwendig minimaal 20mm zijn.. er zijn namelijk ook ringetjes die uitwendig dikker zijn en alsnog een gat hebben van 20mm!

Ik mag dan niet zoveel verstand er van hebben als mensen hier gemiddeld, maar ik ben toch niet gek.. Ik vraag precies om wat er op het plaatje staan en krijg 3x het verkeerde opgestuurd. Lezen is misschien vervelend, vind ik ook altijd, maar je mag ook plaatjes kijken.. dan zie je namelijk precies wat ik wil.

marten

Bericht door marten » wo jan 20, 2010 6:03 pm

Ruben2 schreef: Ik mag dan niet zoveel verstand er van hebben als mensen hier gemiddeld, maar ik ben toch niet gek.. Ik vraag precies om wat er op het plaatje staan en krijg 3x het verkeerde opgestuurd. Lezen is misschien vervelend, vind ik ook altijd, maar je mag ook plaatjes kijken.. dan zie je namelijk precies wat ik wil.
Doe eens effe normaal joh. Die link van je gaat naar CNC Alloy Spacer to space BB cups. Daar staat een zootje ringen waarvan echt niet duidelijk is op het fototje hoe groot ze zijn. Als je dan 26 keer doorklikt blijkt dat je kennelijk een of andere vage BMX constructie hebt (de taalfouten hadden me er op attent moeten maken :D ) en die ringen zijn niet bedoeld voor de cups maar voor de as. Omschrijving bij het plaatje is dus shit.

Dan is het ook niet raar dat je de verkeerde spullen krijgt, als jij ook al niet duidelijk maakt waar het voor is.
/Marten

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » wo jan 20, 2010 6:05 pm

..
Laatst gewijzigd door Ruben2 op wo jan 20, 2010 6:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » wo jan 20, 2010 6:22 pm

marten schreef:Doe eens effe normaal joh.
Ho ho rustig aan, ik heb me al die tijd ingehouden hoor.. en vriendelijk gebleven.
marten schreef:...en die ringen zijn niet bedoeld voor de cups maar voor de as.
Inderdaad, voor de as. Laat ik daar nou net naar op zoek zijn.

EDIT:
Je kan maar niet duidelijk genoeg zijn, dus zie hier precies wat ik moet hebben.
De breedte maakt dus niet uit, maar het liefst wel wat smalle erbij zodat ik wat preciezer kan afstellen.

Afbeelding

Afbeelding

En als iemand mij ook nog eens kan bevestigen dat die ringen op CRC hetzelfde zijn, dan bestel ik die maar als niemand iets heeft liggen 8)

Plaats reactie