vliegen en de fiets mee in het vliegtuig
Moderator:Beheerders
ik ga van de zomer naar de Pyreneeen en wil met het vliegtuig(beter dan een uur of 14 in een bus).
Simpel lijkt het, fiets in doos, doos in vliegtuig en klaar. Maar ik fiets vervolgens naar een andere luchthaven (Barcelona), circa 1000km verderop. Dus de doos blijft achter in Bilboa. Hoe nu de fiets op de terugweg vervoeren?
Iemand ervaring, bruikbare suggesties.
Simpel lijkt het, fiets in doos, doos in vliegtuig en klaar. Maar ik fiets vervolgens naar een andere luchthaven (Barcelona), circa 1000km verderop. Dus de doos blijft achter in Bilboa. Hoe nu de fiets op de terugweg vervoeren?
Iemand ervaring, bruikbare suggesties.
Re:vliegen en de fiets mee in het vliegtuig
Het enigste wat ik als een voorstel kan geven is zo"n mtb-koffer te kopen.
en dan met wat geluk zo weinig mogelijk bijbetalen voor de vlieger.
should work. ;D
Greetz -camou-
Ja reken d"r wel maar op dat je dat flink wat extra gaat kosten

????
Naar NY mocht ik 40 kilo meenemen
en met al men spullen kwam ik op een 27 kilo dus....
(volgens mij weegt een prof.wedstrijdgericht downhillbike -+20 kilo)
Dan heb je toch nog genoeg over??
Of moet je je fiets aangeven zodat ze weten dat je hem heen en weer meeneemt??
-camou-
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
kan je daar dan geen doos fixen?
in barcelona bij een fietsenboer een doos ophalen zou ik zo zeggen.
En volgens mij vallen die kosten voor het meenemen wel mee als je het vantevoren aanmeld, voor fietsen hebben ze altijd speciaal tarief. Ik heb wel es geinformeerd voor de canarische en dat was iets van 75 euro per fiets.
dusssss©
En volgens mij vallen die kosten voor het meenemen wel mee als je het vantevoren aanmeld, voor fietsen hebben ze altijd speciaal tarief. Ik heb wel es geinformeerd voor de canarische en dat was iets van 75 euro per fiets.
dusssss©
camouflage schreef:
Of moet je je fiets aangeven zodat ze weten dat je hem heen en weer meeneemt??
Altijd zorgen dat of a) een rekening van de fiets bij je hebt
b) je fiets laten noteren/beschrijven ( ik weet niet of dat kan , anders navragen bij je vliegmaatschappij )
Jurriaan, dit is dat Transpirinaika gebeuren toch? Heb jij daar al meer info over dan, ik hoor barre weinig van ze nammelijk...
Als je prijzen hebt zou je me die best mogen mailen, thx.
Als je prijzen hebt zou je me die best mogen mailen, thx.
Hoi Jurriaan,
Fiets mee in het vliegtuig is goed te doen. Soms moet je extra voor betalen maar meestal niet. Op bijna alle vliegvelden (grote) zijn speciale dozen verkrijgbaar. Beter kun je een koffer kopen. Aangezien er meestal niet erg zachtzinnig met je spullen wordt opgegaan. Veel kans op schade!!
Mocht je meer info willen kun je mailen
Fiets mee in het vliegtuig is goed te doen. Soms moet je extra voor betalen maar meestal niet. Op bijna alle vliegvelden (grote) zijn speciale dozen verkrijgbaar. Beter kun je een koffer kopen. Aangezien er meestal niet erg zachtzinnig met je spullen wordt opgegaan. Veel kans op schade!!
-
Ik denk dat als je via Düsseldorf vliegt (vlakbij Roermond) dat je dan geen kosten moest betalen.... Ik weet een paar mensen die om de twee jaar gaan surfen in Gran Canaria en die nemen ook steeds hun hele rommel mee....
Snowgirl schreef:
Hoi Jurriaan,
aan een koffer heb ik ook gedacht, maar om die koffer nou achter me aan te slepen...
mijn punt is dus hoe ik dat regel, die koffer van west naar oost spanje vervoeren.
wat ik zo even las is het meenemen van een fiets bij easyjet gene probleem.
(heeft inderdaad betrekking op coast to coast, zie mail)
regel 1 van vliegen met fietsen, er zijn geen regels
elke luchtvaartmaatschappij, en zelfs elke incheck is het weer anders.
gemiddeld moet je rekenen op 75-100 euro enkel voor je fiets mee te nemen, koffer/doos mag niet zwaarder zijn dan officieel32kg maar tot 40 kom je mee weg.
Voor de terugweg als je alleen je fiets kwijt moet, kan je hem soms het beste gewoon zo inchecken als fiets. dan zien ze dat het een fiets is en heb je de minste kans op beschadiging
Anders is een BikePro de beste vliegkoffer die je kan krijgen, doos werkt ook wel maar is groot en onhandelbaar.
elke luchtvaartmaatschappij, en zelfs elke incheck is het weer anders.
gemiddeld moet je rekenen op 75-100 euro enkel voor je fiets mee te nemen, koffer/doos mag niet zwaarder zijn dan officieel32kg maar tot 40 kom je mee weg.
Voor de terugweg als je alleen je fiets kwijt moet, kan je hem soms het beste gewoon zo inchecken als fiets. dan zien ze dat het een fiets is en heb je de minste kans op beschadiging
Anders is een BikePro de beste vliegkoffer die je kan krijgen, doos werkt ook wel maar is groot en onhandelbaar.
Mech schreef:.
dat geloof je zelf toch niet mag ik hopen?????
dussssss©
-
Fiets is geen probleem, ik ben van het zomer naar Canada geweest met m"n DH bike en dat ging erg goed. In mijn geval was er netjes met de koffer omgegaan. Fietskoffer/doos koste 25 euro bij de KLM. Ik weet niet hoe het bij andere maatschapijen is maar bij de KLM mocht ik alleen hun eigen doos gebruiken en niet een andere.
-
Je fiets niet in een doos of koffer vervoeren is beter.
Gewoon zo je fiets in checken, je stuur draaien, pedalen eraf, etc. Met koffers, dozen, e.d. wordt niet zachtzinnig omgegaan, omdat ze niet weten wat erin zit. Dat je bike beter af is in een doos is een fabel.
Mijn ouders bijv. reizen elk jaar met oad-cycletours (ja ze zijn op leeftijd) en bij oad wordt zelfs geadviseerd je fiets niet in een doos te vervoeren. Je mag toch van een reisorganisatie die honderden vliegvakanties per jaar voor fietsers organiseert verwachten dat ze er verstand van hebben. Hun fietsen hebben nog nooit een krasje opgelopen.
Gewoon zo je fiets in checken, je stuur draaien, pedalen eraf, etc. Met koffers, dozen, e.d. wordt niet zachtzinnig omgegaan, omdat ze niet weten wat erin zit. Dat je bike beter af is in een doos is een fabel.
Mijn ouders bijv. reizen elk jaar met oad-cycletours (ja ze zijn op leeftijd) en bij oad wordt zelfs geadviseerd je fiets niet in een doos te vervoeren. Je mag toch van een reisorganisatie die honderden vliegvakanties per jaar voor fietsers organiseert verwachten dat ze er verstand van hebben. Hun fietsen hebben nog nooit een krasje opgelopen.
Easyjet internet site meldt het volgende.
En nu wil ik met easyjet gaan vliegen ;D
Fietsen mogen kosteloos
vervoerd worden en worden alleen voor vervoer geaccepteerd indien er aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
De fiets moet in een fietsdoos- of tas zijn verpakt
Er mogen geen andere artikelen in de fietsdoos vervoerd worden (d.w.z. kleding)
De banden moeten van tevoren leeggelopen zijn
Het stuur moet op één lijn staan met het frame
De pedalen moeten gelijk met het frame liggen of verwijderd worden
Passagiers die een fiets meenemen moeten 2 uur voor de geplande vertrektijd inchecken.
De maximaal toegestane hoeveelheid bagage is 50 kilo per passagier, inclusief excess en afhankelijk van de ruimte aan boord.
Een enkel stuk bagage mag niet meer dan 32 kilo wegen.
blijft dus over het "probleem" van hoe krijg ik de doos in barcelona.
kent iemand een fietsenmaker in barcelona?
En nu wil ik met easyjet gaan vliegen ;D
Fietsen mogen kosteloos
vervoerd worden en worden alleen voor vervoer geaccepteerd indien er aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
De fiets moet in een fietsdoos- of tas zijn verpakt
Er mogen geen andere artikelen in de fietsdoos vervoerd worden (d.w.z. kleding)
De banden moeten van tevoren leeggelopen zijn
Het stuur moet op één lijn staan met het frame
De pedalen moeten gelijk met het frame liggen of verwijderd worden
Passagiers die een fiets meenemen moeten 2 uur voor de geplande vertrektijd inchecken.
De maximaal toegestane hoeveelheid bagage is 50 kilo per passagier, inclusief excess en afhankelijk van de ruimte aan boord.
Een enkel stuk bagage mag niet meer dan 32 kilo wegen.
blijft dus over het "probleem" van hoe krijg ik de doos in barcelona.
kent iemand een fietsenmaker in barcelona?
Lijkt me lood om oud ijzer. Hoe dan ook moet je dus bagage meenemen en of dat een doos is of geen doos of een koffer of helemaal niks dat maakt niet uit. je probleem is dat je dat ding mee moet krijgen. Mijn advies: Toch een koffer evt met wieltjes. Het gaat zowiezo pijn doen dus. maar een koffer kan nog mee met de bus en is in mijn ogen handiger dan een doos die makkelijker kapot gaat( hufterproof is hier de term)
Binker
Binker
-
Misschien heeft hij wel ervaring....BOSS schreef: [dat geloof je zelf toch niet mag ik hopen?????Mech schreef:.
dussssss©
Misschien heeft hij wel iets te maken met een DH team......
Misschien biken die ook wel eens in het buitenland......
Ik zou easyjet niet geloven als ik jou was. Probeer dat verhaal maar eens zwart op wit te krijgen.
Gemiddeld betaal je bij easyjet tussen de 200-400 euro voor je fiets koffer. Niemand doet alleen zijn fiets erin, als je er een paar schoenen in doet ben je al de l*l. 50kg totaal klopt ook niet altijd, is afhankelijk van de bestemming en wat je oorspronkelijk voor je ticket betaald, goedkope klasse houdt meestal in geen extra"s
Het beste ben je denk ik af als je via een reisburo boekt en hun een voucher laten maken voor je fiets, en dat ook vooraf betaald.
Overzee (canada en amerika) is meestal makkelijk als je met een amerikaanse luchtvaart maatschappij vliegd, KLM is klote, elke keer andere regels en niemand weet hoe het zit, ene keer betaal je voor gewicht andere keer voor extra stuks, soms willen ze het nog eens niet meenemen en mag je naar cargo.
Gemiddeld betaal je bij easyjet tussen de 200-400 euro voor je fiets koffer. Niemand doet alleen zijn fiets erin, als je er een paar schoenen in doet ben je al de l*l. 50kg totaal klopt ook niet altijd, is afhankelijk van de bestemming en wat je oorspronkelijk voor je ticket betaald, goedkope klasse houdt meestal in geen extra"s
Het beste ben je denk ik af als je via een reisburo boekt en hun een voucher laten maken voor je fiets, en dat ook vooraf betaald.
Overzee (canada en amerika) is meestal makkelijk als je met een amerikaanse luchtvaart maatschappij vliegd, KLM is klote, elke keer andere regels en niemand weet hoe het zit, ene keer betaal je voor gewicht andere keer voor extra stuks, soms willen ze het nog eens niet meenemen en mag je naar cargo.
-
BOSS schreef:
[Mech schreef:.
dat geloof je zelf toch niet mag ik hopen?????
dussssss©
Lijkt mij dat Mech wel weet waar hij het over heeft, aangezine hij mechanic is bij B1 DH team, dus veel in vliegtuigne gezeten met bikes, meer ervaring dan wie ook denk ik persoonlijk
hey christiaan, nu verpest je het man
zane

zane
zo! weten we dat ook weer, nog even en alle mods reageren hier op, ... en nu on topic weer... 

Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig in wat voor en pakketje jurriaan zijn fiets terug komt van de vakantie!
een doos, cq fietsdoos.
maar ik twijfel ernstig aan het per vliegtuig gaan naar de pyreneeen met fiets. gaat echt niet opschieten.
maar ik twijfel ernstig aan het per vliegtuig gaan naar de pyreneeen met fiets. gaat echt niet opschieten.
-
Sorry! ;D ;DZane! schreef: hey christiaan, nu verpest je het man
zane