Schijfremmen voor dual/UA
Moderator:Beheerders
-
Ben op zoek naar een setje remmen voor max 200,-. Voorkeur voor Hayes, mag anders ook Julie"s zijn.
D[sup]2[/sup]
D[sup]2[/sup]
Re:Schijfremmen voor dual/UA
D2 schreef:
Ben op zoek naar een setje remmen voor max 200,-. Voorkeur voor Hayes, mag anders ook Julie"s zijn.
D[sup]2[/sup]
voor UA neem je best geen schijven, enkel v-brakes, maar aangezien je ook dual gaat rijden lijken die hayes wel wat, als je een setje kunt hebben voor 200, ga ervoor
..hs 33...heb je nieuw voor die prijs...en zijn onverwoestbaar.......
deore hydro"s heb je ook voor € 209, schijnt goed te zijn.
GT dude schreef:
voor UA neem je best geen schijven,
leg uit

a) veel hoeken en kanten aan een stad, een schijf is kwetsbaar bij grinds en zo
b) schijfremmen kunnen soms niet om met de torsie die gepaard gaat bij hard achteruit rijden en dan kan er wel eens iets in de klauw breken
b) schijfremmen kunnen soms niet om met de torsie die gepaard gaat bij hard achteruit rijden en dan kan er wel eens iets in de klauw breken
a. ik ken niet veel mensen die met een dualbike grinden, je heb wel gelijk dat ze kunnen buigen maar daarom moet je ook geen 200mm schijven nemen(meer kwetsbaar dan 185mm, natuurlijk)
b. daar heb ik nog nooit verhalen over gehoort, lijkt me ook sterk trouwens
hee dennis!!
ik regel die Hayes remmen voor je voor €200, okee?! je hoort van me als ik ze heb liggen...
regards,
rcisoke
WTR schreef:
a. ik ken niet veel mensen die met een dualbike grinden, je heb wel gelijk dat ze kunnen buigen maar daarom moet je ook geen 200mm schijven nemen(meer kwetsbaar dan 185mm, natuurlijk)
op pinkbike heb ik het al veel gehoord, van mensen die bij het op hun achterwiel hoppen een cilindertje braken. op je achterwiel hoppen is ook fel achteruit rijdend remmen
en toch gt dude......
toch ben ik het niet eens met je :-*
daarom koop je degelijke schijfremmen?
als je grind op uw rechtercrank of pedaal ofzo, hebde ook geen last van u schijven.....
als ge niet optijd stilkomt met uw v"s hebde wel een probleem.....(ik weet wel dat er van die geweldige streeters zijn die dat met v"s doen..... :-X)
als je grind op uw rechtercrank of pedaal ofzo, hebde ook geen last van u schijven.....
als ge niet optijd stilkomt met uw v"s hebde wel een probleem.....(ik weet wel dat er van die geweldige streeters zijn die dat met v"s doen..... :-X)
smax schreef:
en toch gt dude......
ik rij me 1 V maar vanachter en ik weeg 95 kilo, t enige da ge moet doen is u ni tegen 60 per uur na beneden storten op de kolonienstraat in brussel. keep it slow, smooth and stylish
-
GT dude, heb je ook ervaring met schijven en grinden? Met schijven en achteruit rijden?
Grinden kan ik niet, maar als ik me voorstel hoe het moet, dan heb je echt geen last van je schijven hoor, hooguit van je ketting+derrailleur..
Grinden kan ik niet, maar als ik me voorstel hoe het moet, dan heb je echt geen last van je schijven hoor, hooguit van je ketting+derrailleur..
24 Martijn schreef:
GT dude, heb je ook ervaring met schijven en grinden? Met schijven en achteruit rijden?
ik heb geen ervaring met schijven en grinden, ik heb enkel dat verhaal van achteruit rijden en backhoppen gehoord van verschillende mensen op pinkbike.com
Da weet ik zo ni, een foutje bij een pedalgrind en je kan je schijven wegsmijten.
PS: staat hier een setje hayes HFX9 te koop voor 200€, denk wel da ge rap moet zijn