Leuk idee volgens mij
Moderator:Beheerders
Wie is hier niet trots op zijn bike ???
Wie wil er niet zijn bike op een foto zonder achtergrond ???
Er lopen hier op dit forum een aantal fotografen rond (Boss? Steelboy?) waarbij wij toch wel een photoshoot kunnen regelen (uiteraard tegen betaling maar gratis mag ook) van onze eigen bike.
Ik zie het al voor me, mijn bike, mooie statieportret met witte achtergrond, afgedrukt op posterformaat en digitaal....
Heren photographers, idee? Doe een aanbieding, pak je misschien 10 klanten op een dag.
Erikje
Wie wil er niet zijn bike op een foto zonder achtergrond ???
Er lopen hier op dit forum een aantal fotografen rond (Boss? Steelboy?) waarbij wij toch wel een photoshoot kunnen regelen (uiteraard tegen betaling maar gratis mag ook) van onze eigen bike.
Ik zie het al voor me, mijn bike, mooie statieportret met witte achtergrond, afgedrukt op posterformaat en digitaal....
Heren photographers, idee? Doe een aanbieding, pak je misschien 10 klanten op een dag.
Erikje
Re:Leuk idee volgens mij
Ik soep je fiets op elke achtergrond, maar dan gratis. En zonder spaken want dat is teveel werk. ::)
Maar ik persoonlijk heb geen zin/tijd/geld om een pokke eind te rijden voor een foto van mijn fiets. Als ik dat zou willen (dat ding veranderd toch te vaak) ga ik naar iemand hier in de buurt met een $$$ digi-cam en laat ik hem ontwikkelen bij een local fotozaakje.
Maarja, wie ben ik
Maar ik persoonlijk heb geen zin/tijd/geld om een pokke eind te rijden voor een foto van mijn fiets. Als ik dat zou willen (dat ding veranderd toch te vaak) ga ik naar iemand hier in de buurt met een $$$ digi-cam en laat ik hem ontwikkelen bij een local fotozaakje.
Maarja, wie ben ik

ik heb er wel eens over nagedacht.....
Zelfs als ik hier en daar op fietsfabrikanten sites surf denk ik af en toe nou nou nou (ik zal geen namen noemen) maar er kan nog heel wat verbeterd worden.
Ik heb een goede digitale camera in bestelling, dus wellicht kan er dit jaar wat geregeld worden.
Kom maar met voorbeelden van hoe je je bike graag zou willen zien of andere leuke ideeen, dan gaan we er eens over nadenken.
Wat ik ook nog een keer wil doen voor mijzelf dan, voor in mijn portfolio; een paar heftige aktiefoto"s met beweging in de achtergrond, hier in de bossen bij Schoorl heb je echt de mooiste plekken om dat te realiseren.
dusssss©
Zelfs als ik hier en daar op fietsfabrikanten sites surf denk ik af en toe nou nou nou (ik zal geen namen noemen) maar er kan nog heel wat verbeterd worden.
Ik heb een goede digitale camera in bestelling, dus wellicht kan er dit jaar wat geregeld worden.
Kom maar met voorbeelden van hoe je je bike graag zou willen zien of andere leuke ideeen, dan gaan we er eens over nadenken.
Wat ik ook nog een keer wil doen voor mijzelf dan, voor in mijn portfolio; een paar heftige aktiefoto"s met beweging in de achtergrond, hier in de bossen bij Schoorl heb je echt de mooiste plekken om dat te realiseren.
dusssss©
-
geen slecht idee maarrrrr
ik ben het helemaal eens met ruud, voor je eigen postertje of internetpic hoef je toch echt niet zoveel geld uit te geven, doe alles zelf, al is het met een wegwerpkodak en ne scanner...
volgens mij heb jij het over professionele foto"s, klaar voor in de boekskes, en dan heb je natuurlijk gelijk dat het er veeeeeeel beter uitziet, maar voor ons amateurtjes is dat toch echt teveel werk hoor, belichten en zo vanalles...
nu, als jij je plan toch wil uitvoeren wil ik altijd mn fiets wel eens op de gevoelige plaat laten zetten hoor!
cu!bob :-*
(al die willen ne camera dragen moeten mannen met handen zijn! duuuh) ::)
ik ben het helemaal eens met ruud, voor je eigen postertje of internetpic hoef je toch echt niet zoveel geld uit te geven, doe alles zelf, al is het met een wegwerpkodak en ne scanner...
volgens mij heb jij het over professionele foto"s, klaar voor in de boekskes, en dan heb je natuurlijk gelijk dat het er veeeeeeel beter uitziet, maar voor ons amateurtjes is dat toch echt teveel werk hoor, belichten en zo vanalles...
nu, als jij je plan toch wil uitvoeren wil ik altijd mn fiets wel eens op de gevoelige plaat laten zetten hoor!
cu!bob :-*
(al die willen ne camera dragen moeten mannen met handen zijn! duuuh) ::)
-
ff zonder gekheid.. ik denk niet dat je hier wat mee kunt verdienen op dp. aangezien er maar eenpaar mafketels zijn die willen betalen voor dit soort dingen. Maar ik denk wel dat je er je geld mee kunt verdienen voor grote merken, als freelance.. ik heb ook wel eens gehoort van iemand die fotografeerde alleen koeien voor folders ??? dus waarom geen fietsen
Een koe heeft geen spaken en blinkt niet ;D
wie heeft het hier over verdienen/betalen ??? ??? ???Zand er over schreef: ff zonder gekheid.. ik denk niet dat je hier wat mee kunt verdienen op dp. aangezien er maar eenpaar mafketels zijn die willen betalen voor dit soort dingen. Maar ik denk wel dat je er je geld mee kunt verdienen voor grote merken, als freelance.. ik heb ook wel eens gehoort van iemand die fotografeerde alleen koeien voor folders ??? dus waarom geen fietsen
dusssss©
Ruud schreef:
Ik soep je fiets op elke achtergrond, maar dan gratis. En zonder spaken want dat is teveel werk. ::)
Daar gaat het juist om... die spaken :P
[
Ruud schreef:
Maarja, wie ben ik![]()
Uhhh... Ruud ???
Erikje
Zand er over schreef:
aangezien er maar eenpaar mafketels zijn die willen betalen voor dit soort dingen.
En bedankt, of zou het zo kunnen zijn dat er maar een paar mafketels zijn die het kunnen betalen :P
Erikje
Ik heb in principe wel intresse,en ik denk dat er wel meer mensen zijn die tegen een schappelijke prijs hun fiets op de foto willen zetten.
Greetz Roadkill:laat maar eens wat horen,misschien heeft Caveman wel intresse?????
Greetz Roadkill:laat maar eens wat horen,misschien heeft Caveman wel intresse?????
Ik wil graag van BOSS juist wel een aantal namen horen van merken waarbij hij denkt (nou, nou, nou...), dat kan via de mail
Verder is het een godklere werk (net zoals trouwerijen en statieprortretten op gala"s) wat meer ellende oplevert dan geld... dat is mijn onverbloemde mening.
Maar als Erikje graag een keer zijn fiets mooi op de foto wil hebben, dan kan er wel wat geregeld worden

Verder is het een godklere werk (net zoals trouwerijen en statieprortretten op gala"s) wat meer ellende oplevert dan geld... dat is mijn onverbloemde mening.
Maar als Erikje graag een keer zijn fiets mooi op de foto wil hebben, dan kan er wel wat geregeld worden

-
Is het niet beter om te gaan fietsen op een mooie locatie en daar wat fotos te maken ipv dat knip en plak werk.....
wat nog fijner is een foto van je bike met jezelf erop terwijl je een megavette trick uitvoert

da flow schreef:
wat nog fijner is een foto van je bike met jezelf erop terwijl je een megavette trick uitvoert![]()
Dit ben ik in het weekend als ik te stijf ben om te fietsen:

- Xircuit
- Contacteer:
Pakt u eens voor de lol een folder bij de Giant dealer uit het rek, loop naar een model dat in de showroom staat en vergelijk de kleuren. Het is echt Verschrikkelijk! Vele klanten die ik heb gehad hebben zoiets van; goh, in de folder is de fiets blauw.....Steelboy schreef: Ik wil graag van BOSS juist wel een aantal namen horen van merken waarbij hij denkt (nou, nou, nou...), dat kan via de mail
Maar als Erikje graag een keer zijn fiets mooi op de foto wil hebben, dan kan er wel wat geregeld worden![]()
nu is hij beige....
Tja, welke fotograaf daar heeft gewerkt weet ik niet, maar er moest schijnbaar bezuingd worden.
Maar het is een leuk idee, haalbaarheid? Moet toch lukken!
#plons: in je natste dromen zekerz
Vind het wel een idee die zeker zal werken, gewoon een soort fotoshoot meeting starten.
Denk dat er zekerz veel animo voor is tenzij goed geregeld. ::)
Ik ben er wel voor te porren, mocht er ooit wat in gedaan worden.
en over de kosten valt ook wel te praten, denk erbij dat degene die ze maakt wel moeite doet voor je.

Vind het wel een idee die zeker zal werken, gewoon een soort fotoshoot meeting starten.
Denk dat er zekerz veel animo voor is tenzij goed geregeld. ::)
Ik ben er wel voor te porren, mocht er ooit wat in gedaan worden.
en over de kosten valt ook wel te praten, denk erbij dat degene die ze maakt wel moeite doet voor je.
Xircuit schreef:
Pakt u eens voor de lol een folder bij de Giant dealer uit het rek, loop naar een model dat in de showroom staat en vergelijk de kleuren. Het is echt Verschrikkelijk! Vele klanten die ik heb gehad hebben zoiets van; goh, in de folder is de fiets blauw.....
nu is hij beige....
Tja, welke fotograaf daar heeft gewerkt weet ik niet, maar er moest schijnbaar bezuingd worden.
Sorry, maar dit is dus onzin.
2 jaar geleden stond ik te praten met Hansie Heim (dé man bij SC) over hun folder en de schitterende foto"s daarin stonden. Nou zegt ie, de originelen waren nog veel mooier van kleur, alleen in de drukkerij is alles een beetje fucked up geraakt (ik verzeker je, SC heeft een van de mooiste folders!)
Probleem ontstaat dus veel vaker bij het drukken dan bij de fotograaf.
Maar kan me niet voorstellen dat BOSS hierop doelt.
Iets anders (niet dat ik interesse heb):
Wat zou de DP-er over hebben voor 1 (uno) mooie actie/pose/statie/whatever foto (A4 formaat) van zijn fiets (en hem eventueel erbij)...
Laat eens wat prijzen horen, mensen!
Wat ik dus een leuk voorbeeld vind is zoiets (ja kleiner kan ook maar dit zoek ik dus.
Is 100 Euro te weinag?
Erikje
Is 100 Euro te weinag?
Erikje

- Xircuit
- Contacteer:
@Steelboy:
Dan zal "t wel aan de drukker liggen, het blijft een feit dat de Giant folder van bagger kwaliteit is.
Dan zal "t wel aan de drukker liggen, het blijft een feit dat de Giant folder van bagger kwaliteit is.
Steelboy schreef:
2 jaar geleden stond ik te praten met Hansie Heim (dé man bij SC) over hun folder en de schitterende foto"s daarin stonden. Nou zegt ie, de originelen waren nog veel mooier van kleur, alleen in de drukkerij is alles een beetje fucked up geraakt (ik verzeker je, SC heeft een van de mooiste folders!)
Maar elke fotograaf of iemand die ook maar IETS maakt dat naar de drukker gaat weet van die problemen in (vooral) kleurgetrouwheid. En daar kun je goed rekening mee houden en je bent gewoon stom bezig wanneer je geen proefdruk laat maken bij zulke opgaven.
Maar dat is offtopic...
Ruud schreef:
[Steelboy schreef:
Maar elke fotograaf of iemand die ook maar IETS maakt dat naar de drukker gaat weet van die problemen in (vooral) kleurgetrouwheid. En daar kun je goed rekening mee houden en je bent gewoon stom bezig wanneer je geen proefdruk laat maken bij zulke opgaven.
Maar dat is offtopic...
en daarom heeft men icc profielen uitgevonden, zodat de kleuren gestandaardiseerd zijn en deze problemen dus opgelost zijn, mits de drukker een beetje verstand heeft van een vertaling maken van RGB naar CMYK.
dussssss©
BOSS schreef:
en daarom heeft men icc profielen uitgevonden, zodat de kleuren gestandaardiseerd zijn en deze problemen dus opgelost zijn, mits de drukker een beetje verstand heeft van een vertaling maken van RGB naar CMYK.
dussssss©
Ja, was dat maar zo... De vertaling van RGB naar CMYK is "geen probleem", het toepassen van de overlappende kleuren omzetten naar zwartgebieden en dat soort ongein is niet te standaardiseren. Das trial and error en veel ervaring.
Ik kom nog maar net kijken bij dat wereldtje, maar ik weet nu al het of veel geld, of veel geluk kost om iets op papier te krijgen zoals jij het wou.
BOSS schreef:
Als ik zo vrij mag zijn, wat heb je besteld ?
MX Plons schreef:
[BOSS schreef:
Als ik zo vrij mag zijn, wat heb je besteld ?
sjesus die gasten worden brutaler met de dag, wil je ook weten hoe vaak ik het doe ofzow??? ;D ;D
maar goed:
#Canon 10D+batterygrip:
#canon 4.0/17-40 usm
#550EX flitser
dusssss©
Toevallig heb ik (bijna) net hetzelfde gekocht als jij
D10 met battery grip
550 ex flits (te heftig voor binnenwerk)
70-200 usm is 2.8 ("weinig duur) die handel
en aan het wachten op 16-35 2.8
Opgelet :
Also, the 10D is being discontinued. Its replacement will have the 11.2 processor as well and will be in the same price range as the 10D
en er komt ook een nieuwe D1 uit, want een kennis van mij schiet ermee en wilt geen woord lossen.
alleen het volgende : 8mp CMOS at 4fps in the low $3K range, to be debuted at the SuperBowl w/official announcement in mid-Feb and release in March
D10 met battery grip
550 ex flits (te heftig voor binnenwerk)
70-200 usm is 2.8 ("weinig duur) die handel
en aan het wachten op 16-35 2.8
Opgelet :
Also, the 10D is being discontinued. Its replacement will have the 11.2 processor as well and will be in the same price range as the 10D
en er komt ook een nieuwe D1 uit, want een kennis van mij schiet ermee en wilt geen woord lossen.
alleen het volgende : 8mp CMOS at 4fps in the low $3K range, to be debuted at the SuperBowl w/official announcement in mid-Feb and release in March