Eventjes geleden heb ik me dj1 uit '08 verkocht en daarvoor in de plaats een fox f120 rlc uit '09 (100mm veerweg) gekocht.
Nu ben ik echt totaal fan geworden van die fox, alleen het nadeel is dat het niet echt een geschikte vork voor dirt is. 4x rijd hij echt super..
Dus eigenlijk ben ik nu opzoek naar een fox float 36, maar die kan ik bijna negerns 2e hands vinden..
Mocht iemand iets weten of hebben dan hoor ik het graag.
Mocht je een andere vork weten die ook in de buurt komt dan ben ik ook erg benieuwd want ik weet zo snel niet meer wat ik nu allemaal kan gebruiken.
Marzocchi ben ik niet bepaald fan van, en bij rock shox kan ik ook weinig vinden die ik ook echt goed voor dirt kan gebruiken.
En tot nu toe zie ik alleen de fox float 36 als en perfect vork voor dirt/4x (freeride voor later) die ook wel wat abuse aan kan.
Must:
- 15 of 20mm as
- 1 1/8
- 100mm (of instelbaar)
- Te gebruiken voor 4x/dirt/light-freeride
Mathijs.
Voorvork - Fox float 36/32
Moderator:Beheerders
Laatst gewijzigd door Mathijs- op za jun 26, 2010 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
De 36 voor dirt is imho voor degenen die ook met te dikke velgen rijden...
Als je rijstijl er enigzins naar is kan je heden ten dage prima volstaan met een Float QR15
Die heeft de geneugten van het relatief lage gewicht en zaken als een steekas en een verstevigde vorkbrug. Wat mij betreft is dat dé betere vork voor dirt en niet een overdressed 36.
Als je rijstijl er enigzins naar is kan je heden ten dage prima volstaan met een Float QR15
Die heeft de geneugten van het relatief lage gewicht en zaken als een steekas en een verstevigde vorkbrug. Wat mij betreft is dat dé betere vork voor dirt en niet een overdressed 36.
-