Re:Saddam gepakt!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Lynx

Bericht door Lynx » ma dec 15, 2003 3:51 pm

GT dude schreef:
aan al die anti amerikaanse dommeriken, ge moet kiezen voor het minste kwaad en sadam heeft duidelijk heeeeeeel watt meer op zijne kerfstok dan bush, en bush gaat ons ook ni terroriseren met aanslagen, dat doen alleen die zotte fundamentalisten

Anti-Amerikaans wil nog NIET zeggen Pro-Saddam.
Neem eens een geschiedenis boek vast.
Geen enkel land is in zoveel oorlogen en conflicten betrokken geweest als de Amerikanen.

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » ma dec 15, 2003 4:36 pm

Links schreef:
Geen enkel land is in zoveel oorlogen en conflicten betrokken geweest als de Amerikanen.

Whahahaha ... genoeg geschiedenislessen voor vandaag :-*

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » ma dec 15, 2003 4:45 pm

Links schreef:

Als jij nu eens niet alleen dat geschiedenisboek vast houdt, maar ook eens doorleest, dan kom je erachter dat het ook een reden heeft dat de amerikanen bij zoveel oorlogen betrokken zijn geweest.
60 Jaar geleden hoorde ik jou niet klagen dat de amerikanen europa hier binnen kwamen vallen om een dictator af te zetten. Als dat niet gebeurd was had jij je gebedje voor het eten nu in het duits opgezegd.
Voor alle duidelijkheid ik ben niet pro-Bush, maar als je niets van de problemen op de wereld af weet kun je er beter niets over zeggen.

Snowgirl

Bericht door Snowgirl » ma dec 15, 2003 5:04 pm

Mag heel even vragen of er wel wordt nagedacht als er wordt getypt. Er was ooit eens 1 verdwaalde ziel die 6 MILJOEN mensen naar het hiernamaals hielp. We hebben toen ook gedacht dat het niet zover zou komen. Gelukkig zijn er wel mensen en landen die hieruit leering trekken.

Als jullie nu eens eerst nadenken in plaats van altijd maar mee lullen met het slapste verhaal. Het is natuurlijk heerlijk om je zelf als een of andere flower power figuur overal tegen op te werpen.
Denk na iemand als Saddam Hoessein is een gevaarlijke idioot. Die er nu misschien heel aandoenlijk uitziet op tv beelden. Maar deze man vermoord met even veel gemak zijn eigen zoon.
Hem de doodstraf geven kan niet en dat maakt ook niet uit. Sluit hem zijn leven lang op en laat hem iedere dag bezoek krijgen van families van wie hij een vader, moeder, dochter of enz. heeft vermoord.
De man is een gevaarlijke gek.

Mensen die denken dat Bush oorlog voert om zo aan de macht te kunnen blijven, hebben ook nog nooit een krant of geschiedenis boek vast gehad.

Links of rechts de politiek aanhangen? Achja wat maakt het uit ook hierover kun je in de geschiedenis voldoende voorbeelden vinden.

Conclusie, geschiedenis is het belangrijkste vak op de middelbare school!

TumTum

Bericht door TumTum » ma dec 15, 2003 5:06 pm

Go girl ;D

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » ma dec 15, 2003 5:50 pm

Saddam in de bak, mooi zo
Nu nog afmaken en dan komt hij op het lijstje van beruchte dictators.
Genghes Khan maakte er in 1200 al zo een 1,3 mio van kant
De kruisvaders moorden voor het geloof.....
Dan hebben we Stalin en Hitler en nu Satan Hoessein.... ze voerde allen een soort van godsdienst oorlog.
De paljas-stijnen en de joden zijn al 50 jaar bezig voor...... ????
O ja! In het voormalige Yougoslavië waren ze ook al aardig op weg met hun etnische zuiveringen....
De rode draad al gevonden?

Prettige feestdagen.....

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » ma dec 15, 2003 6:39 pm

Alleen was Saddam ongelovig....hij was een "gewone" machtswellusteling. Maar voor de rest.....jep....

Ook "leuk" om eens te lezen:
http://www.newamericancentury.org/

Gast

Bericht door Gast » ma dec 15, 2003 6:52 pm

Misschien een nutteloze opmerking, maar Amerika is NIET in de meeste oorlogen betrokken geweest. Ze bestaan verdorie nog maar zo"n 250 jaar. We zijn in Europa veel beter in oorlogvoering, en ook in Azië kunnen ze er wat van.

Ik ga niet akkoord met Bush zijn ideologie, maar het blijft een feit dat Saddam een gevaarlijke gek is die gevat moest worden. En hetzelfde geldt voor Kim Jung Il van Noord-Korea, al is die wel een stuk gevaarlijker, met z"n atoomarsenaal.
Ik weet niet of iemand die Nederlandse reportage gezien heeft over dat land? Af en toe gaan er bv. sirenes loeien omdat de Engelsen zogezegd een luchtaanval gaan uitvoeren. DAT noem ik pas misleiding.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma dec 15, 2003 11:01 pm

ik las net in een geschiedenisboek dat wij Nederlanders ons altijd netjes hebben gedragen. :-X

Kom op mensen, Bush is uit op de zelfde macht als Stalin, Hitler en Saddam.
Bush brengt het alleen anders.

DiTemp

Bericht door DiTemp » ma dec 15, 2003 11:06 pm

Eens in de zoveel jaar moet je gewoon van de vuile types af. Bush neemt t voortouw en is de boeman. Bush is een held!

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » di dec 16, 2003 6:49 am

DiTemp schreef:
Eens in de zoveel jaar moet je gewoon van de vuile types af. Bush neemt t voortouw en is de boeman. Bush is een held!

En ik ben de paashaas.

Plons

Bericht door Plons » di dec 16, 2003 7:56 am

en nu om heel de boel op stelten te zetten :

Mensen die hier beweren geschiedenis te kennen,... hier een vraagje :

wie heeft er voor gezorgd dat Saddam aan de leiding kwam en wie liet Saddam aan de macht ?
Wie kent hier de geschiedenis van Irak ?
Wie kent hier het percentage bevolkingsgroepen, en wat valt op aan dat percentage en de macht verdeling in Irak ? En hoe komt dit ?
Hoe kwam het dat Saddam al die smerigheid mocht uitsteken en dat niemand hem iets in de weg legde ?
En hoe kwam het dat plotseling Saddam wel gezocht werd, terwijl ze hem voor het grijpen hadden tijdens de vorige golfoorlog ?
En waar zijn die massavernietiging wapens ?

En stel dat er geen Israel bestond, waren er dan nog conflicten in die buurt ?

Gewoon een vraag aan mensen die schermen met geschiedenis leer...

PROserver

Bericht door PROserver » di dec 16, 2003 8:56 am

MX Plons schreef:

En stel dat er geen Israel bestond, waren er dan nog conflicten in die buurt ?

LOL meen je dat nou?? "Heb je wel eens van koeweit gehoord?? of Iran?? Volgens mij ben jij zo"n linkse rakker :)

Plons

Bericht door Plons » di dec 16, 2003 9:02 am

ik ben eerder een rukker...

Hoe kwam het dat Saddam Iran binnenviel, en wie is ook weer degene die daarvoor de wapens leverde ?

Koeweit ? Hoe kwam het dat Irak dat deed, toevallig niks te maken met het niet nakomen van de beloftes van die wapenleveranciers ?

Nogmaals check effectief eens de geschiedenis van Irak.

Ik keur saddams acties niet goed, ik woon tenslotte samen met iemand die slachtoffer was van saddams terreur (en dit is geen grap)

Lynx

Bericht door Lynx » di dec 16, 2003 9:08 am

Hier is een "deel" van de lijst waar het Amerikaanse leger / C.I.A. / Amerikaanse regering rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor ontelbare onschuldige doden.

Iraq : 2003
Palestine : 1948-Present
Iraq : 1991-2003
Afghanistan : 2001-Present
Colombia : 1960s-Present
Yugoslavia : 1992-Present
Congo/Zaire : 1961-Present
Cuba : 1959-Present
Guatemala : 1953-Present
El Salvador : 1980-Present
East Timor : 1975-1999
Haiti : 1987-1994
Somalia : 1993
Afghanistan : 1979-1992
Nicaragua : 1981-1990
Panama : 1989
Libya : 1981-1989
Iran : 1988
Grenada : 1979-1984
Greece : 1964-1974
Chile : 1964-1973
Costa Rica : Mid-1950s, 1970-71
Dominican Republic : 1963-1966
Vietnam : 1945-1974
Cambodia : 1955-1973
Laos : 1957-1973
Thailand : 1965-1973
Italy : 1947-1970s
Indonesia : 1965
Brazil : 1961-1964
British Guiana/Guyana : 1953-1964
Iraq : 1963
etc.....
..
Zolang de Amerikanen een militaire super power zijn zal deze lijst blijven groeien.
Het internet staat vol met feiten en data uit de Amerikaanse geschiedenis en heden en nog zijn er mensen
die beweren dat ze goed bezig zijn.
Het argument : als de Amerikanen ons niet hadden gered in 1945 dan waren we nu Duitsers wordt
door elke Amerikaan en andere Pro New World Order pipo"s elke keer opnieuw gebruikt....maar geeft dit hun het recht om alles simpel weg af te maken dat niet in hun plan past ? dacht het niet.
Plons heeft ook een punt met zijn reply - Saddam is een smeerlap die we liever kwijt zijn, maar hoe komt het dat ie zo groot is kunnen worden met alle nefaste gevolgen ?

It"s amazing I won. I was running against peace, prosperity and incumbency.

Dit zei Bush tegen de Zweedse Eerste minister Goran Perrson op 14 juni 2001, terwijl er een live camera ploeg aan het opnemen was.
(quote uit ""Stupid white men"" van Michael Moore)

Feiten zijn en blijven feiten.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di dec 16, 2003 10:47 am

je kan beter zwijgen en de mensen laten denken dat je dom bent dan te spreken en alle twijfel weg te nemen. Ik val omver van de zwakte van dit draadje. Amai zeg, en da heeft bijna allemaal stemrecht!

Vooral de onderbouwde uitspraken van -niet persoonlijk maar ik moet t kwijt- GTDUDE en DITEMP zijn gewoon te dom om mogelijk te zijn. Jullie IQ komt volgens mij ni eens tot aan de buitentemperatuur. Prove me wrong please.

Wie denkt dat bush een beetje de altruistische filantroop is die effie een kruistocht tegen t kwade gaat houden is wel erg naief om met open mond in de propaganda te vallen. Want
waarom zit hij dan in afrika de dictaturen uit t zadel te lichten? waar gevaarlijkere gekken dan hij rondlopen.
Waarom is hij dan tegen het verspreiden van generische geneesmiddelen tegen aids in afrika?
Waarom meer dan 200 secret wars?
waarom hervormt hij de belastingen in t voordeel van de rijken?
waarom ondermijnt hij dan kyoto en t tribunaal in den haag?
waarom voldoen ze nie aan de mensenrechten in eigen land?
waarom mogen alleen zij nukes hebben?
waarom de contra schandalen
waarom is de palestijnse staat er dan nog niet, of algemener waarom houden ze de VN resoluties van 1948 dan tegen?
waarom (okee, voor bush zn tijd) voerde de CIA heroine in (air america voor de vrienden) vanuit vietnam om de oorlog daar te betalen?

Bush heeft de oorlogsindustrie op gang getrokken vóór september 11. Om de economie aan te zwengelen. En zijn eigen kas te stijven. Want wie vaart er wel bij die oorlogen? de rijken in amerika. En zeker de bush administratie, met de eigenaars van Halliburton dat de wederopbouw mag gaan doen (een maniertje om belastinggelden in eigen zak te steken) bij hem en een veiligheidsadviseur die een olietanker naar haar genoemd heeft.
Daar heeft hij zelfs -bijna- handelsoorlogen voor over met europa en japan.
Irak was een verhaal van werledmachten. Want Rusland en Frankrijk zouden die olie krijgen. Daardoor zou amerika van hen te afhankelijk worden en engeland zijn gewicht in europa verliezen.
Georgie (de revolutie van de voorbije maand) was nog zo n voorbeeldje. Shevarnadze moest van de macht weg, niet omdathij corrupt was, da zijn ze in de buurlanden ook, maar omdat hij teveel voor rusland koos, en de zekerheid om de pijplijnen voor de olie door georgie te trekken in t gedrang kwamen.

Om maar iets te noemen he.

mijn mening: ik ben ni anti amerikaans, ik ben ni links, maar ik ben ook ni naief en zeker ni akkoord met wat er zoal gebeurt in de wereld.

PS. als er teveel moeilijke woorden is staan zal ik t eens illustreren met plaatjes uit Nijntje

Plons

Bericht door Plons » di dec 16, 2003 10:50 am

amen

Binker

Bericht door Binker » di dec 16, 2003 11:35 am

Ben het eens met BF. Ik hoop dat iedereen bij het verkiezen van Bush een beetje heeft opgelet. Er stonden nogal wat heren in een apepak achter hem. Generaals dus. Die dag besefte ik dat we een donkere periode ingingen. We hebben het over een man die zichzelf een kwartier bedenktijd gaf of hij iemand gratie wilde verlenen die veroordeeld was tot de doodstraf. Rara politiepet wat denk je? Er is nog nooit iemand gratie verleent onder zijn gouverneurschap. Als een verkiezingscampagne gesteund wordt door zoveel generaals dan moet er wel een alarmbel afgaan. Je kan op je vingersnatellen dat dat ellende betekent en het opnieuw uittesten van materieel. Osama was een goede actie maar Irak is doelbewust gekozen als testterrein van de amerikanen. Het klopt dat Saddam geen brave jongen is maar naast Amerika moest ook onafhankelijker worden van die Saoedi"s. Je weet wel de Financiers van het Al qaida netwerk. Uiterst bedroefend om te zien hoe George W de wereld de vernieling in helpt ik zie het gebeuren dat dit van kwaad tot erger gaat. Mijn hoop is dat General Clarke gekozen word. de man heeft een goed en vooral internationaal verhaal.

Wat Saddam betreft prima dat hij gepakt is maar de doodstraf is te makkelijk. Bovendien wordt hij dan door de islam tot een martelaar uitgeroepen en zelfs dat is teveel voor die l*l. Nee laat hem maar langzaam wegrotten in een gevangenis. Behandel hem met respect en laat zien hoe het ook kan. Wees een voorbeeld voor de wereld zonder continu op wraak uit te zijn daar schiet je geen Fok mee op
That"s it for now

camouflage

Bericht door camouflage » di dec 16, 2003 1:22 pm

I AMbush THE WORLD,da en nix anders ;D :-X

Greetz -camou-

box one bastard

Bericht door box one bastard » di dec 16, 2003 1:38 pm

overschot van gelijk BF!!!!
en ik sta ook open voor ieders gedacht maar die amerikaanse leiders en hun domme klootjesvolk (ik heb het nie over ALLE yanks, maar wel het grootste deel) gaan de laatste jaren toch te ver...
ENFIN ik moet erover zwijgen of ik ga da heel forum hier platlullen...

MAAR wat ik kwijt wou: volgens mij hebbe ze saddam helemaal niet, want zeg nu zelf welke dictator zet er nu geen centje opzij, en welke tiran heeft er geen geheime bunkers enzo? zie maar naar die vuile Push! dus ze hebben weer gewoon ne zieligen acteur opgevoerd om de moraal van hun troepen wat op te krikken, want die vallen dagelijks met bosjes tegelijk. weet ge nog een paar maanden trug toen ze begonnen te zagen dat het zo lang duurde? hup, ineens hadden ze de zoons van saddam gevonden... Push moet natuurlijk positief in de media komen EN vooral blijven, want over een paar maand zijn het weer verkiezingen...
O WONDEREN DER DEMOCRATIE!!!

Binker

Bericht door Binker » di dec 16, 2003 2:04 pm

Hmmm. Bunkers worden gebouwd en onderhouden, dus makkelijk te verraden. Wat ik wel vind is dat Saddam er erg goed uitzag voor iemand die al maanden op de vlucht is. redelijk bolle wangetjes en ook aardig kleurtje. Dus daar heb ik wel degelijk m"n vraagtekens over.
Binker

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » di dec 16, 2003 2:15 pm

Kyoto:

- de VS zeggen er niet aan mee te doen. (Net als Rusland, China, Australie)
- Europa zegt wel mee te doen maar het is nu al duidelijk dat ze het niet gaan halen. Bovendien komt het er in de praktijk op neer dat we lucht gaan kopen in Siberie.

::)

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » di dec 16, 2003 2:38 pm

MX Plons schreef:
ik ben eerder een rukker...

Hoe kwam het dat Saddam Iran binnenviel, en wie is ook weer degene die daarvoor de wapens leverde ?

Dat wordt altijd beweerd, maar ik zie steevast Russische/Franse rpg"s, russische tanks, Franse vliegtuigen, Russische AK"s ???

Ik weet wel dat de Amerikanen informatie en spionagefoto"s hebben verstrekt.

Maar dat deden ze ook aan de Iraniers, want ook de Russen waren het ervoer eens dat er uiteindelijk geen winnaar mocht zijn.

En toen hadden we Saddam idd hard nodig tegen het oprukkende moslimextremisme inIran, dat zeker de hele regio had kunnen overheersen.

Koeweit ? Hoe kwam het dat Irak dat deed, toevallig niks te maken met het niet nakomen van de beloftes van die wapenleveranciers ?

Volgens mij niet. Koeweit heeft lang bij Irak gehoorde, en veel Irakezen beschouwen het nog steeds al een afvallig stuk Irak. Er was ook wat gedoe over niet betaalde leningen, maar of dat dat het werkelijke motief was ? Ik denk eerder een voorwendsel.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di dec 16, 2003 2:48 pm

BattleSickO, we meet again,

Kyoto werd geratificeerd door Europa. er zouden inspanningen voor nodig zijn, en allicht verfraainingstruukjes maar europa was pro. Nu de us en ook rusland het laten vallen zou europa het concurrentieel nog veel moeilijker krijgen, en is t de eeuwige discussie: jobs of milieu. Politici die moeten scoren op 4 jaar tijd kijken dus ni naar de gevolgen over 30 jaar.

Veel van de problemen in t midden oosten (en afrika en ook de vietnam oorlogen als we volledig willen zijn) zijn het gevolg van beslissingen (of t gebrek eraan) van de grote koloniale mogendheden. De grenzen aan de perzische golf zijn dacht ik door d ebritten getekend, en nooit aanvaard door irakezen. De irak iran oorlog houdt er ook verband mee.
De britten hebben nog zo n landje utgetekend (dacht ik): israel......

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di dec 16, 2003 3:14 pm

Er is al veel gezegd hier, maar ben ik werkelijk de enige die zich verbaast over het gemak waarmee Saddam gepakt is? "Not a single shot fired" geen weerstand, geen beveiliging en spraakzaam als gevangene. We hebben het hier ogenschijnlijk over de man die zijn eigen familie zonder blikken of blozen uitdunde, die hele dorpen massaal heeft uigemoord. Bovendien is de arrestatie (mede?) uitgevoerd door Koerden, net de bevolkingsstam die daar zo ongeveer het hardst getroffen is.
Als Hitler zou zijn opgepakt door een Joodse legereenheid waren zijn rechten niet voorgelezen....
Vreemd, maar natuurlijk gaat de VS niet zeggen dat "t de verkeerde is (note, dat zeg ik ook niet, ik plaats wel mijn vraagtekens)

Dan over de berechting, Rumsfeld heeft letterlijk gezegd dat hij vind dat Saddam de doodstraf verdiend en dus veroordeeld moet worden door een hof dat die straf kan uitspreken. Hoe zat dat met scheiding van machten???

Ik heb vandaag nog geen nieuws gehoord maar ik durf te wedden dat tegen de avond ook voor de laatste twijfelaars duidelijk is dat de aanslagen niet zullen ophouden door deze arrestatie (eea werd al duidelijk).

Plaats reactie