Delft

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Rinse Appelstroop
Contacteer:
Re:Delft

Bericht door Rinse Appelstroop » za nov 29, 2003 9:36 pm

legion schreef:

Probleem is dat Delft zelf mij niet echt trekt, Eelde ook niet maar kan dan nog altijd in Groningen gaan wonen of desnoods bij paps en mams blijven.

Moet ik dat persoonlijk opvatten? :o ???

Rinse

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo nov 30, 2003 12:52 am

Ehh, ja

Mave

Bericht door Mave » zo nov 30, 2003 3:55 pm

L&R is een geweldige studie. Ik heb er zes jaar over gedaan, en ben echt geen studiebol. Je moet alleen bereid zijn om echt hard te studeren. Anders wordt je inderdaad wel 10e jaars ofzo. Of je valt er uit.....

Oja, en je kunt na die opleiding ook nog fietsenmaker worden ook!

Joost2

Bericht door Joost2 » zo nov 30, 2003 7:51 pm

legion schreef: Gezondheid, gehoor- en oogafwijking zit wel goed, stressbestendigheid moet ook geen probleem gaan vormen. Van de andere tests, informatieopnemen/besluitvaardigheid/samenwerken heb ik niet zo"n duidelijk beeld en ben ik dus ook minder zeker over. Maar Joost, wat voor opleiding doe jij dan? Heb je ook een poging gedaan bij de KLS ofzo?
ik studeer nu Economie (ben aan het afstuderen). En ik heb afgezien van de KLS (en beroepsvliegen in het algemeen) omdat ik na het bezoeken van de KLS en Lelystad toch heb besloten dat continu vliegen niet het hoogst haalbare is voor iemand die VWO heeft gedaan. Don"t get me wrong: vliegen is echt gaaf, maar je kunt ook altijd nog een vliegbrevet halen als je al geslaagd bent op een ander vlak (en dat hoeft niet eens veel geld te kosten). Ik ben nu samen met een studiegenoot bezig met een eigen bedrijf.
Maar als je bij de KLS wordt afgewezen is de kans vrij groot dat je elders wel wordt aangenomen (mits je aan de minimale criteria voldoet) omdat het allemaal commerciele opleidingen (geen overheidsbijdrage, alle inkomsten komen van de studeren) en ze je graag aannemen als student.

Maar als jij vliegen helemaal het einde vindt dan moet je wel naar de KLS gaan als het even kan vanwege de baangarantie (was er toen, ik weet niet hoe dat nu zit)

PS. wat me trouwens bij de KLS niet echt beviel was het hoge gehalte ik-vlieg-bij-de-KLS-want-mijn-pappie-vloog-hier-ook jongetjes,... Ik geloof meer in succes op eigen kracht ::)

Sjef

Bericht door Sjef » ma dec 01, 2003 12:09 pm

legion schreef:
IProbleem is dat Delft zelf mij niet echt trekt, Eelde ook niet maar kan dan nog altijd in Groningen gaan wonen of desnoods bij paps en mams blijven.

Werktuigbouwkunde in Twente; kun je ook een minor/major vliegtuigbouw doen. Volgens mij komt er ook een soort van vakgroep in die richting.
WB in Twente is al jarenlang beter getest dan WB in Delft. Sterker nog, de eerste twee plaatsen zijn zonder uitzondering voor Eindhoven of Twente de laatste 10 jaar.

Er zijn heel veel parallellen tussen WB & L&R, zeker als je een beetje shopt bij het samenstellen van je pakket. (Eerste paar jaar is dat minder mogelijk)

Plaats reactie