Re:Bezuinigingen

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Joost2

Bericht door Joost2 » za sep 13, 2003 9:52 am

cHoc schreef:
[quote
we zullen er eerder over 10 jaar achterkomen dat er feitelijk niks verandert is. of over een half jaar......

dat de samenleving over 10 jaar veranderd zal zijn, dat is wel zeker.

[
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
een slim figuur zei tijdje geleden tegen mij: in de politiek zitten alleen maar maatschappelijke mislukkelingen, hoog geschoolde die in een normale baan geen sucses kunnen behalen.
denk eens na , zo goed betaald die politiek niet en echt een toffe baan is het niet, dus de echte sucsesvollen worden manager alle mislukkelingen hoogleraar of politikus

De meeste hoogleraren in Nederland zijn redelijk goed tot zeer goed, het spreekwoord those who can"t do, teach slaat meer op de laag docenten daar onder en op een redelijk aantal HBO docenten (waarmee ik niet alle HBO docenten over een kam wil scheren, er zijn ook hele goede HBO docenten). En zoals meneer Don Diablo wederom zeer terecht opmerkt: het is voor een groot aantal mensen een bewuste keus geweest om in de politiek of de wetenschap te gaan, beide vakgebieden die nogal wat kritiek te voorduren krijgen, dus hulde voor die mensen. Het is alleen jammer dat in Nederland alleen diegenen veel aandacht krijgen die fouten maken (met name in de politiek)

aab

Bericht door aab » za sep 13, 2003 10:34 am

DON DIABLO schreef:
Paars heeft NL wel doen laten floreren he
je moet een land zien als een groot bedrijf.
gaat het goed met wat je doet dan kan je zo door gaan en je daar op focussen.
maar dan vergeet je de ontwikkeling.
ben je op een punt gekomen dat er ontwikkeling nodig is dan is het al te laat en dan zit je met je handen in het haar omdat er geen geld meer is, laat staan om te ontwikkelen.
bijvoorbeeld : dat schiphol gezijk wisten ze 10 jaar geleden ook wel, maar ze dachten het gaat nog wel.
totdat we nu op een punt zijn gekomen dat het echt niet meer gaat en dan weet je niet wat je er mee aan moet.
inkrimpen misschien maar ze vergeten dat een luchthaven vreselijk belangrijk is voor een land.
naar mijn inzicht had schiphol al 5 jaar in zee moeten liggen.

trouwens bezuinigen is wel het domste wat je kunt doen als je de ontwikkeling vergeet, want zo kom je in een neerwaardse spiraal.

Castor

Bericht door Castor » za sep 13, 2003 10:40 am

je moet een land zien als een groot bedrijf.

Een land is meer dan een bedrijfshuishouding...

Gast

Bericht door Gast » za sep 13, 2003 10:43 am

Aab bel me gvd s op ik mis je zo ::) ;D

0653676438

Splinter

Bericht door Splinter » za sep 13, 2003 10:56 am

[
DON DIABLO schreef:

trouwens bezuinigen is wel het domste wat je kunt doen als je de ontwikkeling vergeet, want zo kom je in een neerwaardse spiraal.

Idd. als het minder gaat moet er geinvesteerd worden in verbetering, dat is vrij duidelijk. Dat geld moet natuurlijk ook ergens vandaan komen en dus zal er ook bezuinigd moeten worden.
Ik wil dus niet ontkennen dat er bezuinigd moet worden en dat iedereen daar wat van moet merken, maar gooi doe dan meer aan de sociale zorg (niet de gezondheidszorg), men kan tegenwoordig zo verschrikkelijk makkelijk lang werkeloos zijn.
Er zijn natuurlijk ernstige gevallen waar je rekening mee moet houden, maar er zijn zat mensen die makkelijk kunnen werken maar het gewoon verdommen om werk te gaan zoeken, ik ken twee twintigers die niet naar school gaan, ontslagen zijn van hun werk en denken ik heb wel genoeg aan die uitkering. Die gasten moeten gewoon helemaal niets krijgen zodat ze vanzelf wel moeten gaan werken. Desnoods achterop de vuilniswagen, schijnt nog goed te verdienen ook.
Nu krijg je geloof ik het eerste jaar 70% of 100%, maar voor zulk soort zou ik zeggen geen werk = geen geld.

Dat er na goede tijden slechte tijden komen klopt ook, en dat de gemiddelde Nederlander lui is en teveel geeft om luxe is gewoon een feit. Iedereen gaat steeds korter werken, 32 uurige werkweek en dat gezeik altijd van de FNV is natuurlijk ook niet goed voor een land. Men is gewoon nooit tevreden.

Kortweg ik begrijp dat er ergens geld vandaan moet komen, maar de overheid moet wel even goed bekijken wat de prioriteiten zijn. Volgens mij is sport nog steeds erg belangrijk voor een volk, een gezonde bevolking levert tenslotte meer geld op dan ongezonde (even de accijnzen niet meerekenend).

aab

Bericht door aab » za sep 13, 2003 11:12 am

dat is ook een punt, ongezonde rokers leveren veel meer op dan geozonde niet rokers en automobilisten leveren ook veel geld op.
waarom, omdat ons land te lam is om na te denken en te investeren in iets nuttigs en daarom maar de burgers uitbuit door middel van bezuinegingen en accijns
er komen dageliks miljoenen binnen van accijns, dat is dus puur alleen geld , wat gebeurt daar mee?

Splinter

Bericht door Splinter » za sep 13, 2003 11:14 am

dat is ook een punt, ongezonde rokers leveren veel meer op dan geozonde niet rokers en automobilisten leveren ook veel geld op.
waarom, omdat ons land te lam is om na te denken en te investeren in iets nuttigs en daarom maar de burgers uitbuit door middel van bezuinegingen en accijns
er komen dageliks miljoenen binnen van accijns, dat is dus puur alleen geld , wat gebeurt daar mee?

Daar rijden ze in de tweede kamer een veelste dikke auto met chauffeur van.

aab

Bericht door aab » za sep 13, 2003 11:52 am

dat valt ook wel mee en dat is maar een heel klein bedrag in vergelijking.
ik denk dat het gaat naar het oplossen van grove begrotingsfouten zoals de betuwe lijn.
zulke fouten zijn gewoon super lomp, er is gewoon niet goed nagedacht.

Splinter

Bericht door Splinter » za sep 13, 2003 11:57 am

dat valt ook wel mee en dat is maar een heel klein bedrag in vergelijking.
ik denk dat het gaat naar het oplossen van grove begrotingsfouten zoals de betuwe lijn.
zulke fouten zijn gewoon super lomp, er is gewoon niet goed nagedacht.

Dat is hier in de buurt ook, hebben ze voor de HSL iets een paar centimeter verkeerd neer gezet, schijnt ook een paar miljoen te gaan kosten.

aab

Bericht door aab » za sep 13, 2003 12:50 pm

zoiets mag niet gebeuren, als partikulier bedrijf zou je het niet overleven, maar de overheid gooit gewoon de belastingen omhoog.

trouwens ze moeten die Trix en dr familie maar eens van de troon stoten, in een rijtjes huis stoppen en de paleizen verkopen, dat brengt ook miljoenen op.

Plaats reactie